Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 311947 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Seeeegt utan Leman
MoK:
Det är den mentala biten som det hänger på just nu, får dom bara ordning på det så händer det positiva saker på isen.

Trots att spelet klickar så hänger de ju med hyfsat i matcherna, tänk den dagen då hjärna, hjärta, skridskor, puck, klubba funkar samtidigt, då attans då går det undan.

Antagligen är det bara jag som inte är allt för deppad över dagens match....

Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Vi har åtminstone kvar 3:e platsen. Håller med. En nyttig läxa var det säkert. Hoppas nu HV får betala priset:-)

Sv: Straff
Sannes: Man ska inte släppa in 2 mål inom 1 minut, SKANDAL tappa en 4-1 ledning, kommer bli ännu svårare på torsdag mot HV i jönköping. Jag är väldigt besviken på frölundas borta spel hitills. Dom måste ta sej i kragen nu, och visa att dom är svenska mästare.

Sv: Straff
Stefan:
Hrmpf....vaddå vilken 1-10 match, den har jag glömt kan jag meddela.

Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Problemet är ju att dom borde inte behöva lära sej detta på nytt. Alla vet om hur snabbt det kan gå antingen åt den ena eller andra hållet. Skall bli kul att se sporten o läsa matchrapoorter för att se vad 17 som gick fel. Go Natt :)

Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: tycker de borde ha lärt sig en hel del vid det här laget...

Sv: Straff
Nu är man bara ledsen över att dom inte avgjorde tidigare men det är bara att ta nya tag så tar vi HV på torsdag.

Sv: Seeeegt utan Leman
MoK:
Jag tror att grabbarna har lärt sig oerhört mycket i kvällens match, lika lätt som att komma kapp målmässigt, lika enkelt är det att släppa in mål.

Med Leksandsmacthen i färskt minne så kom verkligheten ikapp oss ikväll

Sv: Straff
Sannes:

det tror jag med, iofs det tror jag alltid numera när MIF möter Frölunda av nån konstig anledning :)

Och nästa match är i Göteborg vilket talar ännu mer för Frölunda, men jag håller tummarna för att resultat tavlan lyser 1-10 efter matchen som för några år sedan :)

Sv: Straff
Boråsindian:
Det var inga som helst problem idag.

Sv: Seeeegt utan Leman
Hutta: Slarigt att tappa 4-1 med. Man kan inte skylla på att det var kort tid kvar. Det gäller att kämpa i 3-ä20 minuter och inget annat. Hopas COnny talar om för dom ett o annat nu. Jja 2 bortamatcher kvar innan nästa match i scandinavium

Sv: Seeeegt utan Leman
Ja, då ska man försöka somna nu då med gnaget i sig :(

Sv: Straff
Stefan:
Nästa gång så nyper vi alla poängen.

Sv: Straff
Hur kan dom släppa 2 mål i sista minuten=(

Sv: Seeeegt utan Leman
Hutta: Ja oerhört. dom borde ha gått fram och gjort ett till och inte legat på försvar. ANFALL.

Sv: Seeeegt utan Leman
Jaha. Där ser man. 4-2 såg tämligen säkert ut och kräftgången på bortaplan fortsätter. Om man ska se någon ljusglimt är det väl att man inte förlorat under ordinarie matchtid på ett bra tag nu. Nu tar vi nya tag i Jönköping... Suck. Men tungt känns det.

Sv: Straff
Stefan:

Grattis, ni vann RÄTTVIST, anser inte att man förtjänar att vinna en match när man viker ner sig i slutet som vi gjorde, pinsamt Frölunda.

Sv: Seeeegt utan Leman
Slarvigt att tappa 4-2 med så kort tid kvar.

Sv: Straff
65Selander: Gött att du håller på oss nån gång :)

Sv: Seeeegt utan Leman
Slarvigt att tappa 4-2 med så kort tid kvar.

Sv: Straff
Sannes:

tack för god match, även om det nu inte var speciellt rättvist.

Sv: Seeeegt utan Leman
Fyyy fan. Inte ens det kunde vi lyckas med idag. Ja, ja. Grattis Malmö!!!

