Inlägg: 2938434
Svarskommentarer
Sv: Vmkval
Gavelo: Det märkligaste av allt tycker jag hur reglerna för att kvalificera sig till VM är gjorda. Sverige som exempel kan alltså komma sist i sin kvalgrupp med blott en poäng, men tack vare ett lyckat spel i Nations League fortfarande ha chansen. Varför spelas ett långt VM-kval som i slutänden inte är ett dugg avgörande för vilka lag som i slutändan går vidare?
+ 2
Helt sjukt vad märklig känsla, Sverige spelar Vm kval, helt betydelselöst med en B - startelva!
Det är alltså ingen träningsmatch utan ett vm kval!