Café

Grupper · 50924 inlägg · 1049 ämnen

Zlatankollen i Zkvallersexpressen


Zlatankollen i Zkvallersexpressen
Få rubriker irriterar mig, men den här blir jag faktiskt ganska uppretad av. Vilka tror journalisterna att de är egentligen.

"Psst, Zlatan - Nått du glömt att berätta?"

www.expressen.se/nyheter/1.982140/psst-zlatan-nagot-du-glomt-beratta

Ganska typisk journalistik på Expressen nuförtiden trots allt. Bo Strömstedt skulle vända sig i sin grav, om han hade haft någon, men Ebba von Sydow lär ju aplådera euforiskt över vissa tag.

Inför Isakssons "petning" från förstamålvaktsanasvaret i Man-C. tog journalistiken en märklig vändning. På Expressens sportsidor kunde man plötsligt läsa hur turerna hade gått. Hur Svennis mobbade Isaksson och hur sur Isak å sin sida blivit. Jag blev frapperad över skvallerpresskänslan i artiklarna. Svaret fick man när man såg vilka som var artikelförfattare. Inga sportjournalister som jag hört talats om i alla fall, uppenbarligen specialanlitade från tidningens Fredagsbilaga för att göra ett jobb som inte ens de mest spekulativa sportjournalister kunde åstadkomma. Snaskig läsning till en annan kundkrets än de sportintreserade. Tråkigt att man ger utrymme för sånt tjaffs när det finns avdelningar tillsatt för skiten.

« · 957391
Sv: Puffes frizon för god musik
Rip Kirby:

Idag är det Torsdag då kör vi Bowie

Jag hade kunnat se honom i Central Park i NY 2007 men biljetterna var slut, det hade varit något att skryta med när man landat på Arlanda

www.youtube.com/watch?v=bsYp9q3QNaQ
Sidan sköts av: Peja