« Föregående · 3038378 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Världshistoriens uslaste hemåtpass på max fem meter ligger bakom Mbabbe´s andra mål och 2-0 Frankrike mot Irak.
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Tror att Messi avslutar sin karriär i superettan. Helsingborg kanske. ;)
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:
Japanerna kast om rejält i laget på fredag (lördag morgon) för att vila spelare. Goda nyheter.
Japanerna kast om rejält i laget på fredag (lördag morgon) för att vila spelare. Goda nyheter.
Sv: Superettan
mattias - 74: Men Ronaldos "insats" hittills under VM i jämförelse med Messis dito säger precis allt. Fjollnaldo stod parkerad i offensivt straffområde i 90% av tiden Portugal ägde bollen där han befann sig enbart för att han inte har den nödvändiga kraften elller löpstyrkan längre. Han är slut på elitnivå. Det är därför han lirar boll i Saudiska ligan som för närvarande rankas som den 13:e bästa ligan i världen. En korpliga sett till den nivå Ronaldo haft tidigare. Men som 40-åring är det väl inte så jävla konstigt om du inte klarar av att lira på toppnivå. Det är därför de flesta fotbollskarriärer ebbar ut för samtliga spelare efter dom fyllt 30-35 år.
Sv: Superettan
Bengt Ramen:
Han har alltid varit bättre än Fjonaldo
Ronaldo tappar mycket av min respekt pga alla filmningar och gnäll han sysslat med genom åren
Messi är verkligen den komplette fotbollsspelaren.
Han har alltid varit bättre än Fjonaldo
Ronaldo tappar mycket av min respekt pga alla filmningar och gnäll han sysslat med genom åren
Messi är verkligen den komplette fotbollsspelaren.
+ 1
Sv: Superettan
+ 1
Sv: Superettan
Bengt Ramen:
Den snart 39 årige Messi gjorde precis 2 - 0 för Argentina som också blev segerresultatet och har nu gjort lagets samtliga 5 mål i turneringen
Vilken fantastisk fotbollsspelare
Maradona jublar i graven över sin arvtagare
Den snart 39 årige Messi gjorde precis 2 - 0 för Argentina som också blev segerresultatet och har nu gjort lagets samtliga 5 mål i turneringen
Vilken fantastisk fotbollsspelare
Maradona jublar i graven över sin arvtagare
+ 1
Sv: Superettan
Hälge: Efter tidig press från Helsingborg lyckas Giffarna ta ledningen. HIF kvitterar strax innan halvtid och i den andra halvleken rasar GIF ihop fullständigt där HIF gör 3 mål på 7 minuter.
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Aningen urvattnat upplägg måste jag säga. Det kan vara så att vi spelar som en påse nätter genom hela kvalet och genom gruppspelet i VM och ändå går vidare till slutspel..
Sv: Fotbolls VM 2026
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Skrolla ned på denna sida så kan du se rankingen av grupptreorna.
8 av 12 treor går vidare och vi är etta just nu. Bara tre grupptreor har mer än en poäng så troligt att tre poäng räcker.
8 av 12 treor går vidare och vi är etta just nu. Bara tre grupptreor har mer än en poäng så troligt att tre poäng räcker.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:
Ja du har fel, ettan och tvåan i Sveriges grupp möter tvåan och ettan i Brasilens grupp.
Trean i vår grupp möter troligast ettan i Frankrikes grupp.
Ja du har fel, ettan och tvåan i Sveriges grupp möter tvåan och ettan i Brasilens grupp.
Trean i vår grupp möter troligast ettan i Frankrikes grupp.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Ettorna möter väl de bäst rankade treorna så nog tror jag Brasilien kan få möta Sverige om vi blir 3a i gruppen
Eller hur fan ligger det till ;)
Haha
Ettorna möter väl de bäst rankade treorna så nog tror jag Brasilien kan få möta Sverige om vi blir 3a i gruppen
Eller hur fan ligger det till ;)
Haha
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: 88% chans nu tydligen enligt nån Ai.
Det gäller att inte få storstryk mot Japan.
Det gäller att inte få storstryk mot Japan.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Nån som har koll på chanserna att vi kommer bland de bästa 3:orna?
Sv: Fotbolls VM 2026
Saltmasen: Hade inte förväntat mig en vinst, men bitter eftersmak när faktiskt Potter får stå lite till svars över att ha börjat med en sån naiv försvarslinje med 3 backssystem.
Matchen förlorades egentligen efter de första 20 minuterna.
För kollar man kvalificerade chanser så borde vi vunnit matchen. Men istället för att ha börjat med att ha parkerat bussen och spela tight de första 20-30 minuterna och ha gått på kontringsspel. Så var vi ihåliga deluxe.
Kan vi lära oss nått av det här så tror jag faktiskt att vi kan norpa poäng av Japan. För förutom försvarsspelet så gör vi en rätt bra match offensivt.
Men nog behöver vi få fram lite världsstjärnor på backsidan med. För framtunga är ett understatement.
Matchen förlorades egentligen efter de första 20 minuterna.
För kollar man kvalificerade chanser så borde vi vunnit matchen. Men istället för att ha börjat med att ha parkerat bussen och spela tight de första 20-30 minuterna och ha gått på kontringsspel. Så var vi ihåliga deluxe.
Kan vi lära oss nått av det här så tror jag faktiskt att vi kan norpa poäng av Japan. För förutom försvarsspelet så gör vi en rätt bra match offensivt.
Men nog behöver vi få fram lite världsstjärnor på backsidan med. För framtunga är ett understatement.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Sverige kan inte få Brasilien om vi blir trea, däremot om vi blir tvåa. (Om jag fattat det hela rätt).
Fast å andra sidan vore det skitkul att få möta Brasilien.
Fast å andra sidan vore det skitkul att få möta Brasilien.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Tur man jobbade ikväll
Vinner Japan imorgon bitti vilket de förmodligen gör så står Nederländerna på 4 P Japan på 4 p och Sverige på 3 p inför sista rundan
Jag tippar att Japan kryssar mot oss i och att
Nederländerna kör över Tunisien
Japanerna är kvicka och snabba och jag tror inte Sveriges sega backlinje hänger med men jag har såklart gärna fel
Då blir Sverige 3a i gruppen och vill det säg illa kan det bli Brasilien som väntar om jag räknat rätt
Tur man jobbade ikväll
Vinner Japan imorgon bitti vilket de förmodligen gör så står Nederländerna på 4 P Japan på 4 p och Sverige på 3 p inför sista rundan
Jag tippar att Japan kryssar mot oss i och att
Nederländerna kör över Tunisien
Japanerna är kvicka och snabba och jag tror inte Sveriges sega backlinje hänger med men jag har såklart gärna fel
Då blir Sverige 3a i gruppen och vill det säg illa kan det bli Brasilien som väntar om jag räknat rätt
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Saltmasen: Såklart vi har, vi har kvalificerat oss. Såklart att vi inte kommer att vinna men vi kan i bästa fall ta oss vidare och få en match till i alla fall.
Sv: Fotbolls VM 2026
Med det här försvarsspelet så har vi ingenting i den här turneringen att göra.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
JoJo2613: Vilken lektion i effektivitet frå Nederländarna!
Tur att vi har japanerna kvar.
Tur att vi har japanerna kvar.
Sv: Fotbolls VM 2026
John Guidetti har verkligen lyckats med sin överkamning, det går knappt att se att han är flintis.
Genialiskt också att färga håret samma färg som hårbotten.
Genialiskt också att färga håret samma färg som hårbotten.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Missa inte OptaJoe om ni är intresserade av statistik som rör VM.
Väldigt intressant.
Väldigt intressant.
Länkar:
https://x.com/OptaJoe
https://x.com/OptaJoe
+ 2
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby:
Turkiet utslaget med 1 match kvar, man hade dessutom 1 man mer i hela 2a halvlek och skapade i princip ingenting.
Montella lär få sina fiskar varma när laget landar i Turkiet
Detta ses som ett rejält fiasko av många, även mig.
Turkiet utslaget med 1 match kvar, man hade dessutom 1 man mer i hela 2a halvlek och skapade i princip ingenting.
Montella lär få sina fiskar varma när laget landar i Turkiet
Detta ses som ett rejält fiasko av många, även mig.
+ 2
Sv: Premier League
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Smaken är som baken. Själv får jag ont i öronen av att lyssna på Lena.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Lena Sundqvist tycker jag är klockren i rollen som kommentator, oavsett om vi snackar hockey eller forboll. Vad domarna beträffar är det väl ganska klara "situationer" hittills under matchen så deras jobb är väl rätt så problemfritt.
+ 2
Sv: Fotbolls VM 2026
Endast kvinnliga domare och kommentatorer.
Undrar om de är med för att de är bäst eller för att de är just kvinnor?
Undrar om de är med för att de är bäst eller för att de är just kvinnor?
Sv: Fotbolls VM 2026
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Zource:
HAHA Terry Butcher vilken hjälte
Minns även vid VM tror det var 1998 när Jaap Stam i Holland blev sydd i vid ögonbrynet utan bedövning vid avbytarbänken och bara stirrade rätt in i kameran och gjorde inte en min
HAHA Terry Butcher vilken hjälte
Minns även vid VM tror det var 1998 när Jaap Stam i Holland blev sydd i vid ögonbrynet utan bedövning vid avbytarbänken och bara stirrade rätt in i kameran och gjorde inte en min
+ 3
« Föregående · 3038378 · Nästa »