Det tionde guldet
« Föregående · 2311194 · Nästa » Till forumet
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: en ytterligare svag period bara att erkänna vi är chanslösa mot topplagen. Oavsett vi klarar playin är vi chanslösa i kvart. Hoppas att nästa säsong ger oss mer glädje. Vi saknar hjärta och kämpa tyvärr har våra sk stjärnor inte levererat positivt utan bara negativt 😟
Sv: Det tionde guldet
Svanru: jag ser ingen som helst vinst med att komma 6:a , då det endast skulle innebära en ren masaker via she-left-i-år . Då kan vi lika gärna bli 7:a och kanske förhoppningsvis 2st vunna matcher i slutspelet
+ 2
Sv: Det tionde guldet
Charliejfz: jo men det har ingen betydelse förutom pengarna till klubben att förlora en kvart i fyra raka. Nu hoppas jag att vi kan hjälpa TIK med sex pinnar och att vi får Jurgården och Malmö i ett negativt kval. Det vore årets bästa julklapp speciellt om Jurgården ramlar ut. Ni har Malmö i dubbelmöte och Timrå i sista. Ni piskar Malmö och ger TIK segern i sista matchen sedan behöver bara Lule piska Malmö i sista :)
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Nu vann vi den betydelselösa matchen mot TIK istället för att hjälpa dom. Hoppas av allt mitt hjärta att de klarar av att peta ner Jurgården. Nu är det två matcher kvar av serien samt i bästa fall 2-3 matcher i playin och fyra raka förluster mot antingen Rögle, Lule eller SAIK
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja det var ingen höjdarinsats ikväll
Men räckte till komfortabel seger med 6-2
Alltid roligt att vinna.
Vi kan bättre än detta
Men räckte till komfortabel seger med 6-2
Alltid roligt att vinna.
Vi kan bättre än detta
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: I terorin finns faktiskt möjlighet att komma 6a och att slippa komma ihåg vem vi är.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Var ngt liknande i matchen innan också väl!
Stor humor att deras tränare valde att ta med sig tredjeperioden som ngt positivt från gårdagen istället för att bara säga som det var
-”idag spelade vi som skit och Färjestad körde över oss, vi fick ett tröstmål när de slog av på takten ”
Stor humor att deras tränare valde att ta med sig tredjeperioden som ngt positivt från gårdagen istället för att bara säga som det var
-”idag spelade vi som skit och Färjestad körde över oss, vi fick ett tröstmål när de slog av på takten ”
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Frågan om vi nu mot alla odds hamnar topp sex har vi Fusklunda eller Skellefteå om vi hamnar vi sjua eller åtta och vinner vår playin får vi Lule eller Rögle. Jag kan bra se att om vi överlever en kvart är det en jättesensation typ USA vinst mot ryssjävlarna i OS 1980.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Frölunda vore ju otroligt roligt att slå ut i en kvart, en en match i taget
Idag får jag fira att Linkan sajnat för tre år till, härligt att se och kanske kan han få en säsong utan skador
Man vet ju vad han kan skadefri, fråga backen i leksand som smaskar korv än annars 😅
Idag får jag fira att Linkan sajnat för tre år till, härligt att se och kanske kan han få en säsong utan skador
Man vet ju vad han kan skadefri, fråga backen i leksand som smaskar korv än annars 😅
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Att slå Fusklunda finns knappt något bättre men att förlora mot dom är än värre
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Mitt tips för omg 52 samt kvartsfinalmötena
ÖRE-SKE 2-4 efter mål i öppen kasse
LHF-MIF 3-2
FBK-VLH 1-2 (OT)
TIK-RBK 1-4 (tyvärr TIK)
BIF-LIF 4-3 (OT)
FHC-LHC 3-2(OT) Nu händer detta en full Blåvittspelare rusar in på isen innan 4:e drar igång, domaren släpper pucken medan den fulle spelaren har en extrapuck i fickan och precis efter domarens signal slänger han in pucken i LHC kassen, Rocketman drar iväg sin raket och sekretariatet skickar iväg sin målsignatur. Efter videokonferens kan domarna konstatera att allt gått rätt till då tydligen en FHC spelare hoppade in i båset samtidigt som domarens signal kom.
