« Föregående · 3039236 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Fotbolls VM 2026
Silly:
Jag är såklart väldigt glad att Sverige är vidare men om sanningen skall fram så har ju Sverige ingenting i VM och göra med tanke på det fantastiska usla kvalet man gjorde
Nu väntar med största sannolikhet Frankrike eller Norge " störst chans med Frankrike "
Blir åka av ;)
Jag är såklart väldigt glad att Sverige är vidare men om sanningen skall fram så har ju Sverige ingenting i VM och göra med tanke på det fantastiska usla kvalet man gjorde
Nu väntar med största sannolikhet Frankrike eller Norge " störst chans med Frankrike "
Blir åka av ;)
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Herminator:
Många skrev under kvalet att Sverige har ingeting i WM att göra, Nu är vi vidare som bästa 3: a.
Så små är marginalerna i Fotbollen..
Vi har haft landslag som har gjort sämre WM än det här laget.
Många skrev under kvalet att Sverige har ingeting i WM att göra, Nu är vi vidare som bästa 3: a.
Så små är marginalerna i Fotbollen..
Vi har haft landslag som har gjort sämre WM än det här laget.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Skönt kryss att dra in.
Känns ju som en seger efter 1-5 innan.
Samtidigt kunde vi mycket väl ha vunnit efter alla chanser mot slutet.
HEJA SVERIGE!!!
Känns ju som en seger efter 1-5 innan.
Samtidigt kunde vi mycket väl ha vunnit efter alla chanser mot slutet.
HEJA SVERIGE!!!
Sv: Fotbolls VM 2026
NuMo: Japanerna är naturligt lätta i kroppen, svenskarna har ett antal kilo mer att springa runt med.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:
Japanerna verkar ju inte ha anlag för kramp eller så har de druckit saltvatten i tre veckor innan.
I Sverige var det många med krampkänslor. Men det gick ju bra ändå, den här matchen.
Japanerna verkar ju inte ha anlag för kramp eller så har de druckit saltvatten i tre veckor innan.
I Sverige var det många med krampkänslor. Men det gick ju bra ändå, den här matchen.
Sv: Fotbolls VM 2026
Sofialäktaren :
Sömnpillret har gått ur i alla fall. Surt med ett i baken, tur att Elanga pressade hårt i sitt "inlägg" Eller var det det ett skott? Det blev ju ett i alla fall.
Sömnpillret har gått ur i alla fall. Surt med ett i baken, tur att Elanga pressade hårt i sitt "inlägg" Eller var det det ett skott? Det blev ju ett i alla fall.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Riktigt sömnpiller. Stroud riktigt bra idag resten svaga insatser JWZ också bra.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-:
Hien drog ju på sig ett kort också och äntligen får Bergvall en rejäl chans. Lindelöv som mittback är i min känsla ett plus i den här matchen, jämfört med Hien.
Vi har på högerbacken - Lagerbjelke - stora problem då 10 meter säkerhetsavstånd inte verkar räcka till för att få kontroll på bollen.
Brenhardsson verkar ha för långa ben och hamnar även han i tidsnöd.
Potter såg extremt nervös ut på slutet, vilket inte var så konstigt. Vi har sämre och sämre kontroll på vårt eget spel med boll. Passningskvaliteten är usel. Vi har ju knappt något som våra anfallsspelare kan göra något med. Nu är vi ju säkerhetstänkande, men vårt eget spel är vår största säkerhetsrisk.
Hien drog ju på sig ett kort också och äntligen får Bergvall en rejäl chans. Lindelöv som mittback är i min känsla ett plus i den här matchen, jämfört med Hien.
Vi har på högerbacken - Lagerbjelke - stora problem då 10 meter säkerhetsavstånd inte verkar räcka till för att få kontroll på bollen.
Brenhardsson verkar ha för långa ben och hamnar även han i tidsnöd.
Potter såg extremt nervös ut på slutet, vilket inte var så konstigt. Vi har sämre och sämre kontroll på vårt eget spel med boll. Passningskvaliteten är usel. Vi har ju knappt något som våra anfallsspelare kan göra något med. Nu är vi ju säkerhetstänkande, men vårt eget spel är vår största säkerhetsrisk.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Det hela föranleds ju av att Hien inte lyckas att rensa en enkel boll och i samma veva snubblar.
