Inlägg: 1169353
Svarskommentarer
Sv: Premier League
LL: Chelsea är mina favoriter också. ManU och Pool slåss om andra och tredje plats. Bakom dem slåss Arsenal, West Ham, Everton och City om platsena fyra till sju. Och Hot Spurs är väl som vanligt åtta-nia när serien väl är över.
Sedan ska inte heller ManU räknas bort. Visst har de tappat tungt i Ronaldo, men trots tre raka ligavinster tror jag att de kan vinna många billiga poäng på underskattning. Men det krävs också att spelare som Anderson och Nani utvecklas och lyfter sig för att de ska ha en chans.
Jag påstår också att även Arsenal har en viss chans. Fabregas skadefri och utvilad (det var han inte förra säsongen), Arsjavin med från start och Eduardo förhoppningsvis fri från skadorna som följde på benbrottet för ett och ett halvt år sedan. Har man lite tur med att slippa skador och får en bra start så kanske det kan gå vägen. Men öppningsprogrammet ser ruggigt tufft ut - de fyra första ligamatcherna är Everton borta, Portsmouth hemma, ManU borta och sedan ManC borta. Lägg därtill att vi möter Celtic borta och hemma runt matchen mot Portsmouth...