Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 305035 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Hehe.. det var en verklig sanning.. =)

Sv: Frölunda-Leksand
Dream Team: ja, men hellre det än att aldrig vinna SM-guld ;)

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Priset man betalar som regerande mästare.. =)

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: Jo kom man till semi förr så var man lycklig, nackdelen e ju nu att många kröver att dom skall till semi eller helst final varje år. Kanske inte bra. Slutspel sne kan allt hända

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Ja man kan ju vara lite lugnare nu än vad man var för några år sedan. Kämpa för att komma till slutspel och sedan alltid lottas mot Modo och åka ut i kvartsfinal( eller möjligen någon gång i semi):-)

Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Så länge VF vinner på hemmplan så hänger dom ju med men börjar dom förlora hemma och borta då kan vi vara oroligt. Har aldrig vart orolig för man ser att spelet finns

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: Precis så är det. Frölunda har aldrig inlett serien bra. Och efter jul har dom blivit bättre. Tur är väll att tiden då Frölunda fick spela bra som bara den efter jul för att nå slutspel är över :)

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Jo, det tro jag säkert, det är ju flera nya ynglingar och så, än är jag inte orolig

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Brukar de inte vara sämre innan jul och sedan rycka upp ett par placeringar efter jul. I och för sig är ju dagens placering inte allt för dålig:-)

Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Det blir stabilare det kan jag lova dej. Conny har ju själv sagt att dom kommer vara svagare fram tills jul sen när alla kommer in i det blir det stabilare.

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Det låter väl inte helt orimligt...men man kan ju alltid hoppas att Frölunda kör ett jätterace här nu :)

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: 3a har jag tippat med FBK som etta och Hv som 2a.

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: Ja, bland de 3 första måste vi ju bli tycker jag

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Ja, Färjestad verkar vara på hugget i år så det blir nog svårt att vinna tabellen. Men hoppas kan man alltid göra:-) Trea låter ganska rimligt.

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: ja där får de gärna ligga för mig ;)

Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: hehe sant men minns DIF låg sist även förra året :)

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: tabellen såg helt uppånervänd ut i början av förra säsongen....om man går efter sina förutfattade meningar då ;)

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: tabbellen e jag fakriskt osäker om dom vinner. Har tippat VF först som 3a men sen är det en annan sak :)

Sv: Frölunda-Leksand
millis: Jajamen stämde myckjet bra det :) Så förra årets start var nästan värre än det är nu egentligen :)

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Alltså jag menar slutresultatet att de vinner tabellen samt sm-guld:-)

Sv: Frölunda-Leksand
MoK:
Ja, men då stämde det ju som Esa sa =)

Sv: Frölunda-Leksand
Emma: Frölunda vann förra säsongen sin första bortamatch i omgång 8 mot FBK

Sv: Frölunda-Leksand
millis: Det tycker jag låter lovande. Hoppas resultatet blir detsamma som förra säsongen....

Sv: Frölunda-Leksand
Emma:

Enligt Esbjörs så vann inte Frölunda en enda av sina första åtta matcher förra säsongen och se hur det slutade =) Vändningen kommer på torsdag garanterat =)

Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Precis. Men de var ju på god väg mot Färjestad, även om de kunde spelat bättre. Jag hoppas verkligen det börjar bli en del bortavinster nu. Som tur är så är det ju ganska många matcher kvar:-)

Sv: Frölunda-Leksand
GuldIndianen: Acke saknar jag enormt hans uppoffrande spelstil och hoppas han kommer tebax snart. Det kanske är det lilla extra som behövs just nu för att stabilisera sakerna bakåt.

Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Jag håller med till fullo. Backbesättningen har väl inte presterat vad man kan förvänta. Dock kanske avsaknaden av Acke är ganska stor i alla fall i PP. Säker vinst idag med 5-0.

