Djurgårdens IF - Frölunda
Heja Frölunda
PS. Mitt inlägg 1000......
Vår försäsong ligger helt i paritet med strategiupplägget inför seriestarten. Nu tror många att det gått uruselt under säsongen. Att vi släpper in 30 mål på sju matcher. Det är bra!! Riktigt bra!!
Målsättningen är att kunna gå in i varje match under serien och slå ur underläge. Vi ämnar slussa in motståndarlaget i en falsk trygghet att det här blir en skrattmatch - när vi sedan hugger som kobror och slår till i lönndom.
Det är en bra strategi. Vi lurar i vassen, släpper in et par mål i PP och BP bara för att sedan lägga till en växel extra och visa vad en väl avvägd strategi kan ge för fördelar.
Nä, men ni lär ju som vanligt slåss om en placering i toppen.Skulle vara idiotiskt att tro något annat.Dock så tycker jag att eran målvaktsduo ser lite svag ut.Men det är klart ni hade ju samma förra året och det bar ju iväg till final..
För riktigt så dålig som Salo var borta mot oss, är han ju inte normalt sett.Även om han kanske har passerat sin peak.
Salo har definitiv passerat sin peak som du säger men är fortfarande en god ES målvakt om han har backar framför sej som jobbar som dom skall. Sen förra året hade vi Sandberg som backup nu har vi vår junior Gistedt som drällt in puckar i träningsmatcherna. Målvaktsidan som du säger ser inte direkt ljus ut men det återstår att se.
På tal om något helt annat tog jag mig tid att gå igonom Aftonbladets artikel där man säger följande: "Sportbladet granskar: Elitserielagens försäsong, skador och form inför premiären" och fastnade för, som jag ofta gör Frölundas notis:
"Göteborgarna åkte buss till Stockholm för förlustmatchen i går. Att de inte flög berodde på att laget ska trimmas samman. Men som vanligt satt finnarna för sig och resten i en annan del av bussen."
Nu har jag fått en bättre inblick i laget. Finnarna satt för sig själva och samtalade. Som jag väntat på detta besked.
Något annat kan man väl ändå föra fram som exempelvis att man släppt in många mål på bortaplan eller att man kom näst sist i Nordic Trophy?
Fast å andra sidan kanske det var en Frölundavän som skrev det och tänkte att det är bättre med ingen publicitet än negativ publicitet.
Tacka vet jag Hockeycentralens införsatsning. Där har vi kvalité. Den sajten växer tycker jag.