Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Inlägg: 970545

Sv: Trafiksäkerhet
difzi:
I Stockholms innerstad gör den säkerligen nytta, och på andra ställen också. Men det beteendet i sig är inte riktigt sunt, och ju mindre trafiken blir (både pga tid på dygnet och plats i Sverige) blir lagen konstigare och konstigare.

Sceniario.
Natt. Nattrafik. Mörkt, regn och rusk. Övergångsställe. På vägen kommer en ensam bil i lagstadgad hastighet. En ung människa med lurar i öronen skall till och korsa vägen. Svartklädd, huva över skallen, inga reflexer.
Gångtrafikanten vet om att han har förkörsrätt, och behöver därför inte bry sig om någon trafik.

Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja