Wayne Gresky: Att spela någon form av 4-5-1 med nuvarande spelarmaterial är förmodligen dömt att misslyckas på förhand. Men med generationsväxlingen tycker jag helt klart man ska testa. Bajrami och Lustig t ex har ju till skillnad från många spelare i dagens trupp lite driv i steget och en vilja att gå framåt i alla lägen.
U-21 spelade väl en blandform med Toivonen som Offensiv mitt/Släpande forward men spelade ju till skillnad från A-laget med offensiv inställning. Att gå in med en 4-5-1 variant med dagens defensiva tänk leder förmodligen endast till långtjong på en ensam Zlatan...ungefär som idag alltså.
Ja, det var ett uselt kval, men vi var ändå värda den väg vi gick till VM på sportsliga grunder. Det beror på segern i Nations League-gruppen 2024 som gjorde att vi förtjänade playoffmatcherna och de chanserna tog vi ju ... | Läs mer
U-21 spelade väl en blandform med Toivonen som Offensiv mitt/Släpande forward men spelade ju till skillnad från A-laget med offensiv inställning. Att gå in med en 4-5-1 variant med dagens defensiva tänk leder förmodligen endast till långtjong på en ensam Zlatan...ungefär som idag alltså.