« Föregående · 1148009 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: VM-kval
LL:
Ja det kan man undra,Anders Svensson har ju dessutom varit skadad sen i höstas o gjorde väl sin första match(tränmatch)för några veckor sedan.
Men han är nog med för att han är inkörd i Lagerbäcks spelsystem känns det som....
Men ikväll kommer dem få jaga boll,Portugals innermittfältare Deco,Pepe o Maniche lär äga mycket boll.
Tippar 2-0!
Ja det kan man undra,Anders Svensson har ju dessutom varit skadad sen i höstas o gjorde väl sin första match(tränmatch)för några veckor sedan.
Men han är nog med för att han är inkörd i Lagerbäcks spelsystem känns det som....
Men ikväll kommer dem få jaga boll,Portugals innermittfältare Deco,Pepe o Maniche lär äga mycket boll.
Tippar 2-0!
Sv: VM-kval
Startelvan har läckt ut,får väl se om den stämmer,men enligt expressen är det följande startelva:
Målvakt: Andreas Isaksson
Backlinje (från höger): Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Adam Johansson.
Mittfältet (från höger): Rasmus Elm, Anders Svensson, Kim Källström, Samuel Holmén.
Anfallare: Johan Elmander, Henrik Larsson.
Isf blir det till för Adam Johansson och Holmén att försöka få ner farten på Ronaldo.
Målvakt: Andreas Isaksson
Backlinje (från höger): Mikael Nilsson, Olof Mellberg, Daniel Majstorovic, Adam Johansson.
Mittfältet (från höger): Rasmus Elm, Anders Svensson, Kim Källström, Samuel Holmén.
Anfallare: Johan Elmander, Henrik Larsson.
Isf blir det till för Adam Johansson och Holmén att försöka få ner farten på Ronaldo.
Sv: Serie A
Den här artikeln kanske länkats förutom men den framhäver så tydligt Serie A's ulandsstatus jämfört med Premier League att den kan vara värd att ta med igen:
www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article4612651.ab
www.aftonbladet.se/sportbladet/sportchansen/article4612651.ab
Sv: Premier League
mattias - 74:
Äh. Den där debatten har stötts och blötts tillräckligt här inne. Britter är väl lika osportsliga.
Äh. Den där debatten har stötts och blötts tillräckligt här inne. Britter är väl lika osportsliga.
Sv: Premier League
Mike Skinner:
Nej dom gör ligan bättre helt klart men tyvärr så är dom ju inte dirket sportsliga många av dom. Tänker på Drogba och El hadji Diouf samt ronaldo, den sistnämnde är dock en riktigt bra fotbollspelare icket att förglömma!
Nej dom gör ligan bättre helt klart men tyvärr så är dom ju inte dirket sportsliga många av dom. Tänker på Drogba och El hadji Diouf samt ronaldo, den sistnämnde är dock en riktigt bra fotbollspelare icket att förglömma!
Sv: Premier League
mattias - 74:
Det är ju lysande positivt att han söker sig till Spanien. Han har ju förmodligen rätt bra koll där. Att det spelar utlänningar i Premier League är inget negativt i mina ögon.
Det är ju lysande positivt att han söker sig till Spanien. Han har ju förmodligen rätt bra koll där. Att det spelar utlänningar i Premier League är inget negativt i mina ögon.
Sv: Premier League
Mike Skinner:
Benitez får mer och säga till om nu också gällande spelarvärvningar.
Jag tror han kommer söka sig till Spanien i första hand för att leta spelare, tyvärr finns det inte så många bra engelska spelare lediga på marknaden undantag barry samt några till. Dom bästa engelska spelarna spelar ju redan i sina lag och är förmodligen bundna där resten av livet, typ Terry ferdinand rooney gerrard lampard m.fl.
Drömvärvningen är ändå Ribery som jag ser det men han lär bli svår att få.
Benitez får mer och säga till om nu också gällande spelarvärvningar.
Jag tror han kommer söka sig till Spanien i första hand för att leta spelare, tyvärr finns det inte så många bra engelska spelare lediga på marknaden undantag barry samt några till. Dom bästa engelska spelarna spelar ju redan i sina lag och är förmodligen bundna där resten av livet, typ Terry ferdinand rooney gerrard lampard m.fl.
Drömvärvningen är ändå Ribery som jag ser det men han lär bli svår att få.
Sv: Premier League
mattias - 74:
Det är ju en rätt saftig budget de backar upp med! Om det nu stämmer att Benitez ska få så mycket som det står i artikeln att köpa spelare.
Det är ju en rätt saftig budget de backar upp med! Om det nu stämmer att Benitez ska få så mycket som det står i artikeln att köpa spelare.