IKO-DIF 2-4
Detta ger en sluttabell
RBK 100
SAIK 97
LHF 97
FHC 86
VLH 85
FBK 82
--------------------------
ÖRE 78
LIF 75
LHC 70
BIF 69
-------------------------
IKO 69
MIF 67
------------------------
DIF 61
TIK 56
Kvartsfinalerna blir
RBK-LHC
SAIK- ÖRE
LHF-FBK
FHC-VLH
ÖRE-SKE 2-4 efter mål i öppen kasse
LHF-MIF 3-2
FBK-VLH 1-2 (OT)
TIK-RBK 1-4 (tyvärr TIK)
BIF-LIF 4-3 (OT)
FHC-LHC 3-2(OT) Nu händer detta en full Blåvittspelare rusar in på isen innan 4:e drar igång, domaren släpper pucken medan den fulle spelaren har en extrapuck i fickan och precis efter domarens signal slänger han in pucken i LHC kassen, Rocketman drar iväg sin raket och sekretariatet skickar iväg sin målsignatur. Efter videokonferens kan domarna konstatera att allt gått rätt till då tydligen en FHC spelare hoppade in i båset samtidigt som domarens signal kom.
IKO-DIF 2-4
Detta ger en sluttabell
RBK 100
SAIK 97
LHF 97
FHC 86
VLH 85
FBK 82
--------------------------
ÖRE 78
LIF 75
LHC 70
BIF 69
-------------------------
IKO 69
MIF 67
------------------------
DIF 61
TIK 56
Kvartsfinalerna blir
RBK-LHC
SAIK- ÖRE
LHF-FBK
FHC-VLH
Sv: Det tionde guldet
Ja vi kom till kvarten helt överraskande efter årets mer eller mindre sorgliga säsong där vi vunnit någon enstaka match mot topp fyra. Nu väntar en kvart mot trean Skällefteå där vi har fyra raka förluster. Jag har inga förväntningar men om det nya ledarskapet och de sk stjärnorna börjar prestera så kanske kanske kanske vi kan nå en semi fast det är ett önsketänkande.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: En bra spurt på säsongen och viktig vunnen poäng i sista matchen gav oss en kvartsfinalplats, det trodde inte många i vintras. Tyder på en stor inneboende styrka och moral
Skönt att slippa oviss åttondel som lag som leksand och Brynäs behöver genomlida
Vi kan bättre än gårdagens insats, men fokus var en poäng och den uppgiften lyckades de med
Nu väntar dn period vila, mitt tips är att nöta powerplay och spel i egen zon
Kul att få möta skaik och få gå in som stora underdogs, passar oss perfekt
Läser överallt hur glada spelarna och sexfingersupportrarna är SÅÅÅ lyckliga över att få just Färjestad i kvarten.
Skönt att slippa oviss åttondel som lag som leksand och Brynäs behöver genomlida
Vi kan bättre än gårdagens insats, men fokus var en poäng och den uppgiften lyckades de med
Nu väntar dn period vila, mitt tips är att nöta powerplay och spel i egen zon
Kul att få möta skaik och få gå in som stora underdogs, passar oss perfekt
Läser överallt hur glada spelarna och sexfingersupportrarna är SÅÅÅ lyckliga över att få just Färjestad i kvarten.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Jag ska försöka att inte låta pesimistisk och säga såhär:
Jag skulle vara förvånad om FBK gör fler än 3mål över 4matcher. Jag kommer inte kolla på dessa matcher, då måljublet kommer vara minst lika irriterande som om vi hade spelat mot stockholmarnas-ap-förening.
Skulle FBK mot förmodan lyckad tex. Vinna 2st matcher så kanske man vågar slå på tvn.
Jag skulle vara förvånad om FBK gör fler än 3mål över 4matcher. Jag kommer inte kolla på dessa matcher, då måljublet kommer vara minst lika irriterande som om vi hade spelat mot stockholmarnas-ap-förening.
Skulle FBK mot förmodan lyckad tex. Vinna 2st matcher så kanske man vågar slå på tvn.
Sv: Det tionde guldet
TheEngulf: Stäng av ljudet , det har jag gjort sedan drygt 10 år. Ha ngn passande musik på istället
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Kollade upp våra respektive tips för någon vecka sedan. Vi tappade väl det mesta rätt, men att Öret skulle spöa Apan och Luleå ta andraplatsen missade vi.
Nere vid det sociala strecket missade du på Oskars och Pungen, medan jag missade ordningen mellan spelslutlagen.
Och så vinner du bästa tips genom att (förstås) ha rätt om er själva, medan mitt tips att ni skulle passera Läjkers fallerade i senare delen av tredje perioden.
Grattis!
(fast, räknar man "platser ifrån" kan man kanske tänka oavgjort då du hade -6 och jag detsamma;-))
Nere vid det sociala strecket missade du på Oskars och Pungen, medan jag missade ordningen mellan spelslutlagen.
Och så vinner du bästa tips genom att (förstås) ha rätt om er själva, medan mitt tips att ni skulle passera Läjkers fallerade i senare delen av tredje perioden.
Grattis!
