Fotboll

Grupper · 17587 inlägg · 45 ämnen

Inlägg: 1394685

Sv: Premier League
mattias - 74:

"Hade Nasri ex varit Engelsman hade han gått för mer pengar garanterat. Barry och Millner samt Young och Downing kostade också mer än va dom egentlige skulle. anser jag."

Det är du som tycker att dom kostar mer än vad dom borde, det är där problemet ligger.

Klubbarna som köpte dom tyckte tydligen att det var rätt värdering av spelaren och var beredd att lägga upp så pass mycket pengar för att kontraktet skulle brytas. Detta tillsammans med att köpande lag såg ett värde i spelaren gjorde att dom var villiga att betala en hög summa.

Sedan är det lite fel av dig att jämföra dessa spelare med Nasri. Han hade bara 1år kvar på kontraktet och hade kunnat gå gratis till sommaren, därför är ju övergångssumman lite lägre än vad den borde vara för en spelare av hans kaliber. Hade Nasri haft säg 3-4år kvar på kontraktet så hade han varit betydligt dyrare.

Det du måste tänka på är att en övergångssumma är en kompensation för att få en klubb att bryta kontraktet med en spelare, och som regel gäller ju längre kontrakt ju högre övergångssumma.

Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:

Ja, det var ett uselt kval, men vi var ändå värda den väg vi gick till VM på sportsliga grunder. Det beror på segern i Nations League-gruppen 2024 som gjorde att vi förtjänade playoffmatcherna och de chanserna tog vi ju ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna