Serie A
Fotbollsgodis.
www.fotbollskanalen.se
Ja horribel utvisning, första gula är klockrent men det andra är horribelt. Men det är nog som nån skrev att han får nog varningen för att det står just Ibrahimovic på ryggen. Men han har ju lite sig själv att skylla att han är den han är på fotbollsplanen men hur som helst är varningen skrattretande..
Ser på Lazio - Inter. Två gula kort för Zlatan under första halvlek och därmed utvisad. Det första gula är solklart. Han är sent in i situationen och trycker till för mycket.
Det andra är dock horribelt. Lång boll ut till Zlatan på kanten, Zlatan står dock offside. Flaggan kommer upp medans bollen är i luften (bakom Zlatans rygg och då Zlatan har ögonen på bollen) och ögonblicket före Zlatan på volley drar till bollen så blåser domaren för offside. Domaren anser då att Zlatan slagit bort bollen och ger honom hans andra gula kort. Sicken pajas.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,956948,00.html
Palermo - Inter 1-1 Zlatan målskytt från 25 meter. Skottet ska målvakten ta, men släpper in den under kroppen. Palermos mål är riktigt snyggt. Men det här inlägget ska handla om Zlatan.
Den Zlatan som idag spelar är så oerhört mycket bättre än den Zlatan som i princip alla skrattade åt och, i princip, hånade då det gick tungt. Dagens Zlatan tar rätt beslut, spelar enkelt, spelar med en eller max två tillslag men håller ändå oerhört hög nivå på det han gör.
Zlatan i den här formen är given i Landslaget och skulle utan tvekan vara Sveriges bäste anfallare. Just nu är Zlatan Sveriges bäste fotbollsspelare igen. Oavsett vad alla Assenal-fans påstår och oavsett vad alla Elmander-dyrkare och Allbäck-lovers hävdar.
Zlatan regerar.
65selander: Behöver inte se matchen för att veta...
[url=www.aftonbladet.se/]Wappa in på Aftonbladet istället[/url]