Junisarna
« Föregående · 740258 Till forumet
Sv: Junisarna
Portello:
Än så länge så har väl Luleås juniorer överglänst Djurgårdens vad gäller prestationerna på isen samt utrymmet i media.
Dock kommer flera av Djurgårdens unga och lovande spelare kliva fram i vinter.
Redan nu kan man se att de som var med redan ifjol har tagit både ett och två steg vidare i sin utveckling.
Än så länge så har väl Luleås juniorer överglänst Djurgårdens vad gäller prestationerna på isen samt utrymmet i media.
Dock kommer flera av Djurgårdens unga och lovande spelare kliva fram i vinter.
Redan nu kan man se att de som var med redan ifjol har tagit både ett och två steg vidare i sin utveckling.
Sv: Junisarna
Djurgården har så här långt låtit 5 stycken spelare födda -88 få prova på spel i A-laget.
Man har dessutom 3 spelare födda -87 med fast plats i A-laget.
Ser med andra ord riktigt bra ut för framtiden och med tanke på hur J-18 laget forsar fram i sin serie så kan man lugnt påstå att återväxten är god.
Man har dessutom 3 spelare födda -87 med fast plats i A-laget.
Ser med andra ord riktigt bra ut för framtiden och med tanke på hur J-18 laget forsar fram i sin serie så kan man lugnt påstå att återväxten är god.
« Föregående · 740258
Det verkar vara stenhård konkurrens om flera av platserna och dom verkar ta för sig ordentligt på isen.
Tredjeplatsen i Nordic Trophy lär väl kanske vara tillfällig (vi lär väl bli rejält uppläxade av Kärpäät...) men jag tycker det känns roligare än på länge
(2 säsonger iallafall...) inför säsongstartenstarten.
Anar att man kommer ha lite mer tålamod och låta kidsen utvecklas, trots ett par misslyckade matcher.
Se bara på hur man gav Daniel Larsson chansen att revanchera sig själv mot Linköping! Stort jobb av ledarna!