Sv: Frölunda-Leksand
MAStermind: Som du säger så är deffensiven inte vårt starkaste vapen just nu men det har sett stabilare ut dom senaste mactherna och indianerna är på krigsstigen. Hoppa bara Leksingarna inte håller på ed vedhuggning som förra året och skadar spelare. Gör dom det hoppas jag dom ger sej på Niemi! Då smäller det. Tror på klar VF vinst imorgon. 5-2

Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Japp, vi smyger in i serien...får de andra att tro att vi inte e nåt bra...sedan kör vi över dem så det ryker!!! ;)

Sv: Frölunda-Leksand
MAStermind:

Mjo, grejen är att vi har underpresterat å det grövsta i några matcher nu, samt haft sparkapital i Kallio, Johnson ända tills förra matchen typ.
Enda matchen som vi verkligen har visat vad vi kan var ju i premiären mot Luleå där det kunde vart ledning med fem eller sex mål efter första perioden.
Att backspelet inte är lika stabilt beror naturligtvis på avsaknaden av mange men också av att Ackeström är skadad.

Vi har ju som sagt tappat en del rutin inför detta året och fyllt på med ungt folk från dom egna leden, helt förståeligt att det då kan ta lite mer tid, men det kommer!

Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Det är nog mycket möjligt det.

Säsongens näst svåraste bortamatch. Då gäller det att våra vitblå spelar tufft, tätt och disciplinerat. Gäller att krympa ihop lagdelar och inte låta det bli luckor i mittzon och mellan anfall och försvar.
Vidare skall det proppas när tillfällen ges. Det brukar inte, av hävd...hehehe, VF-spelarna gilla.

Samtidigt är det läge att slå VF. Tycker det verkar en aning svajigt just nu. Lundqvist i målet verkar inte alls på topp och försvarsspelet har väl heller inte funkat till hundra. Offensivt räds man förstås de två första kedjorna, men annars är det betydligt mer mänskligt.
Och sedan Magnus Johansson försvann är ni ju riktigt beskedliga i PP-spelet också.

Summa summarum...tror på knapp VF-vinst imorr´n, men visst f-n har skrällchans på poäng. Då krävs dock en betydligt bättre insats än vad vi visat hittills.

Bered er på hårda tag iaf!!! :)

Sv: Frölunda-Leksand
Mattias - 74:

Jag menade inte riktigt att jag är säker på att vi vinner, utan att det enda som är acceptabelt imorrn är en vinst för Frölundas del.
Var förresten riktigt kul att se en viss Niklas Persson gråta ut i intervjuven på hockeyligan.se idag :)

ps: Förövrigt vet jag att vi vinner :)

Sv: Frölunda-Leksand
danoj:

Jaså du *S* knätofsar i all ära :)

Jag hoppas ju och tror att vi kan greja åtminstone 1 p i GBG!

Det blir ju inte lätt eftersom ni sällan förlorar men man kan ju inte så noga veta förrän matchen spelas :)

Sv: Mattias Rittola!!
Mattias - 74: Hehe a-laget är väl att hoppas på för mycket redan som 87:a :)

Jag har varit imponerad av Ritola. Han är 87:a(första års b-junior) och har tagit en stabil plats i Frölunda J-20 och har haft fin poängproduktion.
Han har nog kanske Sveriges bästa 87:a och ser ut att ha en fin framtid om allt går rätt till.

Det troliga är att han får chansen i U-18 landslaget (för de främst födda 86), nu som spelar en turnering i Schweiz i börjana av November.

Sv: Frölunda-Leksand
danoj: KLart Kallio vaknade jag tog ju bort han ur mitt Dreamteam inför denna matche och som vanlgt när jag byter spelare så börjar dom producera direkt :)

Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Helt rätt. Saknar verkligen Ackeströms självuppoffrande spel och framförallt hans inställning till match efter match. Den mannen hatar verkligen att förlora.

