Jag säger bara fan va lågt MoDo!
Talisman:
Hur? Tja. En icke-våldsjämförelse kan vara Timanders alla slagskott på mål, som alltid går en sisådär två-tre meter (minst) utanför.
När det gäller att peta ut tänderna på en motspelar så händer det nog varje omgång i elitserien att nån blir av med en eller ett par tänder. Jag har svårt att tro att någon gör det med flit. Eller vad tror du?
Christian Berglund har en aggresiv spelstil, och kan definitivt var lite ovårdad, men i just den här situationen tycker jag inte att han gör något fel.
Det är däremot konstigt att dom inte kan ta ett snabbt beslut när matcherna ligger så tätt som dom gör i slutspelet.
Jag har provat tidigare, inför kvarten att diskutera på modos GB om deras spel, och jämföra målvakter osv, men det var ingen som ville vara med på nåt sånt seriöst, nä för det är mycket roligare att häckla FBK-supportrarna istället, jag blev uppriktigt förvånad över att INGEN kunde tänka sig att diskutera och jämföra modos och FBKs olika lagdelar... nä, vi har helt klart att göra med ett gäng felsökare av stora mått.
Talisman:
Det har du rätt i, att det är knepigt att de inte kan ta beslut fortare. Nu är det väl iofs ganska mycket som är knepigt med disciplinnämnden, men man har ju i alla fall infört regeln att ingen annan än Lars G kan göra den direkta anmälan till nämnden. Alltid något, men det innebär kanske att det tar ännu längre tid?
Nåväl. Får Nordström något ytterligare straff är det skumt, medan Berglund helt klart förtjänar det.
Håller med dig.
Är det nån som vet vilka som sitter i diciplinnämnden, dom verkar vara rätt okunniga när det gällar hockey.
Har för mig att namnen i varje fall tidigare fanns att hitta på Svenska Ishockeyförbundets hemsida, om jag inte minns helt galet så här på natten mot lördag.
Talisman:
Jag reggade mig på tv4.se för att få se Sporteninslaget igen, men icke. Det finns dock inslag från alla gårdagens matcher där, så jag räknar med att de lägger ut det imorgon.
Vad jag förstår så har tv4 andra matchbilder än dom som svt visar på sin sida.
Talisman:
Ja. TV4:s bilder är bra. Vi får hoppas att de läggs ut imorgon, helt enkelt.
Talisman:
Kan detta vara något?
Stefan Persson: www.eliteprospects.com/player.php?player=1547
Olé, Elo, Olé: www.eliteprospects.com/player.php?player=1475
"Jag såg det fula importerade Öststatsmonstret närma sig och jag vispade "instinktivt" till mot struphuvet för att skydda mig. Jag tror att Marty McSorley gjorde nåt liknande i NHL en gång" Ångrar mig?, nä varför det?"
Talisman:
Jorå. Jag kollade på några Nyhetsmorgoninslag, bland annat ett kvartslångt om Foppa. Funkade finfint.
Ber om ursäkt för mina kassa länkar i förra inlägget, du får modifiera dem lite för att kunna titta på dem. Iaf den ena.
Eftersom det uppenbarligen bara är två personer av sex i diciplinnämnden som är hockeyspelare så är det kanske inte så konstigt att det kommer lustiga beslut från dom mellan varven.
Eftersom det uppenbarligen bara är typ två spelare i FBK som spelar hockey så är det kanske inte så konstigt att det kommer lustiga ageranden från dom mellan varven.
Bra domare!! Rådbjer var perfekt, inte ett enda misstag i matchen. Länge leve Rådbjer. Minns när han fick hoppas in i kvartsfinalserien efter 2 mindre bra insatser av Rönnmark mellan Leksand och Fbk. Han fick stående ovationer före match ;)
MartinGerber:
Jag förstår att du är bitter. Det var jag när Werna gick på Jämtins psykningar i slutspelet ifjol också. Man vill inte att ens lags spelare ska vara så korkade, så det blir liksom svårt att smälta.
Fast det var fortfarande Chara som började, iofs.
MartinGerber:
Blablabla, yada yada. Du har fel. Om inte Chara hade börjat hade inte Hinote fortsatt.
Dargor:
Chara? Är det du? Visste inte att du är så "bra" på svenska.
NuMo:
Jag tror Chara var köpt av MoDo för att ta den där dumma fighten. (Ta det inte personligt, Dargor.)