Vill inte vara skadeglad, men nog för det bästa för laget. Sen får vi in kreativitet på köpet i Bergvall..
Vill inte vara skadeglad, men nog för det bästa för laget. Sen får vi in kreativitet på köpet i Bergvall..
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Extra angeläget efter det gula kortet han drog på sig. Skadad nu dessutom.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Klumpfötter har vi gott om i allafall.
Och snälla but it Hien, den största klumpen i laget.
Och snälla but it Hien, den största klumpen i laget.
Sv: Fotbolls VM 2026
dempa: Han har tydligen kört det i Aston Villa denna säsong. Och gjort det hyffsat bra tydligen. Så får se hur väl det slår ut idag!
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: nu tror de på att VNL blir defensiv mittfältare, har han testat det förr??
Ojdå, straff nu för
Sorry fick slå en mygga, det blev inte straff.
Ojdå, straff nu för
Sorry fick slå en mygga, det blev inte straff.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Jag lyssnade på nån brittisk podcast och där tycker de att Sverige gjorde en bra match och skyllde det mesta på Hien.
Vi får se men jag tror på ett tightare lag som inte är 60 meter långt denna gång.
Sen måste ju Bergvall och Elanga lira från start. Vi har inte råd att spara spelare för att ha bra inhoppare. I så fall ligger vi under med flera mål när de kommer in.
Vi får se men jag tror på ett tightare lag som inte är 60 meter långt denna gång.
Sen måste ju Bergvall och Elanga lira från start. Vi har inte råd att spara spelare för att ha bra inhoppare. I så fall ligger vi under med flera mål när de kommer in.
+ 2
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Tror vi får det riktigt tufft! Japan känns väldigt bra organiserade. Och återigen är det väl hur vi får till defensiven. Ja och om vi förvaltar nått av lägena vi får.
För ärligt talat skapade vi ju ganska många kvalitativa lägen mot Holland. Ja det hade säkert kunnat bli 5-5 om vi varit mer effektiva där.
Lagets defensiv skall ju med rätta bli sågat. Men jag tycker det är lite orättvist dömt från världen, när de lite blundar för hur många lägen vi ändå skapade.
Hade vi satt 2-1 eller rent av 2-2 i första halvlek. Så tror jag att Holland kommit ut med en helt annan mentalitet till andra halvlek. Och faktiskt haft en del att fundera på.
För ärligt talat skapade vi ju ganska många kvalitativa lägen mot Holland. Ja det hade säkert kunnat bli 5-5 om vi varit mer effektiva där.
Lagets defensiv skall ju med rätta bli sågat. Men jag tycker det är lite orättvist dömt från världen, när de lite blundar för hur många lägen vi ändå skapade.
Hade vi satt 2-1 eller rent av 2-2 i första halvlek. Så tror jag att Holland kommit ut med en helt annan mentalitet till andra halvlek. Och faktiskt haft en del att fundera på.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: 4-4-1 var kanske ett dåligt alternativ
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Jag befarar att vi torskar men känner någonstans ändå att japanerna är ganska nöjda med ett kryss.
Va fan, jag säger 0-0.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Men det är ju en engelsk back på egen mållinje som täcker skottet? Alltså: Ingen offside?
Eller så är det precis just så det är.
Eller så är det precis just så det är.
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: De tar offside i andra läget, alltså efter kapningen. Den fällde spelaren sparkar liggande bollen framåt, då blåser de offside.
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Det är solklart onside på första passsningen. När sker passningen som det ska vara offside på, eller vad är det man blåser för?
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Sen friläget där Englands målis sprang ut och kolliderade med Ghanas anfallare. Det kunde lika gärna varit en frilägesutvisnimg där.
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Det tycker jag verkligen inte, först knuff i ryggen och sedan sparkad på
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Det kan förstås vara så, men frågan är varför då man har ett par riktigt offensiva hot i andra änden av planen.
Sv: Fotbolls VM 2026
Rip Kirby: Eller så är det en bra strategi att vara rädd om nollan i första hand. Kanske nåt för Sverige att ta efter?
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
ante08: Sannerligen. Ett Ghana som frivilligt iklätt sig rollen som fegt försvarande lag, vilket är märkligt då man har precis lika stor chans att bli etta i den här gruppen som England. Men ska man klara av detta kommer det krävas en betydligt starkare andra halvlek där man kan sätta upp ett mycket bättre spel med bollen med mycket större aggressivitet och inte enbart spela säckförsvar och gå på kontringar.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Psykdansken bara måste ha varit avlönad av Danmark och Norge, 50/50% under sin oerhört pinsamma tid som FK.
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Måste säga att man får en väldigt bra bild av Potter, klok och säger bra saker.
Förståeligt att han inte kan trolla hur mycket som helst på denna korta tid han varit förbundskapten, men ändå sån skillnad mot hur det såg ut med psykDansken.
På sikt tror jag det kommer bli riktigt bra med Potter vid rodret!
Förståeligt att han inte kan trolla hur mycket som helst på denna korta tid han varit förbundskapten, men ändå sån skillnad mot hur det såg ut med psykDansken.
På sikt tror jag det kommer bli riktigt bra med Potter vid rodret!
+ 3
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Absolut och Ronaldo gör sig själv rättvisa på nytt i den här senaste matchen där han gör två mål och bidrar i Portugals offensiva spel även på andra sätt. Pressen han har på sig själv lär dessutom inte vara så enkel att orka bära.
Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74: Skall ändå ge Zlatan i slutet av sin karriär, när han blev mer av en lagspelare. Och började ta mer ansvar över hela plan. Hade han spelat mer så i sin prime så tror jag han lyft en Champions League bucklan faktiskt.
Men absolut, väldigt dryg även nu utanför i tv etc. Synd att han försöker hålla en fasad som han inte behöver. Ok att han körde den approachen när han spelade. Men nu blir det väldigt tröttsamt.
Men absolut, väldigt dryg även nu utanför i tv etc. Synd att han försöker hålla en fasad som han inte behöver. Ok att han körde den approachen när han spelade. Men nu blir det väldigt tröttsamt.
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-: Ja verkligen!
Så länge han var bättre än alla andra så var ju ego en behållning men numera är det lite tragiskt att se faktiskt.
Jättekul för honom att få sätta några kassar i alla fall.
Sen är det ju sjukt imponerande att han gjort mål i sex VM-i rad!!
Så länge han var bättre än alla andra så var ju ego en behållning men numera är det lite tragiskt att se faktiskt.
Jättekul för honom att få sätta några kassar i alla fall.
Sen är det ju sjukt imponerande att han gjort mål i sex VM-i rad!!
+ 1
Sv: Fotbolls VM 2026
-Sputnik-:
Instämmer
Han och Zlatan har samma ego
Otroligt dryga personligheter trots att de är / var fantastiska fotbollspelare som gör att betyget sjunker rejält
Messi är ohotad etta
Instämmer
Han och Zlatan har samma ego
Otroligt dryga personligheter trots att de är / var fantastiska fotbollspelare som gör att betyget sjunker rejält
Messi är ohotad etta
+ 2
Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen: Haha men bara Ronaldo kan vid ställning 4-0 se så besviken ut att han inte får förbättra sin VM statistik.
Den mannen har bilder på sig självt uppsatt överallt i hemmet.
Kanske rent av ett eget museum på gården..
Mannen är definitivt en legend, men han är i en egen liga i att spela för sig självt.
Den mannen har bilder på sig självt uppsatt överallt i hemmet.
Kanske rent av ett eget museum på gården..
Mannen är definitivt en legend, men han är i en egen liga i att spela för sig självt.
+ 2
« Föregående · 3039236 · Nästa »


Det har dom bevsligen ju.. Nör dom går vidare från gruppen.
Frankeike är min favorit till hela Guldet.
Dom har inte lagt i växeln än.
Dom har kört på tomgången genim gruppspelet...
Tyakland är min lnskan att få i nästa match dom är skrala.