Fotboll

Grupper · 17585 inlägg · 45 ämnen

Inlägg: 2556761

Sv: Diverse
Nu skiter jag fullständigt i hur det går i "Supercupen" nästan oavsett lag som spelar. Men alla gånger som Man Shitty spelar och ligger under, vilket dom nu gör i mötet med Sevilla, det är en bra dag för fotbollens framtid!

Svarskommentarer

Sv: Diverse
Rip Kirby:
City är ju inte något föredöme.

Men det blir ohållbart direkt vid ägandeskap av klubbar. 51%-regeln är det enda vettiga.
Kolla in Sevilla:

Ownership:

Sevillistas de Nervion S.A. (José María del Nido, Roberto Alés, José Castro, José Martín Baena, Francisco Guijarro, and José Gómez Miñán)
Rafael Carrión Moreno
777 Partners
Accionistas Unidos (Supporters' Trust / Minor shareholders)

José María del Nido Benavente (born 6 August 1957) is a Spanish lawyer and businessman. He was president of Sevilla FC from 2002 to 2013, the most successful time in the club's history, winning seven trophies. He left his post after being convicted of embezzlement for his time as a lawyer for Marbella mayors Jesús Gil and Julián Muñoz, being sentenced to seven years of which three were spent in prison.


En av ägarna till den klubben har alltså åkt fast för så grova ekonomiska brott att han suttit inne i tre år.

Sv: Fotbolls VM 2026
mattias - 74:

Ja, det var ett uselt kval, men vi var ändå värda den väg vi gick till VM på sportsliga grunder. Det beror på segern i Nations League-gruppen 2024 som gjorde att vi förtjänade playoffmatcherna och de chanserna tog vi ju ... | Läs mer
Sidan sköts av: Forumledarna