(fast, räknar man "platser ifrån" kan man kanske tänka oavgjort då du hade -6 och jag detsamma;-))
Sv: Det tionde guldet
Sven.Savage: Ödmjuk som alltid😚Köper oavgjort😀 Men dagens matcher slutade på bästa tänkbara sätt dvs förlust för både gästrikar och masar. Nu hoppas jag på att Jurgården losar
+ 1
Sv: Det tionde guldet
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Timrå vann första och precis som förra året vill man ju att sämsta laget klarar sig så förra året ville vi bli av med Hv , i år hoppas vi slippa Dif en stund.
Lite som örådet, önska kvar den svagaste
Lite som örådet, önska kvar den svagaste
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso:
Nej fy fan, säsongen tar nog slut imorgon eller på Tisdag, har svårt och se att laget vinner 2 raka matcher med nuvarande form.
Hjälper ju inte och ha en bra målvakt och seriens kanske bästa offensiv när försvaret är uselt, blir svårt och spela med Ahnelöv Caito occh Själin i 30 min när de andra backarna är rentav kassa
Caito hade 33 minuter mot Brynäs senast.
Nej fy fan, säsongen tar nog slut imorgon eller på Tisdag, har svårt och se att laget vinner 2 raka matcher med nuvarande form.
Hjälper ju inte och ha en bra målvakt och seriens kanske bästa offensiv när försvaret är uselt, blir svårt och spela med Ahnelöv Caito occh Själin i 30 min när de andra backarna är rentav kassa
Caito hade 33 minuter mot Brynäs senast.
Sv: Det tionde guldet
Nya matcher ikväll och jag håller naturligtvis på Oskarshamn, Örebro och Timrå. Lycka till :)
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Perfekta resultat i åttondelarna igen, mer matcher för oss att titta på.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Ja dom ser jag som klara och blir en bra livlina kommande säsong nere i botten
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: jo gärna så långt ner som möjligt liksom LIF och BIF. Fusklunda Redskins får gärna vara kvar ett tag måste tycka illa om något lag i ES.
Sv: Det tionde guldet
Nu är det bekräftat av BIF’s fd tränare PA att de medvetet filmar för att få motståndarna utvisade. bedrövligt men inte ett oväntat erkännande
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: om spelarna är lika lättkränkta som deras supportrar så förstår jag varför det varit svårt att hitta en tränare som passar deras smak
Sv: Det tionde guldet
TheEngulf: Yes då var saken BIFf och LIFet slut för denna säsong. Det känns skönt att dessa lag är ute ur spelet för denna säsong. Vi får väl hoppas på ett negativt kval nästa säsong mellan LIF och BIF.
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Leksand och SM-slutspel:
18 gånger har man varit i slutspel.
16 gånger har man åkt ut i första omgången.
11 gånger har man åkt ut mot ett sämre rankat lag.
Ingen bra statistik.
Rent ut av episkt dåligt, är Ejendal nöjd med alla miljoner han slängt i sjön månne
18 gånger har man varit i slutspel.
16 gånger har man åkt ut i första omgången.
11 gånger har man åkt ut mot ett sämre rankat lag.
Ingen bra statistik.
Rent ut av episkt dåligt, är Ejendal nöjd med alla miljoner han slängt i sjön månne
+ 1
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Nu skall vi försöka klara SAIK och en vinst i den kvarten vore en praktsensation. Hoppas dock att vi bjuder upp till dans
+ 1
Sv: Det tionde guldet
Svanru: Tror ni vill ha kvar Lif för att fylla hallen nån gång. Väldigt glest mot oskars och Öret.
+ 1
Sv: Det tionde guldet
mattias - 74: Allt
men är tveksam till sju beror nog mycket hur det startar i första matchen.
men är tveksam till sju beror nog mycket hur det startar i första matchen.
Sv: Det tionde guldet
Svanru:
Jag har varit i Leksand och sett båda Skellefteå och er samt en del andra lag och påstår att de är de 2 bästa lagen jag sett spela i Leksand denna säsong, ni var riktigt bra mot oss senast
Jag har varit i Leksand och sett båda Skellefteå och er samt en del andra lag och påstår att de är de 2 bästa lagen jag sett spela i Leksand denna säsong, ni var riktigt bra mot oss senast
Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Att HV och MoDo vinner sina matcher i HA sedan tror jag att det blir jämt mellan BIF-Lule i SDHL. Suddenseger för något av lagen
Sv: Det tionde guldet
mattias - 74: Det är möjligt. Vi har varit jäkligt svajiga ena matchen helt underbar men i nästa kalkonhockey. Stora problem i egen zon och försvarsspelet samt att våra sk stjärnor inte levererat (förutom i slutet) mer än att sitta i utvisningsbåset.
« Föregående · 2311194 · Nästa »
