12 poäng
« Föregående · 338741 Till forumet
Sv: 12 poäng
Eltifoso:
Exakt. Åker du ut i ett slutspel efter en jämn kamp så kvittar det med andra ord hur "pinsamt överlägsna" man är i serien? Alltså så är det inte värt ett skit att vinna serien med 32 poäng som herr Svanru tycks tro då det räcker att laget som ligger på åttonde plats prickar in storformen just när slutspelet börjar.
Exakt. Åker du ut i ett slutspel efter en jämn kamp så kvittar det med andra ord hur "pinsamt överlägsna" man är i serien? Alltså så är det inte värt ett skit att vinna serien med 32 poäng som herr Svanru tycks tro då det räcker att laget som ligger på åttonde plats prickar in storformen just när slutspelet börjar.
Sv: 12 poäng
Danne_L:
Japp det enda som räknas är att vinna serien för Miljonens skull... sen är det ju så också att efter det blev sju matcher i slutspelet så har väl inte något annat lag än seriesegraren vunni guld, så visst har det en viss betydelse.. man får ju inte poängen utan anledning under de 50 första matcherna.
Men att det skulle vara pinsamt att vara så bra så man leder serien stort det kan jag inte hålla med om, bara att konstatera fakta att de andra lagen är sämre just nu..
Som det ser ut nu så tror jag iaf att FBK går till slutspel även iår!
Japp det enda som räknas är att vinna serien för Miljonens skull... sen är det ju så också att efter det blev sju matcher i slutspelet så har väl inte något annat lag än seriesegraren vunni guld, så visst har det en viss betydelse.. man får ju inte poängen utan anledning under de 50 första matcherna.
Men att det skulle vara pinsamt att vara så bra så man leder serien stort det kan jag inte hålla med om, bara att konstatera fakta att de andra lagen är sämre just nu..
Som det ser ut nu så tror jag iaf att FBK går till slutspel även iår!
Sv: 12 poäng
MoK:
Nja det är väl bara så att vissa lag har mer erfarnethet på att förloar och därmed också mer kunskap om hur man ska bete sig när det händer. Sen finns vissa lag som inte förlorar så ofta och har därmed lite mindre kunskap om vad som är kutym i de tillfällena.
Det säger sig ju självt att det man gör ofta blir man bättre på! =)
Men Pinsamt? Nej aldrig det är bara ett supporterpåfund för att försöka få ngn annan att känna just de orden...
Nja det är väl bara så att vissa lag har mer erfarnethet på att förloar och därmed också mer kunskap om hur man ska bete sig när det händer. Sen finns vissa lag som inte förlorar så ofta och har därmed lite mindre kunskap om vad som är kutym i de tillfällena.
Det säger sig ju självt att det man gör ofta blir man bättre på! =)
Men Pinsamt? Nej aldrig det är bara ett supporterpåfund för att försöka få ngn annan att känna just de orden...
Sv: 12 poäng
Som vanligt är herrar VF:are lite känsliga och läser bara en del av inläggen för att sedan gå till angrepp.
Det jag vill diskutera är att är det så bra att vi är totalt överlägsna både för oss själva och för våra motståndare i det långa perspektivet. Det känns som att FBK VF och HV har alla förutsättningar att på lång sikt totalt dominera svensk ishockey. Det kanske är dags för något annat ?
Det jag vill diskutera är att är det så bra att vi är totalt överlägsna både för oss själva och för våra motståndare i det långa perspektivet. Det känns som att FBK VF och HV har alla förutsättningar att på lång sikt totalt dominera svensk ishockey. Det kanske är dags för något annat ?
« Föregående · 338741
Vad skall detta sluta men i nuvarand tempo blir det vår segerrad enligt följande.
1. FBK 50 39 5 6 191-107 123
2. VF 50 22 15 13 185-128 91
3. HV 50 28 4 18 150-113 91
Om trenden håller i sig vinner vi ES med 32 poäng
Vad säger ni gubbar och kärringer ä inte detta pinsamt för övriga lag eller ? Är detta roligt (förutom för oss) ?
Debatten kan börja