Sv: Straff
Detta var nog det mest orättvisa :((

Sv: Straff
MoK: Klen tröst men jag höll på er eftersom det hade gagnat Brynäs

Sv: Seeeegt utan Leman
Stefan: Njae, kanske var lite tvetydig.

Sv: Straff
MoK: Tar tebax mitt eget uttalande just nu :)

Sv: Straff
MoK:
Äsch, blev bara en poäng.....men dock en mer än sist.
Nästa gång tar vi 2 till.

Sv: Seeeegt utan Leman
Usch!!! 1-1.

Sv: Seeeegt utan Leman
BROS4EVER:

och alla förstod säkerligen denna :p
efter mitt inlägg också :)

Straff
Gäött vi har Kahnberg som kan lägga straffar!

Sv: Seeeegt utan Leman
Jaa. Mangan kan man lita på!!!!!!!!

Sv: Seeeegt utan Leman
MoK: Gott. Kahnberg kan man lita på i alla väder.

Sv: Seeeegt utan Leman
slashpuppie:
Kahnberg satte straffen. Härligt!
Henke rädda nu.

Sv: Seeeegt utan Leman
danoj: Alla förstod precis hur du menade, men vissa hugger mer än gärna på minsta öppning.

Att dom pga slarv sumpade 3-poängaren som du skrev är helt riktig.

Sv: Seeeegt utan Leman
OskarB: Nej inte lika grymt kanske eftersom VF vänder på 4:53 i sista perioden. Det var lite värre. Men sådan e hockeyn när lagen ändå är så jämna som dom är.

Sv: Seeeegt utan Leman
Phuuu, straffar nu. Där är vi obesegrade. Håll den sviten nu då!!!!!

Sv: Seeeegt utan Leman
Säger som någon kommentator sa: "Det mest rättvisa vore ett orättvist reslutat"....

Sv: Seeeegt utan Leman
danoj:

hehe... håller med till fullo :D
Vilka får lägga straffarna i VF?

Johnsson och Kallio?

Sv: Seeeegt utan Leman
MoK: Ojdå! Saker och ting har en märklig tendens att jämna ut sig över tiden. Häromveckan en makalös vändning mot Leksand, idag tvärtom (om än inte lika grymt).

Sv: Seeeegt utan Leman
Och så drar Joel på sig en tvåa. Vad är det som händer?

Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes: Tufft och orättvist men kanske rättvist efter miraklet i Scandinavium. Hoppas att ni tar extrapoängen

Sv: Seeeegt utan Leman
Stefan:

När man är i upplösningstillstånd som jag är nu så tänker man inte alltid klart, grabbarna har tur att inte dom har mig i båset..

Sv: Seeeegt utan Leman
mangan: 50 sekunder från mittzon. Fan teka, kasta er offra er! Vad händer!!!

Sv: Seeeegt utan Leman
Dragan 2k:
frågan är hur länge vi ska behöva vänta på att fixa tre poäng på bortaplan. Kan ju inte spela såhär hur länge som helst.

Sv: Seeeegt utan Leman
danoj:

förlorat 3poäng? får Frölunda 4poäng för en seger efter 60min då man redan har bärjat 1poäng idag :p

Sv: Seeeegt utan Leman
danoj:
Ingen idé att bli förbaskad, bara att inse att grabbarna inte spelar bra just nu.
Men det kommer var så säker..

Sv: Seeeegt utan Leman
mangan: Så nära. Får vi vänta ytterligare tills vi kniper en 3 poängare i Malmö. Suck

Sv: Seeeegt utan Leman
Sannes:
Jo, men det är hög tid för en tre poängare nu...kan inte hålla på såhär
=(

Sv: Seeeegt utan Leman
danoj: håller med du lillkillen....eller shit pommesfrites, som vi brukar säga ;)

Sv: Seeeegt utan Leman
mangan:

Hela kvällen förstörd, ovavsett hur det går så har vi förlorat 3 poäng på rent slarv, man blir så förbannad!

« · 311947 · »