Fotboll

Grupper · 17500 inlägg · 45 ämnen

Inlägg: 2899919

Sv: Vmkval
-Sputnik-: Förstår.dey dock som att vi har rätt stor chans att nå play off, med tanke på bra ranking från Nations League? Nån som vet hur det funkar?

Svarskommentarer

Sv: Vmkval
-Sputnik-: Först o främst, vinner vi resten av matcherna i gruppen blir vi etta(allt i egna fötter alltså). Men, med tanke på statusen på detta lag lär vi knappt ens bli grupptvåa, o då är biljetten till VM, att vi kvalificerar oss till kval via NL. Den chansen är dock ganska stor eftersom max 4(eller 5) av 10 toppseedade länder måste misslyckas i sina grupper. Sedan måste vi då slå ut en högt rankad grupp-tvåa. Känns tufft, men frågar man Gunde Svan är allt möjligt.

Enklare väg hade varit att ha ett LAG på planen

Sv: Fotbolls VM 2026
Bengt Ramen:

Ettorna möter väl de bäst rankade treorna så nog tror jag Brasilien kan få möta Sverige om vi blir 3a i gruppen

Eller hur fan ligger det till ;)

Haha
Sidan sköts av: Forumledarna