Svanru: "Nånstans ger Färjestad lillfingern" sa tv-kommentatorn. Vi tycks sakna strategi och förmåga att stänga en match när vi leder. Vad är det som saknas? Vinn förlängningen nu då.
Svanru: Vi spelar jättebra tills det blir dags att hålla i 3-1-ledningen, sedan är det hönsgård och planlöst. Precis som mot Skellefteå. Vad händer egentligen?
Svanru: Dags att börja värva en målvakt samt backar som kan spela samt att Mitell bör ersättas snarast mer handlingsförlamad coach har inte setts på länge. Tredje perioden var en parodi på ängsliga FBKare som slarvade och gav Lule fritt fram att krossa oss..
eltifoso: Örebro vann till sist 3-0. Tråkigt för våra J20 grabbar
Men herrarna tog en poäng ändå Det trodde nog inte många när man såg skadelistan. Men de få som var med kämpade så länge orken höll och de kan visa sig vara en viktig pinne de kämpade till sig mot en av guldfavoriterna
Blåser på bra nu här ute i skogarna
7 poäng på de 3 senaste är starka papper trots skadeläget
Svanru: Våra målvakter är väl inte precis de vassaste i ligan, men först och främst behöver vi strama upp försvaret. Vi ska inte behöva fortsätta tokanfalla för att kunna vinna matchen när vi har 3-1. Saknar en tydlig strategi för att hålla i en ledning sista 6-7 minuterna.
eltifoso: Det är inte ATT vi förlorar utan SÄTTET vi förlorar på. Hade haft lättare att svälja förlusten om Luleå dominerat oss och varit bättre från början till slut. Men att göra samma sak igen som mot Skellefteå får en ju att börja fundera. Och vi kan nog inte skylla på skadorna. Mot Skellefteå var både Tomasek och Åslund med, ändå gick det som det gick då. Vi behöver stänga ner sista 6-7 minuterna, inte bjuda in motståndaren så som vi gör nu.
Imponerande seger för Karlskoga ikväll mot storfavoriterna Bjölkröven, 4-1. Efter sista målet stängde man effektivt ner matchen och gav inte motståndarna många möjligheter. FBK har lite att lära där.
janersa: Blir tufft idag också som förväntat Samma skadeläge som i torsdags, törs man hoppas på en krigarpoäng även idag som de kämpade till sig senast i torsdags månne?
Går in senare i kväll och läser gnället, (eller kanske inte förresten 😅)
Såg inte matchen idag. Var väl lika bra kanske. Från Färjestads officiella hemsida: "'- Är väldigt irriterad på sättet vi förlorar på.' FBK-tränaren Thomas Mitell var kritisk efter 5-2-förlusten mot Rögle. '- Målen vi släpper in är ju inte bra, säger FBK-tränaren.'"
Såg som sagt inte matchen, men kan konstatera att FBK släppte in 1-3 målet med 22 sekunder kvar av första, och 2-4 med 16 sekunder kvar av andra. Säger inget mer om matchen.
Efter en svag första period och ett schabbel på blå av vår back 2-0 till TT men Oscar och gänget avslutade briljant och vände till en 3-2 seger starkt. 15-1 i skott i tredje säger det mesta.
Då var det dags för SHL igen. Modo borta idag, ett bottenlag och vi vet ju hur det kan gå. Men om inte Nygård och Steen ätit för mycket finska pinnar och memma under Karjala cup, och om laget i övrigt snackat igenom lite olika saker att förbättra, så bör vi vinna ikväll. Jag tippar 4-1 till FBK.
10-0 i skott vi lyckades inte med ett enda skott under utvisningen däremot lyckades MoDo med två. TV av och återkommer och kollar om en timma. Gissning 45-0 i skott och 8-0 till MoDo skämt och sido timeoutläge och lite pip från Mitell. Hörs om en timma
Svanru: FBK har inte lyckats ta sig ur spelarbussen än va? 3-16 i skott och 0-2 efter första. Hoppas de hittar utgången ur bussen och kommer in på plan i andra.
Halva matchen nu, 5-24 i skott och 0-4 i mål. Nygård blev sur och drog på sig en hjärndöd utvisning och då blev det naturligtvis mål i boxplay igen. Det är nog trots allt FBK som är på isen för nu börjar jag känna igen dem. Trodde ett tag att någon låst in dem i spelarbussen.
janersa: kollar in hade tyvärr bara hälften rätt det bubblar i Färjestad fans om förändringar men som Sven Savage har vår Eltifoso grävt ner sig i grottan. Hoppas att ni kommer fram och har en positivare inställning på katastrofen
Svanru: Sista delen av andra gör att jag inte stänger av TV:n som jag tänkt utan även tittar på tredje. MoDo sköt inte ett skott på mål de sista 10 minuterna medan FBK satte två fina mål med bud på ett tredje. Inte för att jag riktigt tror att vi går ikapp i sista men ett visst hopp finns trots allt.
janersa: oops såg inte detta hända men tredje blir puckout igelkottsförsvar hoppas men tror att jag vaknar upp till en förlust av bottenlaget så jag säger grattis till MoDo i förskott jävlit bra att förnedra oss och lycka till.
Svanru: Nu i mitten av tredje är vi snart ikapp i skottstatistiken. Modo har inte skjutit på mål på snart 20 minuter. Men vi måste få hål snart så vi rubbar dem.
Imponerande att hämta upp till 4-4! MoDo har bara skjutit 1 skott på mål på 30 minuter sedan mitten av andra. Kan vi ta dem i sudden eller på straffar nu då?
Törna: En VW-buss har alla chanser att preja Lamborghinin av vägen när den senare ska försöka köra om. Om du tror att FBK slöstartar med flit för att ge andra lag handicap så har du sovit bort säsongen så här långt. Vi var usla första halvan för att ni gjorde oss usla. Vad ni höll på med andra halvan är en annan historia, men ni var nära att preja av oss.
janersa: Menar inte att ni ger handikapp. Av 5 matcher med 3 eller fler mål uppåt har MoDo tagit 6p den här säsongen. Det är ingen sensationell vändning.
Törna: Jo, det är sensationellt. Det är inte ofta ett lag ligger under med så pass mycket som 0-4 i en match för att sedan vända, inte ens mot sämre lag tabellmässigt. När ledde MoDo senast med 4 måls marginal för att sedan förlora?
VW-bussen skulle medvetet dragit ner ordentligt på tempot och bromsat Lamborghinin när det var 10 min kvar av tredje och VW:n ledde med 4-2. Då hade VW:n vunnit. Nu känns det som VW:n istället försökte rejsa i samma tempo och det gick ju inte.