Sv: Premier League
mattias - 74: Tycker Barry är en överreklamerad spelare, bättre att satsa på ett komplement till Torres. På mittfältet har vi ju ett överflöd!
Sv: Premier League
Sylf :
Kommentar på detta. Låter ju för bra för att vara sant. Villa tror jag bli svår att få men Barry är nog Liverpool spelare kommande säsong.
Kommentar på detta. Låter ju för bra för att vara sant. Villa tror jag bli svår att få men Barry är nog Liverpool spelare kommande säsong.
Sv: Premier League
Hence:
Ja man hoppas på en titel nu, hade gett opp men nu lever drömmen om ligaguld fortfarande.
Ja man hoppas på en titel nu, hade gett opp men nu lever drömmen om ligaguld fortfarande.
Sv: Premier League
Dream Team:
Torres totalt osynlig och ändå 3 - 0. Ruskig form Liverpool är i. Poffa känner flåset i nacken nu :)
Torres totalt osynlig och ändå 3 - 0. Ruskig form Liverpool är i. Poffa känner flåset i nacken nu :)
Sv: Premier League
mattias - 74: Gol! Gol! Gol!
3-0 och den oro jag kände innan match har minskat avsevärt.
3-0 och den oro jag kände innan match har minskat avsevärt.
Sv: Premier League
LL:
Efter Leksands lysande insats för en stund sedan så är det nu dags för Mattias 2:a lag att vinna !
Efter Leksands lysande insats för en stund sedan så är det nu dags för Mattias 2:a lag att vinna !
Sv: Premier League
LL:
2 korkade kort av Rooney, frustration hos många united spelare.
Skönt att det var en Liverpoolgrabb som gick göra 1 - 0 för Fulham :)
2 korkade kort av Rooney, frustration hos många united spelare.
Skönt att det var en Liverpoolgrabb som gick göra 1 - 0 för Fulham :)
Sv: Premier League
...och vad som också måste sägas är att Roy Hodgson har gjort ett fenomenalt jobb med Fulham. Från att ha varit i princip avsågade och nästan klara för nedflyttning förra säsongen har han lyft dem till ett lag som framför allt på hemmaplan verkligen kan spela fotboll och deras första 20-25 minuter mot United i dag var helt fenomenala.
Sv: Premier League
Dream Team: ManU gjorde verkligen inget skrämmande intryck i dag. Två röda kort som kunde ha varit ännu fler så som Ronaldo höll på att grina på domaren. United lever faktiskt lite farligt nu, pressen på dem kommer att bli enorm om Liverpool vinner i morgon. Visst har de en match mindre spelad, men den matchen spelas inte förrän mot slutet av serien och att känna flåset i nacken är inte helt enkelt. De spelade inte särskilt bra mot Inter vad jag förstår, och sedan då 1-4 förra helgen och 0-2 i dag så det är ingen bra trend. Nästa match möter de Villa på hemmaplan och har Vidic och Rooney avstängda (och Scholes, men han hade kanske inte spelat i alla fall) och framför allt Vidic är ett enormt avbräck.
Jag tror inte heller att landslagsuppehåller kommer särskilt lägligt för United. I sådana här lägen brukar man vilja ha sitt lag samlat så att man kan komma rätt igen, men jag antar att i princip hela laget ska ut på diverse landskamper. Inte helt enkelt, så matchen mot Villa efter uppehållet blir under alla omständigheter enormt viktig.
Men vinner Liverpool i morgon då? Nja, jag är inte alls säker på det. Det passar Aston Villa bra att få ligga på försvar och kontra via Young och Agbonlahor. Liverpool kommer att anfalla rejält och kan Villa stå emot i början är jag inte alls övertygad om att Liverpool vinner.
Jag tror inte heller att landslagsuppehåller kommer särskilt lägligt för United. I sådana här lägen brukar man vilja ha sitt lag samlat så att man kan komma rätt igen, men jag antar att i princip hela laget ska ut på diverse landskamper. Inte helt enkelt, så matchen mot Villa efter uppehållet blir under alla omständigheter enormt viktig.
Men vinner Liverpool i morgon då? Nja, jag är inte alls säker på det. Det passar Aston Villa bra att få ligga på försvar och kontra via Young och Agbonlahor. Liverpool kommer att anfalla rejält och kan Villa stå emot i början är jag inte alls övertygad om att Liverpool vinner.
« Föregående · 1148009 · Nästa »
ante08: Målen kom 37 och 48 båda målen gjorda av Danny.
Källström utvisades i 74'e p g a felaktigt spelarutseende