« Föregående · 313238 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: Nej har inte för mej det heller, skandal när inte ens dommarna har koll på sakerna.
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: Ja vi får la se. Men skall verkligen målkameran användas för att se om målburen är flyttad??
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Ja, vi får väl se efter ikväll. Han verkar ju het just nu efter 1+1 igår samt ett mål som dömdes bort då Norrena tydligen flyttat målburen först (vilket domarn tog till video för att se). Det kanske blir Kallio som får ta bort honom?? ;-)
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: VI får se när jag sett han spela mer kanske blir det en sådan spelare man älskar att hata.... som Wernblom :)
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Jag är i alla fall nöjd med Jämtin. Han gör hyggligt med poäng, river och sliter och retar gallfeber på motståndarna. Jag gillar honom på samma sätt som jag gillade Rastislav Pavlikovsky eller Antti Törmänen när de spelade här.
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: hehe den klyschan e fin den :) Njaee tror inte Kallio gjorde det men Kallio hade problem med målskytett dom första matcherna så vet inte om det påverkade speciellt. Men vem vet :)
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Ett slag vinner inget krig (värst vad klyschorna viner idag). Gjorde Kallio mål när Jämtin var på isen?
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: Men Kallio gick han ju på direkt utan att Kallio gjort eller för den delen gjorde något. Direkt förföljelse för att försstöra spelet. Rätt löjligt genom en hel match faktiskt.
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Jag tror han vågar det. Dumdristigt eller inte återstår att se...:-)
Har faktiskt också lagt märke till att Jämtin inte låter en spelare glömma något under match, och det är en sak jag gillar med honom. Han spelar ju i mitt lag...:-)
Dock har jag aldrig sett honom plocka ut en "oskyldig" spelare bara på måfå. It takes two to tango.
Har faktiskt också lagt märke till att Jämtin inte låter en spelare glömma något under match, och det är en sak jag gillar med honom. Han spelar ju i mitt lag...:-)
Dock har jag aldrig sett honom plocka ut en "oskyldig" spelare bara på måfå. It takes two to tango.
Sv: HV71 - Frölunda
OskarB: Jo visst Jensa har väl en liknande spelstil men han åker inte runt och förföljer spelare som Jämtin gjorde, däörav skillnaded. MEn han kan ju gärna testa att färfölja Jensa på samma vis som han gjorde med Kallio om han vågar...
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Jämtin har mycket kämpa och vilja i sig och spelar därefter. Nog har ni sådana spelare också? Typ Jens Karlsson? Idioter? Det får stå för dig.
Sv: HV71 - Frölunda
Dragan 2k: Jämtin kommer säkerligen ligga på, maken till idiot i förra matchen var länge sedan jag såg, till råga på allt fick idioten göra mål och var nära att hoppa över sargen. Larv. Säger ändå att VF vinner med 3-2 idag
Sv: HV71 - Frölunda
danoj: Härligt med sprudlande optimism. Usch HV blir en tuff nöt att knäcka. Dysso kanske kan upplysa oss om hur det ligger till med HV statistiken när Canalen sänder. En helsikes bra match kan vi nog vänta oss i vilket fall som helst.
Och till den stora frågan....kommer Jämtin och Kallio råka i luven på varandra igen?
Och till den stora frågan....kommer Jämtin och Kallio råka i luven på varandra igen?
Sv: HV71 - Frölunda
danoj: Impad att du är vaken :) men har förmodligen svårt att sova i ren nervositet. Förexten lycka till i möra.
Sv: HV71 - Frölunda
Imorrn ere bara seger som räknas för att väga upp "fiaskot" senast mot MIF.
Spelet stämde tydligen bra senast, med undantag för dom 2 sista minuterna av matchen då man tydligen trodde att vinsten var bärgad.
Saker som talar för vinst:
1. HV71 brukar förlora när Canal + sänder.
2. Frölunda brukar spela bra borta mot HV
3. Bortaspelet har helt klart blivit bättre på sistone, + Ackeström tillbaka.
Saker som talar emot:
1. Stefan Liv i högform.
Hmm...ja det var nog allt :P
Spelet stämde tydligen bra senast, med undantag för dom 2 sista minuterna av matchen då man tydligen trodde att vinsten var bärgad.
Saker som talar för vinst:
1. HV71 brukar förlora när Canal + sänder.
2. Frölunda brukar spela bra borta mot HV
3. Bortaspelet har helt klart blivit bättre på sistone, + Ackeström tillbaka.
Saker som talar emot:
1. Stefan Liv i högform.
Hmm...ja det var nog allt :P
Sv: Serge Boisvert
henkebus: Ersättaren till Evensson är given: Niklas Wikegård. Bättre blir det inte.
Sv: Serge Boisvert
Svanru: Han har vi redan glömt. Tydligen e motståndarna så rädda för Fokin numera att dom knappt vågar åka nära han-
Sv: Serge Boisvert
MoK: Japp och han är våran hur man än vrider och vänder på det. Av nån aning så fick jag för mig att han flyttade tillbaka till Kanada men det är kanske bara jag som är ute och cyklar?
