Bengtssons kritik mot Färjestad
« Föregående · 203030 Till forumet
Sv: Bengtssons kritik mot Färjestad
klm: Jag måste säga att jag finner krönikan som helt riktig. Kommer ihåg att Modo blev kritiserade förra året för att inte vara en "plantskola" utan hade 8 utlänningar. Nu har Färjestad 10, och dom blir inte kritiserade (Inte mycket iaf..). Nåt måste ju stå fel.
Sv: Bengtssons kritik mot Färjestad
Klinth: På senare år har den väl inte varit så bra, men vi har några bra årgångar som kommer, främst är det väl -86 som gäller.
Sv: Bengtssons kritik mot Färjestad
nikki88: Men är det via FBK eller slussas dom in från andra föreningar till FBK´s juniorlag?
« Föregående · 203030
"Färjestad, Hannes Hyvönen inkluderad, nu hela tio utländska spelare. [..] Säsongen 1996-97 fick AIK massor av kritik för sina elva importer. Nu är det dags att kritisera Färjestad som i dag är i farlig närhet av AIK:s bottenrekord. Och det i en tid när allt fler hockeybedömare, supportrar och debattörer kräver ett stopp för den invandring som allvarligt skadar tillväxten inom svensk hockey."
Läs hela krönikan i länken nedan