Träningsmatcher
mattias - 74: Hamren har satt ner foten för det nya landslaget!
Nej det hoppas jag inte dom här utflykterna är nog mycket nöjestripper, samt att nya spelare får en chans.
Daniel Öhrlund var bäst idag och det säger allt kunde blivit 2-1 till Oman.
spud:
Själv föredrog jag England - Egypten igår kväll. Englands 2:a halvlek var riktigt bra och 1 - 1 målet av Crouch var läckert efter en rad fina one touch passingar. Capello kommer iaf inte ha några problem att välja anfallspar i sommar om han kör en 4 - 4 - 2 uppställning. Rooney och Crouch måste vara det mest optimala. Heskey och Owen känns inte riktigt lika bra som Peter. 2 mål i går och en av de bästa spelarna på planen sedan han kom in.
Redigerad kommentar
Skönt att man inte längre sköter sina uppspel via Isaksson och Mellbergs pastejer,visserligen är inte Mellberg med idag.
Wendts vänstefot ser giftig ut på vänsterbacken,Lantz fördelar bra på mitten och Värmlandspöjkera Toivonen och Berg hittar varann bra.
Det finns nog en ganska ljus framtid i svensk landsagsfotboll.
spud:
Ja verkligen. Det här laget hade inte gjort bort sig i Vm. Lite synd att inte Hamren var tränare under Vm kvalet.
renen:
Hamrèn är det bästa som hänt landslaget på väldigt länge, vart är lagerbäckfolket nu? Dom är rätt tysta. Tror det här kan bli hur bra som helst. Sedan undrar jag vad fan som har hänt med Anders Svensson? Igår var han en av de bättre av svenskarna, det tar emot att säga det men så var det.
Man satt o njöt långa stunder . Antingen var det väldigt bra rent fotbollsmässigt el. så var det väldigt bra jämfört med hur det har sett ut i X antal år tidigare. :)
Jag är imponerad av Ola Toivonen hur bra har inte den killen blivit det senaste året i PSV?!
Tommy Söderberg och Benny Lennartsson har en riktigt stor del i denna lyckade generationsväxling, liksom han(TS) hade i vår förra.
Sportnytt | svt.se
flyttad
Bättre att få det nya spelsystemet att fungera än att kasta in nya spelare tycker jag.
Vem skall prövas i Anders roll tycker du?
Vilken tråkig tillställning.
England-Frankrike var lite trevligare,såg iofs bara andra halvlek.
Gerrard ut skadad och Crouch in och reducerade på sin första bolltouch,men det räckte inte.2-1 till Frankrike som känns på gång nu när man blivit av med Domenech.
Och Nani robbade Portugal och Ronaldo på ett mål,:)
www.youtube.com/watch?v=HzM_dhVU21c&feature=player_embedded
Eller nja..
Guidetti spelklar till imorgon. Härligt. Skadan var inte så allvarlig.
"Glädjebeskedet: Guidetti spelklar
19-åringens skada är inte allvarlig och anfallaren kan spela mot Kroatien,
–Det är ingen fara, säger presschefen Hans Hultman till Sportbladet".
Snackas om att Joey Barton skall få spela från start ikväll i Englands match mot Holland. Kan bli roligt ;)
sylf:
Rykterna flurerade på en del forum att han skulle vara med i truppen. Det återstår och se ;)
Sverige har ju verkligen problem med sin backlinje,det är ju bara Mellberg som håller när man ska möta dom bästa i Europa.
Jonas Olsson har fått beröm för sin säsong i PL,men det är inte Bolton Sverige kommer möta i sommar.
"Wernbloom spelar ofta på gränsen"... jo tack, han träder över den ibland också ;)
Härligt med tidigt mål i andra. Sånt vill vi se i sommar, for sure
Nu kanske folk kan lägga ned snacket om att landslaget är bättre utan Zlatan...
Frågan är varför man inte prövat honom i denna roll tidigare?
Är ju som klippt och skuren för honom.
Var ju riktigt kul att se Sverige ikväll,vet inte om det nånsin hänt att ett svenskt landslag haft så stort bollinnehav mot ett lag från Balkan?