Sv: Serge Boisvert
Eller varför inte: "Joining them is Normand Guilbeault on doublebass, Serge Boisvert on trumpet, and the versatile Pierre Tanguay takes on drums and percussion."
Verkar finnas många Serge Boisvert tyvärr.
Verkar finnas många Serge Boisvert tyvärr.
Sv: Serge Boisvert
Dream Team: I min sökning efter vad Serge håller på med nuförtiden hittade jag en intressant sida där följande engelska text står:
..."Flahiff's face flushed and tears welled in his eyes during the hour it took Quebec Court Judge Serge Boisvert to read the verdict."
Hmm. Extraknäcka som kanadensisk domstolsdomare. Ser man på:-)
Skämt åsido verkar dert som om Serge är som bortblåst bland media. Var kan han ha tagit vägen?
..."Flahiff's face flushed and tears welled in his eyes during the hour it took Quebec Court Judge Serge Boisvert to read the verdict."
Hmm. Extraknäcka som kanadensisk domstolsdomare. Ser man på:-)
Skämt åsido verkar dert som om Serge är som bortblåst bland media. Var kan han ha tagit vägen?
Sv: Serge Boisvert
MrAce:
Ulf Weinstock ersatte inför den här säsongen den gamle Frölunda-favoriten Serge Boisvert som tränare i Frisk/Asker. (se länk..)
Vad beträffar kanadickens vidare äventyr går jag bet...
Ulf Weinstock ersatte inför den här säsongen den gamle Frölunda-favoriten Serge Boisvert som tränare i Frisk/Asker. (se länk..)
Vad beträffar kanadickens vidare äventyr går jag bet...
Sv: HV71 - Frölunda
MoK: Ja dom kunde väl bara ha spelat pucken till icing hela den sista minuten hade inte gjort mig ett dugg. Dom kan spela bra bara dom vill. men det är den sista skärpan som saknas. Den måste vi ta vara på.
Sv: HV71 - Frölunda
GuldIndianen: Tydligen såg matche mot MIF riktigt bra ut..... i 59 minuter vill säga :)
HV71 - Frölunda
Ja nu är det inte långt kvar till nästa drabbning. Skall vi ta våran första 3 poängare på bortaplan eller blir det som alla förväntar sig att vi skall förlora ytterligare en gång?? Spelet känns lite oroligt på alla platser men förväntar mig att Conny skall ryta till på skarpen och visa sina svarta ögon. Hemma spelet fungerar, men nu måste även bortavinsterna komma. Och vad är då bättre än att ta Hv i örat och visa vem som bestämmer.
Nu vinner vi vår första bortamatch (inom 60 min).
Forza Frölunda.
Nu vinner vi vår första bortamatch (inom 60 min).
Forza Frölunda.
Sv: Serge Boisvert
Dream Team:
Hehe men fick för mig att han har vart tränare i Frisk Asker också, efter tiden i Vålerengen.. Någon som vet vad han gjorde efter säsongen 98/99 ?
Hehe men fick för mig att han har vart tränare i Frisk Asker också, efter tiden i Vålerengen.. Någon som vet vad han gjorde efter säsongen 98/99 ?
Sv: Serge Boisvert
MrAce:
Nej, kolla in länken nåt inlägg ner så ser du att han lagt rören på hyllan. Spelade med Vålerengen fram till säs. 98/99, sen fick det tydligen räcka.. =)
Nej, kolla in länken nåt inlägg ner så ser du att han lagt rören på hyllan. Spelade med Vålerengen fram till säs. 98/99, sen fick det tydligen räcka.. =)
Sv: Serge Boisvert
henkebus:
Det var säkert underhållning på hög nivå att se honom lira. Faktum är att han lirade hockey som 40-åring i Norge.. men vid 44 år kanske tiden hunnit ikapp även honom... =)
Det var säkert underhållning på hög nivå att se honom lira. Faktum är att han lirade hockey som 40-åring i Norge.. men vid 44 år kanske tiden hunnit ikapp även honom... =)
Serge Boisvert
Dags att börja tänka på vem som ska ersätta conny nästa år,,, Dra tillbaka Serge Boisvert,, då lär det bli äkta vilda västern hockey igen,,,
Sv: Seeeegt utan Leman
Vf Chefen: Hade dom inte vunnit på hemmaplan så hade det sett mycket värre ut. Men trots allt imponerande att ligga 3a utan så många poäng på bortais. Men det kan ändras snabbt både upp o ner i tabelölen
Sv: Snabbtitt i tabellen
Bengt:
Man kan ju inte direkt påstå att man blir imponerad av ett lag som lyckas tappa 4-1 till 4-5 mot MIF ;)
Man kan ju inte direkt påstå att man blir imponerad av ett lag som lyckas tappa 4-1 till 4-5 mot MIF ;)
« Föregående · 313238 · Nästa »