Sedan känns det konstigt att inte se han sittandes där i utvisningsbåset två tre gånger per match

Sv: Frölunda-Leksand
danoj: bra att du har tagit ett snack med pöjkarna ;).......PS. "väl" stavas med ett "l" ;).....

Problemet är ju oxå att de måste börja vinna lite borta nu, det blir inget SM-guld när man bara vinner hemmamatcher

Frölunda-Leksand
Dags att se framåt mot matchen på tisdag mot knätofsarna.
Verkar som att Kallio och Jonas Johnson äntligen har vaknat, Kallio satte 2 strutar senast mot Modo och Johnson skrämde väll slag på Wallenheimo i torsdags med sitt andra mål för kvällen, NHL klass på det slagskottet sa någon..
Den enda som man väntar på nu är Oskar Ackeström, för han saknas, inget snack om det.
Både jag och spelarna vet att 3 poäng är det enda som är acceptabelt på tisdag, vi är helt enkelt ett bättre lag än Leksand, och hemma i Scandinavium är det inte många som rår på oss.

Mattias Rittola!!
Nån som kan uppdatera mig om när det gäller en spelar i VF:s juniorlag som kom från Borlänge Hockey förra säsongen!

Mattias Rittola!

Tar han en plats i A truppen?

fruktansvärt lovande kille!

Sv: Introt
kallio71:

Allvarligt talat så finns det som anser att det spelar roll.

Sv: Introt
allvarligt talat så spelar det väl ingen roll vilket intro dom har bara dom spelar bra hockey så e väl allt lugnt eller?

Sv: Introt
danoj: Jag vill nog säga emot dig där, dessvärre. Hjälp mig nu komma ihåg detta nu, alla gamla VF-fans. Var det inte så att denna introlåt användes i samma veva som man började använda sig av indianen vid entren på isen? Och så hade dom någon presentation av gubbarna på jumbotronen samtidigt.... Eller börjar jag bli senil på köpet???

Sv: Introt
Klinth: Har lyssnat på skivan nu, det var nog några år sedan som den användes vid mål.... Även introt användes då....

Sv: Introt
Klinth:

Denna låt som används nu som Intro har inte använts som det tidigare, det vet jag med 110% säkerhet.

Sv: Introt
danoj: Har lyssnat av introt nu från eran protestlista. Tar ett par timmar med mitt surmodem, men vad phan, det får gå.

Det är ju samma introlåt som dom har med på CD-skivan som släpptes var det -98? Har ju använts som introlåt förr om jag inte missminner mig. På samma Cd finns även "Här kommer indianerna" och "Måål!" som för övrigt används när VF gör mål, om jag nu inte missminner mig igen... Eller var det för ett par år sedan???

Sv: Introt
Musiken de hade förut var grym. Tempo och sådant som man definitivt gillar. Men sedan om det bjuds på fyrverkerier efter showen är det alltid ett extra plus.

Kom man inte in till Thunderstruck för ett par år sedan eller var det något annat lag som man gillar att kolla på.

Sv: Introt
danoj: Det är ju kanon att visa att man är engagerad, inget snack om det. Däremot är det samtidigt bra att visa vad mam vill ha i stället för det som man klagar på, i detta fallet introt. Förstår du hur jag menar? Det är ingen kritik mot att du/ni ogillar introt, det har ni all rätt att göra. Det handlar mer om just det här att i stället för att bara skicka en protestlista så kan man samtidigt visa vad man vill ha i stället. Eller hur? Protestlistan blir ju mer konstruktiv på det sätter, och får mer slagkraft.

Sedan bryr jag mig personligen inte speciellt mycket om introt, men det är ju min personliga åsikt det....

Sv: Introt
slashpuppie:

Ja just, glömde att du hade lyssnat på det förut :)

Sv: Introt
slashpuppie: och sett det, vi var ju för 17 på samma match

Sv: Introt
danoj: Tycker det räcker med att våra indianer åker in för att göra mej peppad :)

« · 305035 · »