Det går gött nu!
Tydligen skulle Iikka Pikkarainen ha kommit in incognito, tagit på sig Frölundauniform, sminkat sig och tacklat sönder Mikko.
Dragan är glad.
Paddan: Jadu. Den tiden är förbi.
Nu har jag i varje fall beställt min nya bil.
http://www.autoropa.se/webgate/_cars/_car_detail.aspx?Single=0&MenuID=4802&GroupID=5593&ItemID=5387&disable=yes
Blir en intressant match ikväll - svår som satan men ändå.
Lundström i mål.
4 bästa backarna borta
Collberg i truppen - hoppas han får speltid
Jannick - den unge dansken en av backarna,
Lär bli torsk men det ska bli spännande att se hur laget går ikväll - ett hopplock av J20 och A-laget.
Men nog borde ni slå ett SSK som i det närmaste totalt saknar ett eget offensivt spel? Ja, håller ni nollan så har ni ju inte förlorat iaf!
HV blå borta kan nog bli en värre nöt att knäcka... :)
SSK ska vi ta hemma sedan men med Frölunda vet man aldrig.
Köpelag!
Vi tar vår nuvarande backbesättning.
Christian Bäckman
Ville Mäntymaa
Mikko Mäenpää
Oscar Hedman
Peter Andersson
Henrik Tömernes
Tobias Viklund
Tillkommit
Christoph Schubert
Inlånat
Richard Demén-Willaume
Går värvningen igenom så försvinner RDW tillbaks till Borås. Vi har fortfarande 9 backar då. Nästa etapp är väl då att Peter Andersson får maka på sig till Borås även han.
Jag hoppas att värvningen, om den går igenom, inte orsakar att allas favorittysk lämnar laget.
så jävla dåligt
Maken till virrigt, uddlöst spel var det länge sen man såg. Hur länge sitter Lillis kvar?
Dock synd om Lunkan faktiskt, max otur.
Lumberjacks
hockey.fantasysports.yahoo.com/hockey/12259
PW=gresky
Man måste ha ett Yahoo-konto, men det fixar man på 2 minuter om man inte har ett och det hela är gratis.
Mer info: www.hockeysnack.com/nhl/hs-ligan-yahoo-fantasy-2010-2011/index.php
En gång ingen gång som man brukar säga. Vi har ju trots allt en hel del spelare på skadelistan om du nu missat det...
Frölunda har två av landets bästa tränare... De har landets finaste träningsanläggning i Campus Frölunda.... De har ett tjog duktiga spelare.... Det måste vara något annat som stinker!! Kan det vara ledningen? Jag vet inte...
Mäntyma har varit inne på 4 baklängesmål och 0 frammåt, ingen bra kvalitetsstämpel.
Mäenpää har -1 knappast godkännt.
allt över -10 är väl bra i dagens frölunda ;)?
renen: Det känns ju onekligen som om det finns spelare som glider runt på isen och tjänar en massa kosing utan att prestera direkt nämnvärt. Om dom nu inte är skadade och lapar apelsinjuice i bubbelbadet i stället för att ens glida omkring.
Mest ifrågasatta bör väl kanske Andreas Karlsson och Pebben Axelsson vara. Tomi Kallio verkar tyvärr vara en fallande stjärna. Niklas Andersson är väl den enda av farbröderna som levererar.
Att det sedan fungerar bra defensivt är det ju ingen som pratar om. Eller ja, bra och bra var väl att ta i. Hyfsat bra i alla fall. Det finns ju många spelare med defensiva kvaliteér i laget. Här finns lagets styrka.
Men var är avslutarna? Vem är sniper? Vem har kapacitet att bli skyttekung? Förlitar man sig på Niklas Andersson här blir det en stor besvikelse, det kan jag lova.
Känns som man gör sina år här för att senare kunna återuppta sin karriär.
Jag tycker det stora problemet är centersituationen. Andreas Karlsson, med all rätt bör kritiseras hårt, men samtidgt har han varit skadad hela sin sejour här. Fast när han inte är skadad ja då är han istället formsvag.
Karlsson skulle man ha brutit med efter förra säsongen och det kan tyckas vara hårt men sett vad vi fått ut av värvningen kontra vad vi betalt för den så är det kanske en av våra sämsta värvningar någonsin.
Vi hade behövt en spelare som leder från centerposition som har speed, tanke och spel i sig. För nävarande har vi inte det. Vi har en duktig 4:e center som ta bort allt vad konstruktivt spel heter i Mikael Johansson, en bra tredje center i brunkarcentern Joel L och en duktig defensivt lagd center i Riku. Dock saknar vi den natuliga ledarcentern som kan ta och styra spelet på ett bra sätt.
Vi har ingen Davidsson, ingen Hlinka och liknande. Ett kardinalfel som borde ha åtgärdats innan säsongen inleddes.
Dragan 2k: Visst är det så. En center av den speltypen bör man ju ha i sin 1:a line. Eller en med magiska handleder, som kan hitta de där omöjliga passningarna. Kommer att tänka på Jonas Johnson...
Men sedan måste det finnas avslutare på kanterna. Och de som finns i Frölunda håller verkligen inte måttet i dagsläget...
Gällande yttrarna tror jag mycket på Pyrre och Koivisto som jag tror skulle fungera mer än tillfredsställande om vi får till stånd ett mer effektivt anfallsspel och genom ett bättre samspel med centern i kedjan.
Det jag i så fall är mer orolig för är Kallio och Andersson framförallt Kallio. Den sistnämnde är inte längre den kallio han var för några år sedan. Nu tror han att han är playmaker och det är han definitivt inte. Han ska inte stå i Gretzkyposition och leta spelvägar i PP. Han ska vara framför kassen och snajpa för att använda ett finfint svengelskt ord.
Dragan 2k: Det jag är rädd för är att det kan vara risk för "Kahnbergssyndrom" på Pyörälä och Koivisto. Båda har ett anta riktigt bra säsonger bakom sig med mycket poäng, men båda floppade rejält och hade en kass säsong förra säsongen. Bara hoppas att de inte är stukade av det utan kan komma igång. Men vid sidan av dom så är det Andersson och Kallio som ska göra det. Eller ser vi Axelsson och Klingberg som ett offensivt vapen? Lasu och Sundström? Eller Wallén? De senare kanske kan bli jättebra med tiden, men drar inget stort lass just nu...
Är Lindqvist räddaren i nöden? Knappast en stor målskytt va?
Jag tror inte det räcker. Det måste till en till förändring och det på centersidan.
Är det inte så att Frölundas fall började när ni värvade "Nubben"!
Bäckman skadad
Tömmernes skadad
Mäntymaa skadad
Mäenpää skadad
4 backar borta. Tur vi har J-18 & J-20 juniorer samt Borås att hämta spelare ifrån...
Dessutom: Pebben avstängd som grädde på moset.