Serie A
« Föregående · 832123 · Nästa » Till forumet
Sv: Serie A
Bissett19: Måste erkänna att Zlatan gjorde en kalas match idag! efter sett hela Milano derbyt så ser jag han som en given plats i startelvan mot Nordirland !
Förut har han haft dåligt humör, springer inte, och sina finter blir misslyckades..
Så fortsätt så Ibra, så ska du se att du blir en stjärna till slut ändå
Förut har han haft dåligt humör, springer inte, och sina finter blir misslyckades..
Så fortsätt så Ibra, så ska du se att du blir en stjärna till slut ändå
Sv: Serie A
www.juvestore.com/img/prodotti/J7401.jpg
Den gamla damen är tillbaka. Nu leder vi serien dessutom, två pinnar före Lazio
Den gamla damen är tillbaka. Nu leder vi serien dessutom, två pinnar före Lazio
Sv: Serie A
Ambroo: Ja, är inte den inringade spelaren Zlatan?
Isf är han offside om man ska gå efter bilden som är fryst i det ögonblick inlägget slås. Visserligen en mkt knapp offside men lika förbannat offside.
Ska man backa upp sin teori med en bild så borde man väl åtminstone se till så att bilden bevisar det man vill bevisa....
Isf är han offside om man ska gå efter bilden som är fryst i det ögonblick inlägget slås. Visserligen en mkt knapp offside men lika förbannat offside.
Ska man backa upp sin teori med en bild så borde man väl åtminstone se till så att bilden bevisar det man vill bevisa....
Sv: Serie A
Röda Tallen: Det får du mer än gärna motivera.
Såvitt jag kan se så befinner sig Zlatan bra exakt i höjd med straffpunkten, som man kan se strax bakom Livornos siste spelare. Du måste ju göra en syftningsbedömning eftersom fotot inte är taget i linje med straffpunkten och då kan jag inte se annat än att Livornos siste spelare befinner sig knappt men klart hitom straffpunkten. Iaf tillräcklig mkt hitom för att vara innanför Zlatan och då är det enligt reglerna offside, eftersom dom inte ens befinner sig i linje med varandra när bollen slås.
Såvitt jag kan se så befinner sig Zlatan bra exakt i höjd med straffpunkten, som man kan se strax bakom Livornos siste spelare. Du måste ju göra en syftningsbedömning eftersom fotot inte är taget i linje med straffpunkten och då kan jag inte se annat än att Livornos siste spelare befinner sig knappt men klart hitom straffpunkten. Iaf tillräcklig mkt hitom för att vara innanför Zlatan och då är det enligt reglerna offside, eftersom dom inte ens befinner sig i linje med varandra när bollen slås.
Sv: Serie A
Röda Tallen: Eftersom fotot är taget ungefär i höjd med straffområdesgränsen och det ändå (enligt min mening) känns som att Zlatan redan ur detta perspektiv är offside så borde framgå än tydligare om man tänker sig hur det sett ut ifall fotot tagit mer i höjd med straffpunkten, dvs i linje med Zlatan.
Och då ser man redan på fotot att Livornos siste spelare befinner sig ungefär 1/2 meter framför straffpunkten.
Emnligt min mening en knapp men klar offside.
Men jag respekterar din synpunkt och din bedömning.
Sen vet jag inte vad reglerna säger om offside och vilken del av kroppen som räknas. Är det ex offside ifall man viftar med armen i offsideläge samtidigt som kroppen och benen befinner sig onside?
Orkar inte nagelfara nån regelbok men det dyker säkert upp nån som vet..
;-)
Och då ser man redan på fotot att Livornos siste spelare befinner sig ungefär 1/2 meter framför straffpunkten.
Emnligt min mening en knapp men klar offside.
Men jag respekterar din synpunkt och din bedömning.
Sen vet jag inte vad reglerna säger om offside och vilken del av kroppen som räknas. Är det ex offside ifall man viftar med armen i offsideläge samtidigt som kroppen och benen befinner sig onside?
Orkar inte nagelfara nån regelbok men det dyker säkert upp nån som vet..
;-)
Sv: Serie A
Röda Tallen: Äh, glöm det där. Mätte precis efter vinkeln på straffområdslinjen, det ju en helt annan vinkel på den efter som bilden är ragen ur en tredje vinkel :)
Straffområdslinjen vinkel visar att han är ONside.
Vilket betyder att det inte går att mäta på det viset.
Alltså går jag fortfarande på mitt ögonmått som via den uppförstorade bilden tror på att Zlatan är onside.
Straffområdslinjen vinkel visar att han är ONside.
Vilket betyder att det inte går att mäta på det viset.
Alltså går jag fortfarande på mitt ögonmått som via den uppförstorade bilden tror på att Zlatan är onside.
Sv: Serie A
Zlatan gjorde precis 1-0 för sitt Inter mot Lazio efter en stenhård straff uppe i nättaket.
Matchen Livestreamas på www.bet365.com
Sv: Serie A
mattias - 74:
Bra match av Toon, mittbacken Taylor var väldigt het i offensiven och kunde på egen hand vunnit matchen åt Newcastle. Hursomhelst borde den här poängen ge Allardyce lite arbetsro, för nu väntar några matcher där Newcastle garanterat kommer plocka en del poäng.
Newcastle blir knappast något lag som utmanar om europaplatserna på allvar redan denna säsong, men med lite kontinuitet kan man nog vara bland de stora inom några år. Där man hör hemma.
Bra match av Toon, mittbacken Taylor var väldigt het i offensiven och kunde på egen hand vunnit matchen åt Newcastle. Hursomhelst borde den här poängen ge Allardyce lite arbetsro, för nu väntar några matcher där Newcastle garanterat kommer plocka en del poäng.
Newcastle blir knappast något lag som utmanar om europaplatserna på allvar redan denna säsong, men med lite kontinuitet kan man nog vara bland de stora inom några år. Där man hör hemma.
Sv: Serie A
scim: Newcastle är inte alls något dåligt lag, jag tror att Allardyce får ordning på det där vad det lider. Är inte helt missnöjd trots allt med en pinne med tanke på att Arsenal saknade Hleb, Flamini och Fabregas samt långtidsskadade Robin van Persie. Får hoppas att i alla fall någon av Hleb och Fabregas kan spela på söndag borta mot Boro.
« Föregående · 832123 · Nästa »