Fotboll

Grupper · 17589 inlägg · 45 ämnen

Inlägg: 2546883

Sv: Superettan
Erol Ateceae: Mera känt under termen Norrlandsfönstret:

"Synsättet präglas av äldre tiders (fram till mitten av 1950-talet) förhållanden då lag från stora delar av Norrland inte tilläts delta i spel i högsta serien i fotboll och ishockey på grund av avstånden. Vädermässigt förknippades Norrland inte heller med fotboll, eftersom vinterväder kan råda på flera håll i både början och slutet av säsongen då de högre serierna normalt spelas från början av april till början av november."

Svarskommentarer

Sv: Superettan
Rip Kirby: Med uppehåll mitt i sommaren! Helt jävla galet än idag.

Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:

Ja, det var ett uselt kval, men vi var ändå värda den väg vi gick till VM på sportsliga grunder. Det beror på segern i Nations League-gruppen 2024 som gjorde att vi förtjänade playoffmatcherna och de chanserna tog vi ju ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna