Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 291694 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Läget?
Dragan 2k: Tror faktiskt inte att någon kommer att sticka över. dom trivs helt enkelt för bra i GBG.

Sv: Läget?
Bengan-nr86: Än så länge har Frölunda råkat ut för minimala spelarflykter. Återstår att se vad som sker efter det att NHL klubbarna har satt igång och börjat arbeta aktivt vilka spelare de vill ha... Den som väntar får se.

Läget?
Efter att läst en artikel på VF´s sida verkar det faktiskt som att vi ligger bäst till av lagen... FBK har tappat "bra" spelare. Vi har visserligen tappat "Mange" och Carnbäck men mycket mer ser det inte ut att bli (än så länge). Båda är ju också ersatta.
Får hoppas det håller i sig så här... Ser bra ut inför kommande säsong...

Sv: Låt hjälp
sannes: bara sommarlov tror jag, teamet måste väl också vila lite...

Jag har inte riktigt hängt med i svängarna så kan någon vänlig själ tala om för mig varför HS stänger.

Känns som jag missat någon information någonstans.

Dragan 2k: Det kommer att gå åt hel..ete. man kan inte klara sig utan detta. Vilken pärs det kommer att bli.

Gott nu kunde man skriva en stund. Varade bara någon timme men vilken abstinens man fick. Hur ska detta gå i sommar...

sannes: Jag fick det med. Det stod om årsmötet den 18 juni. men däremot som du sa inget om Micke.

MoK GG: Jag tror att det är medlemmarna annars borde ju inte jag ha fått det.
Stod inte så mycket i brevet...tror jag. Hann inte läsa det så noga.

sannes: Antar att det är alla medlemmar eller liknande som får detta??

Antagligen är det fler än jag som ahr fått brev från Frölunda idag, men hur som helst så stod det att Mikael Andersson inte hade bestämt sig än.
Inte ett dugg klokare blev jag av det....

Klinth:
Du har så rätt så. Bajenmattias är uppenbarligen förvirrad och har svårt att verkligen minnas vad som hände här nere. Tråkigt men sant;)

bajenmattias: Jag som trodde att Leksandsklacken lät "Aj aj aj aj aj aj Aj" när dom var i Scandinavium och fick känna på VF´s enorma anstormning..... eller? ;-)

darktroll:

Låter som leksandsklacken i Scandinavium :)

liepins: Ja den innehåller samma ord , fast det är ingen rocklåt eller så är det bara lånat för att få upp stämningen vid en konsert

darktroll: fråga dragan om den låten den borde han ha i sin samling. :)

darktroll:

Låter som om du tänker på "Buffalo Soldier" med Bob Marley.

Låt hjälp
Jag har bara fått en låt på hjärnan som jag inte kan komma på vilken det är.

Den har ett intro som bara går Oj oj oj oj oj oj Oj

Sv: Nyförvärv.
mysmi: Det är dom här som sniffar kryddor och tror att dom kan sjunga. :-)

Peter72: Efter en stund funderande så skulle jag nog kunna knäcka alla budorden, det värsta är att jag har lite dålig koll på i vilken ordning de kommer.
Vet att första är:
Du skall inga andra gudar av jämte mig.
Andra tror jag är:
Du ska hedra din fader och moder....

Peter72:
du skall tiga i församlingen..;0)

sannes: uha det var inte dåligt. kan du hela ett par av bud orden. vilka är det då? du skall inte hava din nästas make och du skall inte stjäla eller kan du kanske nåt mer. :)

Peter72:
Nu är man inte bara bångstyrig utan vrång oxå, det tar sig....

Men nåt jag kan är några psalmer, herrens väsignelse, ett par av budorden. Det lärde jag mig i första klass och det sitter kvar i huvudet.

sannes: äh du är bara vrång. det sitter så småningom. :)

liepins: Det är visserligen sant men det fastnar attans så dåligt de kunskaper man försöker att lära sig nuförtiden.

sannes:
Man kan aldrig lära sig för mycket vettu..;)

liepins: Alla kan ju inte vara ett helt uppslagsverk, det räcker så bra med dig...

emma1: Det verkar enbart vara vi tjejer som inte kommer ihåg. Kan kanske bero på att vi inte var så fotbollsintresserade då.

emma1:

Flickor flickor..dags att läsa på lite kanske?;)

sannes: Det kan tänkas. Jag kommer inte heller ihåg honom:)

mysmi: Jag har heller inte sett Fimpen, har aldrig hört talas om grabben......och jag börjar bli antikmässig, så jag borde väl ha kommit ihåg det....eller det kanske är det som är felet, jag är för gammal.......

darktroll: Min fotboll kan jag, men det var väl snack om vem som var tillsammans med den där "kryddiga" tjejjen:))

darktroll:

Suttit och funderat en bra stund nu, var det inte den där Tomas Ravelli??

willysson: Du kan din fotboll som ... ínte bra i alla fall

darktroll: Sivert Öholm tror jag det var...

mysmi: Vem är den där spice girl föredetting Posh gift med då ?

Peter72: du ser...inte ens det visste jag....men det kan ju bero på att fotboll e det tråkigaste jag vet och kan inte en enda fotbollsspelare

Peter72: www.nostalgi7080.nu/nostalgiag.htm

"Liten pojke blir uttagen att spela med svenska fotbollslandslaget. Magnus Härenstam som stjärnan i laget petas av den lille killen "Fimpen". Sveriges landslag medverkar också och Fimpen gör tunnlar på Ralf Edström"

Peter72: Beror på situationen , pratar vi lön så är jag väldigt mogen osv , men annars vill man väl vara så ung som möjligt, Nej 25 års krisen kommer smygande ...

mysmi: Fimpen är en fotbollspelare.

darktroll: det beror på vad du vill vara??

gud:
Alla kan inte vara som du..födda på 30-talet;)

Peter72: Vilken ålder räknas , mental eller fysisk ?

gud: Ja det är synd att du skall vara så gammal. Har du tagit din medicin. hehe

gud: jag har ju inte varit så engagerad i hockey så himla länge.....från 80-talet kommer jag bara ihåg några av landslagsspelarna

mysmi: det gick en film om en liten grabb som var ett underbarn på att lira fotboll. Han kom till och med i Svenska landslaget. Han petade magnus härenstam för den platsen. hehe

mysmi:
Hmmm... kan det var att dina smååå grå inte kommer ihåg..Gammal var ordet..;0)

gud: har ingen aaaaning om vem människan e hörru

mysmi:
du börjar att bli gammal... så du såg väl Fimpen??

gud: Javisst man var för liten. hehe det tackar man för. :)

« · 291694 · »