Fotboll

Grupper · 17584 inlägg · 45 ämnen

Inlägg: 1180955

Sv: Allsvenskan
65selander: ojdå, där har förbundet något att bita i. Som jag minns Afonso-historien så var den mer eller mindre exakt som den här (alltså att arbetstillståndet hade gått ut). Och baserat på det som står i Aftonbladets artikel så är min amatörmässiga bedömning att Gais ska bli av med poängen. Förbundet ändrade reglerna efter Afonso Alves-fallet just för att de den gången inte kunde dra poäng från MFF, men samtidigt får jag lägga in brasklappen att jag inte har läst regeltexten utan enbart går på AB:s rapportering. Det kan ju finnas undantag och/eller kryphål som AB inte tar upp.

Svarskommentarer

Sv: Allsvenskan
LL: Jag hoppas inte att Gais blir av med poäng, det är ju synd om alla i laget förutom Wanderson. Hammarby och Djurgården ska inte komma undan gratis!

Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:

Ja, det var ett uselt kval, men vi var ändå värda den väg vi gick till VM på sportsliga grunder. Det beror på segern i Nations League-gruppen 2024 som gjorde att vi förtjänade playoffmatcherna och de chanserna tog vi ju ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna