« Föregående · 306776 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
kallio71: Nog att man bygger upp rutin på träningarna. Givetvis måste han stå några matcher så han kommer in i rätt matchtempo. Alltid viktigt att ha två målvakter igång. Vad händer om Henke helt plötlsigt blir febersjuk matchdagen? Ska man då slänga in en ej matchtränad andra målvakt?
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Jag tror personligen att det hade varit bättre om Jönfeldts första match var i Scandinavium, med bra stöd i ryggen och bättre matchbild. Brynäs hemma(lördag) verkar vara ett bra alternativ-speciellt eftersom Henke var matchens lirare igår mot Leksingarna.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: han får känna på spelet på träningarna så han klarar sig.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Underdog: Låter intressant det du säger om LHC kanske kan dom bli ett slutspelslag i år. VIlket jag tippade när Norrena kom in i bilden. Sperrle har jag sett för lite av för att dömma han på något vis. Frölunda är inte bra bakåt just nu och det återspeglas i spelet över hela isen. Kommer detta bara igång blir VF svårslaget. Just nu finns oxå en tydlig tendens att släppa in tidiga skitmål i matcherna vilket givetvis absolut inte får hända. VF kommer nog skapa en del chanser eftersom LHCs spel passar Frölunda rätt bra enligt dina beskrivningar iaf. Norrena lät vara taggad till 1000 tror jag. Hoppas att Jönfeldt får chansen imorgon men så lär det väl inte bli. Har tippat 4-2 till Frölunda. Blir intressant. Nån gång måste ju VF vinna på bortaplan... kanske dags nu?
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Frågar ni mig så är matchen högst oviss. Visst jag är Linköpingsfan, men en realistisk sådan.
Linköping har i år ett riktigt bra lag enligt många - visst vi har gjort som det ser ut några bra finländska värvningar, men till mångt och mycket är det gamla spelare som på något sätt under melins vingar börjar få fram sin kapacitet på isen. Jag tänker på Knold, Tim Eriksson, Bülow, Emvall, med flera. Norrena är en bra värvning, men jag säger som jag sa redan inför förra säsongen - Daniel Sperrle är en man för blågult vad det lider. Det skulle inte förvåna mig om Norrena får en liknande sits i LHC som i VF. Sperrle är lite av en Salo i mina ögon.
Linköping har spelat riktigt bra i de flesta matcher, men lyckats få stryk pga ineffektivitet. I förluster mot t.ex. Malmö, Luleå och senast HV har de dominerat och dominerat kraftigt långa stunder. I samtliga matcher borde de ha punkterat matcherna långt innan sista perioden.
VF i sin tur ser inte helt stabila ut. Normalt skulle jag basera resultatet på er effektivitet även om jag inte tror ni kommer att föra matchen.
Var också medvetna om, ni som inte sett linköping, att detta år liras en anfallshockey baserat på mycket skridskoåkning och de vill gärna ha ytor - ytor som skapas mot offensiva lag - som VF. Detta tvärt emot tidigare då LHC har spelat en fysisk ishockey. Andreas Phil är dock inne på den linjen och lyfter gärna bort spelare fortfarande...
Stundtals ser man att målskyttet finns där - och förr eller senare måste LHC få en normal utdelning på sina chanser. När det händer går inget lag säkert. Fakstiskt.
Med VF:s form och hopp om en högre effektivitet hos LHC tror jag på seger för Linköping, 4-2.
Tack för underhållningen i går förrensten! ;)
Linköping har i år ett riktigt bra lag enligt många - visst vi har gjort som det ser ut några bra finländska värvningar, men till mångt och mycket är det gamla spelare som på något sätt under melins vingar börjar få fram sin kapacitet på isen. Jag tänker på Knold, Tim Eriksson, Bülow, Emvall, med flera. Norrena är en bra värvning, men jag säger som jag sa redan inför förra säsongen - Daniel Sperrle är en man för blågult vad det lider. Det skulle inte förvåna mig om Norrena får en liknande sits i LHC som i VF. Sperrle är lite av en Salo i mina ögon.
Linköping har spelat riktigt bra i de flesta matcher, men lyckats få stryk pga ineffektivitet. I förluster mot t.ex. Malmö, Luleå och senast HV har de dominerat och dominerat kraftigt långa stunder. I samtliga matcher borde de ha punkterat matcherna långt innan sista perioden.
VF i sin tur ser inte helt stabila ut. Normalt skulle jag basera resultatet på er effektivitet även om jag inte tror ni kommer att föra matchen.
Var också medvetna om, ni som inte sett linköping, att detta år liras en anfallshockey baserat på mycket skridskoåkning och de vill gärna ha ytor - ytor som skapas mot offensiva lag - som VF. Detta tvärt emot tidigare då LHC har spelat en fysisk ishockey. Andreas Phil är dock inne på den linjen och lyfter gärna bort spelare fortfarande...
Stundtals ser man att målskyttet finns där - och förr eller senare måste LHC få en normal utdelning på sina chanser. När det händer går inget lag säkert. Fakstiskt.
Med VF:s form och hopp om en högre effektivitet hos LHC tror jag på seger för Linköping, 4-2.
Tack för underhållningen i går förrensten! ;)
Sv: Frölunda-Leksand
MoK: Och inte gråter vi för det. Såna saker brukar alltid jämna ut sig. You win some, you loose some.=)
Sv: Frölunda-Leksand
Mattias - 74: Det e ju visserligen helt korrekt att tekningen skulle flytats ut i mittzonen vid detta tillfälle men gjort e gjort.
Sv: Frölunda-Leksand
danoj:
Visst är det som du säger att spelarna viker ner sig..
Hade inte Nielsen dundrat på en slagare och bara föst in pucken så hade ju Masken inte ens sagt nåt!
Alla måste hitta en syndabock och nu blev det Lärking men inte hans fel att Leksand förlorade matchen!
I och för sig kanske tekningen skulle vara i mittzonen men det spelar ju ingen roll!
Man skall inte släppa in 4 puckar på 4 min och 53 sekunder
Visst är det som du säger att spelarna viker ner sig..
Hade inte Nielsen dundrat på en slagare och bara föst in pucken så hade ju Masken inte ens sagt nåt!
Alla måste hitta en syndabock och nu blev det Lärking men inte hans fel att Leksand förlorade matchen!
I och för sig kanske tekningen skulle vara i mittzonen men det spelar ju ingen roll!
Man skall inte släppa in 4 puckar på 4 min och 53 sekunder
Matchen igår
Är det någon här inne som råkade spela in matchen igår?
Naturligtvis gjorde jag inte det då bristen på videoband upprepade sig och tanken "det här vinner vi ju ändå" gick igenom skallen.
Kan tänka mig att lägga nån hundring eller 2 för att få en kopia på matchen igår.
Naturligtvis gjorde jag inte det då bristen på videoband upprepade sig och tanken "det här vinner vi ju ändå" gick igenom skallen.
Kan tänka mig att lägga nån hundring eller 2 för att få en kopia på matchen igår.
Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Nej, det är helt sant, men situationen i sig får ju lite mer "grädde på moset" s.a.s.. =)
Sv: Frölunda-Leksand
Dream Team:
Tror inte det var varken första eller sista gången ett sånt "fel" inträffar, hade Leksand vunnit den tekningen hade det ju aldrig blivit uppmärksammat, av förklarliga skäl iof :)
Tror inte det var varken första eller sista gången ett sånt "fel" inträffar, hade Leksand vunnit den tekningen hade det ju aldrig blivit uppmärksammat, av förklarliga skäl iof :)
Sv: Frölunda-Leksand
danoj: Menade inte att tycka det minsta synd om herr Carlsson. Leksand viker som du säger, ner sig totalt men att tekningen hamnar där den gör påverkade ju ändå en hel del...
Sv: Frölunda-Leksand
Dream Team:
Nja, tycker det är rätt fånigt av grin masken att skylla på domaren, det är ju spelarna i Leksand som viker ner sig och tappar matchen.
Hade Nielsen kunnat pricka öppet mål hade dom ju vunnit, men det är ju som han säger, isen var ju dålig...
Tänk att man kan må så bra fastän man e bakis :)
Nja, tycker det är rätt fånigt av grin masken att skylla på domaren, det är ju spelarna i Leksand som viker ner sig och tappar matchen.
Hade Nielsen kunnat pricka öppet mål hade dom ju vunnit, men det är ju som han säger, isen var ju dålig...
Tänk att man kan må så bra fastän man e bakis :)
Sv: Frölunda-Leksand
Säg såhär: Passa på att ge Lärking ett litet tack på vägen för målet... =)
(Se länktips..)
(Se länktips..)
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: Kanske Henke blir sitt gamla jag igen när Norrena är 60 meter bort. Han vill visa frölunda att dom "gav" bort rätt målvakt.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
slashpuppie: Finns inga lätta lag egentligen, alla lag är svåra på sina sätt.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: jo, det är ju så. Det är ju dumt att ha förutfattade meningar om vilka som är "lätta" lag oxå, det har vi ju lärt oss :)
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
slashpuppie: Lite moment 22 detta... han får inte så för att han e orutinerad... men står han inte får han ingen rutin :)
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
kallio71: Klart henke är bättre och man kan inte skylla på han för alla baklängesmål då backarna inte sköter sej. Men vad gör vi om Henke blir skadad eller liknande? INte dags att värma Jönfeldt i tid så han vet vad det handlar om? Jänfeldt måste ju få känna på spelet. Sen kan Henke behöva sitta lite och få könna på att han minsann kan få sitta på bänken med. Han har ju gjort en hel del tvivelaktiga ingripanden hittills.
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
MoK: varför ska jönfeldt stå i målet han är ju så orutinerad.
det är bättre att köra med lundqvist som är så rutinerad.
man kan inte skylla på henke när dom släpper in så många mål.
det är försvaret som brister det har vi ju sett klart dom senaste matherna.
Får bara frölunda igång sina backar så ska det inte vara så svårt henke att hålla den efterlängta nollan...............
det är bättre att köra med lundqvist som är så rutinerad.
man kan inte skylla på henke när dom släpper in så många mål.
det är försvaret som brister det har vi ju sett klart dom senaste matherna.
Får bara frölunda igång sina backar så ska det inte vara så svårt henke att hålla den efterlängta nollan...............
Sv: Frölunda-Leksand
rådbjer: Hehe.. ja, tänk att Leksand inte verkar ha lärt sig någonting av historien... =)
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Klinth: Med Norrena i form är Linköping klart en lag för slutspel tycker jag. Sen hur det går vidare är svårt att säga, truppen övrigt har ju många bra namn men inga som lyckas riktigt... ännu. Håller nog med Klinth i tipset 2-4 på torsdag. Men jag vill se Jönfeldt i målet!
Sv: Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Klinth: Jag håller med. Man borde vara rejält taggade. Vändningen var helt makalös senast men de första 55 minuterns var väl kanske under kritik.
Nu återstår det att se om Norrena får stå. Sperrle har väl fått stå en hel del matcher på Norrenas bekostnad. Matchen då? Då mitt tips som jag hade tänkt 2-4 är taget får jag ta mitt andra val 3-5. Sista målet i tom bur av Alavaara.
Nu återstår det att se om Norrena får stå. Sperrle har väl fått stå en hel del matcher på Norrenas bekostnad. Matchen då? Då mitt tips som jag hade tänkt 2-4 är taget får jag ta mitt andra val 3-5. Sista målet i tom bur av Alavaara.
Sv: Frölunda-Leksand
Oj Oj OJ!!! Schwopp schwopp, Tjoff Tjoff!! Leksand har gjort det igen!! :))
Fast vi var före er, nåt ska vi väl vara först med!! :))
Fast vi var före er, nåt ska vi väl vara först med!! :))
Expertpanelen om Linköping-Frölunda
Efter gårdagens match kan man ju tro vad som helst om Frölunda. Urkass i 55 minuter, gudomliga 5+5+straffar. Makalöst helt enkelt.
Bortastatistiken talar mot Frölunda. Linköping har börjag säsongen över förväntan hos många men enligt min mening är dom kraftigt underskattade. Med Norrena i mål så kan det bli en riktigt svår nöt att knäcka. Som tur är så har VF förmodligen med sig ett rejält rus i bakfickan efter vändningen mot Leksand. Hur taggade är dom nu att vända den negativa bortastatistiken? Riktigt rejält är min bedömning.
Därför lyder mitt experttips: 2-4
Bortastatistiken talar mot Frölunda. Linköping har börjag säsongen över förväntan hos många men enligt min mening är dom kraftigt underskattade. Med Norrena i mål så kan det bli en riktigt svår nöt att knäcka. Som tur är så har VF förmodligen med sig ett rejält rus i bakfickan efter vändningen mot Leksand. Hur taggade är dom nu att vända den negativa bortastatistiken? Riktigt rejält är min bedömning.
Därför lyder mitt experttips: 2-4
Sv: Frölunda-Leksand
Dragan 2k:
Klart att den tråkiga stämningen är över!
Förra året hackade grinconny på att Leksand spelade skogshuggarhockey, men igår visade Dalmasarna att de kan spela riktigt bra. :)
Sedan att Jensa drabbades av inividuellt Hjärnsläpp kan inte hjälpas..
Klart att den tråkiga stämningen är över!
Förra året hackade grinconny på att Leksand spelade skogshuggarhockey, men igår visade Dalmasarna att de kan spela riktigt bra. :)
Sedan att Jensa drabbades av inividuellt Hjärnsläpp kan inte hjälpas..
Sv: Linköping-Frölunda?
kallio71: Nån gång ska väl trenden vända och efter mirakelmatchen igår är de nog hyfsat taggade..
Sv: Frölunda-Leksand
Dream Team:
Tackar, får väl gratulera er med då;)
Ja stackars Nielsen. Snacka om hjärnsläpp att dra på för kung och fosterland där....iof...han är ju dansk...
Tackar, får väl gratulera er med då;)
Ja stackars Nielsen. Snacka om hjärnsläpp att dra på för kung och fosterland där....iof...han är ju dansk...
Sv: Frölunda-Leksand
Bara att gratulera till gårdagens makalösa vändning. Sånt som egentligen bara händer på film.. typ "Youngblood".. =)
Undrar vad herr Nielsen tänker på en dag som denna..? =)
Undrar vad herr Nielsen tänker på en dag som denna..? =)
Linköping-Frölunda?
Kommer detta att gå bra på torsdag mot linköping, ja tycker att linköping har sett väldigt bra ut dom senaste omgångarna.
och frölunda spelar ju sådär på bortaplan eller va tycker ni själva.........
och frölunda spelar ju sådär på bortaplan eller va tycker ni själva.........
Sv: Frölunda-Leksand
kallio71: Schack behöver du ju faktiskt ställa pjäserna i dom små rutorna.... klarar han det?
Sv: Frölunda-Leksand
Linnea: Kan faktiskt vara isens fel ibland men knappast denna gången, han var så säker på att den skulle in så han ville diva till dte lite med ett slagskott :) Undra om han gör om det när han får chansen igen :)
Sv: Frölunda-Leksand
MoK: det är bara pinsamt sagt av han.
han vet att det finns sporter som passar honom tex schack eller nåt annat där man inte behöver sikta på nåt särskilt.
han vet att det finns sporter som passar honom tex schack eller nåt annat där man inte behöver sikta på nåt särskilt.
Sv: Frölunda-Leksand
MoK: En klassisk rationalisering. Att han inte kan träffa mål är ju knappast isens fel..
Sv: Frölunda-Leksand
MoK: du har helt rätt han borde inte vara så självsäker han kunde ju bara lagt in pucken i mål, han får skylla sig själv att han sköt ett slagskott, men det var ju en helt otrolig vändning av frölundaiterna, det känns så jävla gött nu.
linköping kommer att få smaka på hungriga indianer nästa match det kommer att bli kattens lek med råttan......
linköping kommer att få smaka på hungriga indianer nästa match det kommer att bli kattens lek med råttan......
INDIANERNA
Bäva månde motståndarna! INGEN går säker när Indianerna startar sin krigsdans. TACK för att ni tog ner stjärnorna, ge oss mera GULD!!!!!!
Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Men när det står 0-4 men knappt 5 minuter kvar och Frölunda vart otroligt dåliga... vem trodde inte dom skulle förlora???
Sv: Frölunda-Leksand
MoK&Emma: jag har väldigt lätt för att ta ut seger eller förlust, säskilt förlust i förskott :-/
Sv: Frölunda-Leksand
Emma: It aint over til the fat ladie sings säger dom ju :) Det feta damen får symboliseras av Kahnberg denna gången :)
Sv: Frölunda-Leksand
slashpuppie: Man skall aldrig ge upp förrän matchen är slut. Det vet du väl?:-)
« Föregående · 306776 · Nästa »