Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 286618 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pengar
ribba9: Lite skillnad det måste vara att gå in med + i kassan redan i start av säsongen och inte behöva tänka lika mycket att dom måste snåla med allt och spara in överallt.

Pengar
Fan va gött vinst frölunda gick med nu...26 miljoner...de kunde man inte trott för nåra år sedan..men dem pengarna kommer väl till användning dem oxå..;)

Sv: Brev!
Peter72: Är dom lika bra med boll som med puck kan dom ju ta alla IFK spelares plats kan ju inte gå mycket sämre iaf

Vf chefen: Den var ganska bra.

Dream Team: Här får ni en riktig honson brother låt.

Peter72: Det gick ju bra förra säsongen så det går nog finfint nu också.

sannes: Ja han kan verkligen få fart på gubbarna. Han drillar dom nog till max skall du se.

Peter72: Det är ju verkilgen rätt "gubbe" de har fått tag på som kan drilla grabbarna.

sannes: Dom håller nog. Det är ju perra som håller i träningen. När han är färdig så kommer dom att äta spik och skita taggtråd. hehe

Peter72: Det jag önskar är att ingen av grabbarna åker på någon långvarig skada...brrr så hemskt det skulle vara.

sannes: Ja det är klart. en sådan match missar man inte. Man tror och önskar att han är med.

Peter72: Det skulle inte förvåna mig om Micke är med, vem vill missa en sån match med så mycket folk på läktaren.

MoK GG: Dom är nog lika bra med boll som med puck. Nån måste ju dit och kolla om Micke är med. Vi kan alltid hoppas att han är med.

Vf chefen: Dit måste man ju gå och kolla.

Linnea: Det vet du din lilla....:)

willysson: Klang och jubet! han går att lära=)

Linnea: yes you are but i have a funny felling you dont love me anymore;)

willysson: Aren´t I the popular one=))

MoK GG: a, det skulle vara kul:) om nån ska dit får den gärna meddela resultatet mellan RIK - Frölunda, hehe;)

Dream Team: Tillägnar en låt till henne jag med:)

En låt tillägnad Linnea....en Hanson-broder mitt ibland oss ; )

MoK GG: Enligt länktips så tränar dom i slottsskogen.

sofia: Vore ju helt klart intressant att se hur bra dom e på fotboll., Men om nån går dit så kan ni ju spana och se om ni ser Micke _)

liepins: Inte för att jag är intresserad av fotboll men att frölunda ska spela gör det mer intressant:) nästan värt att gå ju:)

Sv: Här e svenska mästarna från Götet!
willysson: Måste lägga ut denna underbara tryckarlåt, perfekt för sista dansen..:)

danoj: Det är beundransvärt hur man tagit hand om ekonomin... Det är svårt att tycka illa om ett lag som gjort denna upphämtning.
Hoppas att andra klubbar både i göteborg och utanför ser hur man lyckats här.. Hur har man lockat till sig publiken, Souvenirer osv..
Det är bara att säga GRATTIS....

Vf chefen: Jepp, så härligt läsa citatet "-Det är det bästa resultatet en klubb någon gång kunnat presentera. Deras sätt att sanera ekonomin är anmärkningsvärt, säger Hockeyligans ordförande P-A Örtendahl till Expressen."

Underbart!

danoj: Här är en annan länk.

Här e svenska mästarna från Götet!
Finns idag en artikel på Hockeyligan.se.
Rubriken på den lyder "Mästarna förbereder sig"
Då pratar vi naturligtvis om Frölunda, se länktips.

Sv: Idrottsstad nummer 1
HENKEBUS: Dom kan nog hitta ställen och sova lite här och var. det äre nog inte några problem för dom. vad gäller skummisarna så är det ett annan fråga. hehe

HENKEBUS: Skönt när man e realistiskt..

Peter72:
fast alla skummisar behöver ju något ställe att kvarta på så ,,,

sen måste vi ju tänka på att det ibland kommer "fint" besök från adeln i den kungliga hufvudstaden,, dessa personer kan faktiskt vara bra att ha bängen till hands så man slipper träna box själv,,

HENKEBUS: Batongskjulet får inte vara kvar nånstans. det räcker väl med huset i frölunda. Det ligger nånstans där.

MoK GG:

det finns väl massor med plats,, riv skiten bara,,

snuthuset kan flyttas till partille eller nått

HENKEBUS: Och vart skall du hitta plats för en ny arena vid Ga Ullevi?

bygg en ny arena vid gamla u-vi ,, då kommer degen att komma in,, och med deg kan man baka en go kaka som all av vill smaka,,,,

danoj:

Ja, ÖIS hittar ju inte alls några bra spelare... Eh? Deras värvningar är väl rätt imponerande. Billiga och kanonbra, tror inte dom gråter blod där direkt. :P

danoj: Japp, det är det sorgliga... Hoppas som sagt att man är mindre slpp i framtiden...

willysson: Lite sent nu, skadan är så att säga redan skedd ;)

danoj: AVGÅ!! säger jag bara..

willysson: Mjo, värvningsansvariga i både blåvitt och Ujjs sitter nog och ångrar dessa förluster.

danoj: Jo, men med handen på hjärtat; Är det inte lite pinsamt att de ska behöva spela i djurgården, ska inte ett bra Göteborgslag ha dessa spelare egentligen???

willysson: Äh, vi dominerarju fotbollen också, kolla på vilka som dominerar tex i djurgården fotboll, jojomen, 2 västagötabor, elmander och källström.

Peter72: Hmm, det är bara RIK och blåvitt jag vill ska vinna SM, resten kan dom lägga ner;) Men Hoppas på en comeback som fotbollshuvudstad igen:)

willysson: Göteborg har aldrig förlorat kungakronan. när inte blåvitt har vunnit så har ett annat göteborgslag gjort. vi kanske har förlorat platsen som fotbollshuvudstad. men vi är sveriges idrottshuvudstad.

willysson:
Njae..han var nog inte med o knäcka ideer, det skötte agenterna och dåvarande styrlse smart själva.

liepins: Var inte han med att kläcka iden om hur de skulle komma undan skatterna??? Menar att han var väl en stor bov i dramat??

willysson:

Sjögren var rolig då, innan han började sälja sig bland landets klubbar. Ingen jag vill se igen om man säger så;)

liepins: Ja de 150 millarna är ofattbart hur de fick försvinna....
Jag sitter och undrar hur ni ser på Thomas Sjögren och grabbarna som satte Frölunda i dyngan, ni visste ju inte då hur det skulle bli nu...:)

willysson:
Som du säger. Guldet var egentligen bara frukten av att ekonomin löstes. Hade inte den löst sig hade vi aldrig kunnat värva rätt spelare och tränare.
Slarva bort 150 mille är ju inget man gör över en natt..kan ju undra vart dom tagit vägen...

« · 286618 · »