Ja som ni alla såg så behövs nog ett antal världsspelare för att rå på LHC... Linköping var klasser bättre än FBK. FBK var inte ens i närheten av att näta på norrena! LHC har imponerat mer på mig än frölunda hittills! Alltid när FBK möter LHC så ser det ut som att LHC lirar i en helt egen dimension! ska vi se nåt positivt med den här matchen, så förlorade vi ju inte med 8-2 iaf, det gjorde TIK, och dom ligger före oss i tabellen, det är det enda positiva med denna kväll...
Dawidovski: LHC har imponerat mer. O ändå så ligger Frölunda 5 poäng före dom med 2 matcher mindre spelade. LHC har en bra kedja, får du bort den så är halva matchen redan vunnen.
mok: "Får du bort den så är halva matchen redan vunnen." Trodde det inte var tillåtet att plocka bort motståndarnas "stjärnor" ;) Enligt media så riskerar man ju avstängning för en sådan handling.
Frasse: Nu kan man ju plocka bort spelare på olika sätt. Man behöver inte göra som Djurgården och slå ner dom utan det räcker att neutralisera den med rätt 5a inne på isen. Så dom inte får några chanser. Så skall hockey spelas.
Metal Guru: Visst var jag på match igår men det hindrade mig inte för att ta del av herr Brglunds uppvisning. Sist jag kollade Råttornas laguppställning så stod varken Oduya eller Boyle med i den men det kanske var så att jag läste fel ;)
mok: Lustigt är då att tre av fyra mål kom från icke-NHL-spelare, och LHC vann ändå? Höll nollan, igen? Nog finns det mer än en kompetent femma i laget, vill jag lova... Tillräckligt för att ligga tvåa i serien, det gör man inte tack vare _en_ kedja. Men visst tusan har de varit bra!
mok: Jovisst... men det verkar inte som att nån lyckats med det än... LHC har mer än bara 1 kedja som producerar, iaf så är det så mot FBK, LHC är LÄSKIGT överlägsna FBK, varje gång vi möts! LHC vet exakt hur dom ska spela för att få FBK lirarna att se ut som prinsessor!
mok: De matcher jag har sett LHC, så har dom varit ruskigt bra! Som när dom mötte FRÖ, LHC spelade nästan ut frölunda i 2 perioder, och norrena var precis så fruktansvärt bra som han var igår, ända tills han spelade lundkvist ur målet! då släppte norrena in 3 mål. Backbesättningen är minst lika bra som frölundas! LHC är också en lagmaskin, precis som frölunda!
bobbe: Jo visst finns det ju fler spelare i LHC än Husse o co. Men du måste ju hålla med att utan dom skulle aldrig LHC legat där dom gör. Visserligen många lag som inte skulle det men vissa lever på en femma andra fler....
mok: Varken du eller jag vet vad som skulle ha skett eller inte skett, men jag förnekar givetvis inte att NHL-grabbarna varit äckligt bra. Ändå, hade andra spelare fått så mycket speltid i ex. powerplay hade de producerat en hel del de också.
Jag föredrar att inte fundera för mycket, utan njuta. ;) Vissa andra föreningar har ju inte lyckats fullt lika bra med värvningarna...
bobbe: Nej ni sitter ju i den positionen att du kan njuta. Vad som hade hänt om NHL lockouten inte hade inträffat kan man bara speckulera om. Men en skada på Husse eller nån annan i den kedjan så kan ni få problem. Dom står ju för en skrämmande stor del av er målproduktion.
mok: Jag kan ju informera dig om att Husse var skadad i rätt många matcher, och LHC lyckades minsann vinna en hel del ändå, trots att övriga NHL-spelarna inte direkt var på topp då. Det var för övrigt, för att berättiga snacket här hos FBK, Christian Berglund i Färjestad som tacklade sönder Husses knä.