MoK: Japp och han är våran hur man än vrider och vänder på det. Av nån aning så fick jag för mig att han flyttade tillbaka till Kanada men det är kanske bara jag som är ute och cyklar?
Eller varför inte: "Joining them is Normand Guilbeault on doublebass, Serge Boisvert on trumpet, and the versatile Pierre Tanguay takes on drums and percussion."
MoK: Ja dom kunde väl bara ha spelat pucken till icing hela den sista minuten hade inte gjort mig ett dugg. Dom kan spela bra bara dom vill. men det är den sista skärpan som saknas. Den måste vi ta vara på.
Ja nu är det inte långt kvar till nästa drabbning. Skall vi ta våran första 3 poängare på bortaplan eller blir det som alla förväntar sig att vi skall förlora ytterligare en gång?? Spelet känns lite oroligt på alla platser men förväntar mig att Conny skall ryta till på skarpen och visa sina svarta ögon. Hemma spelet fungerar, men nu måste även bortavinsterna komma. Och vad är då bättre än att ta Hv i örat och visa vem som bestämmer.
MrAce: Nej, kolla in länken nåt inlägg ner så ser du att han lagt rören på hyllan. Spelade med Vålerengen fram till säs. 98/99, sen fick det tydligen räcka.. =)
henkebus: Det var säkert underhållning på hög nivå att se honom lira. Faktum är att han lirade hockey som 40-åring i Norge.. men vid 44 år kanske tiden hunnit ikapp även honom... =)
Vf Chefen: Hade dom inte vunnit på hemmaplan så hade det sett mycket värre ut. Men trots allt imponerande att ligga 3a utan så många poäng på bortais. Men det kan ändras snabbt både upp o ner i tabelölen
Va fan, vi ligger på 3:dje plats i tabellen trots knaggligt spel. Då måste man väl vara ganska bra ändå väl? Säger som Dragan, det kunde varit värre, vi kunde legat sist.
Klinth: Jo var lite rädd ett tag att dte just skulle bli 2-4 men det sket ju sej rätt rejält till slut ändå. Illa , mycket illa! Men bara att bryta ihop och komma igen precis som du säger. Ny match HV71 imorgon,.
caroliiine: Klart Frölunda kan matcha färjestad. FBK är inne i en otrolig form just nu, vem säger att den håller? Frölunda har inte kommit igång och gör sällan det förrän runt jul. Tuppen än tunnare än förra säsongen men VF är bättre än dom visat. bara dom får igång backspelet lite till.
MoK: Trodde i min enfals att jag hade hittat rätt slutresultat för en gångs skull, såg fram emot vårat käftande om att jag "tagit" ditt resultat osv. Vad snopen man blev..... Dragen vid näsan å det grövsta, och det på dryga 50 sekunder.....
Bara att bryta ihop och komma igen, men det känns ganska så avslaget just nu.......
Har ni fått hybris? Vadå VF en skräckmotståndare pga av förra säsongen. Det är FBK som är skräckmotståndaren för VF även om ni vann rättvisst förra säsongen: Glöm inte att ni inte vann på 18 år i Karlstad etc etc etc Tag dagens halvförlust med fattning ni kommer tillbaka. Vi vill ha er i final inte för att vi är rädda utan för att ni bjuder upp till dans.
Nu ska man kanske inte måla upp något skräckscenario här. Dagens bortamatch verkar trots allt varit den bästa vi gjort än så länge under säsongen. Att man sedan slarvar under de sista minuterna är ett olycksfall i arbetet. Sedan vet vi att man inte trivs nere i Malmö.
Det finns givetvis en hel del att jobba på när det gäller försvar och i viss mån målvaktsarbete. Vi har trots allt 7 matcher i följd där vi tagit poäng. Som Söderberg brukar säga: "Det tar vi med oss"
caroliiine: Det är lungt. Men fortfarande har dom svårt mot Vf. Nog för att vi tappade i sista perioden mot dom senast men dom fick allt kämpa för poängen. Det är sådant vi måste ta med oss vid spel mot FBK att dom faktiskt har svårt att så Frölunda. Och förhoppningsvis lär så förbli.
GuldIndianen: fast dom verkar ha fått ett jäkla självförtroende dock.... Frölunda har ju sedan tidigare väldigt bra statistik på Färjestad.... Men man minns ju säsongen 01/02, då Färjestad var i princip osalgbara... Experterna i tv verkar ju också ha bestämt sig för att Färejstad tar guldet, och inget annat lag har en egentlig chans....hm....litar inte så värst mycket på tv-experter.....men som läget är nu....
caroliiine: bara att titta på HV ifjol. Dessutom är Frölunda lite av ett spöklag för Färjestad av någon konstig anledning. Det blev ju som bekant bara en suddenvinst för dem senast mot oss. Då hade vi sex raka vinster mot dem.
Dragan 2k: Precis. Vi kanske inte skynda oss och köpa tillbaka Norrena i rödaste rappet. Men att kanske plocka upp Holst från Halmstad vore kan en början. Då får han åtminstånde lite konkurrens på målvaktsplatsen. Eller att Conny så sakta börja plocka in Jönfeldt i lite mer matcher så att han får det förtroendet som behövs i Elitserien. Gärna en bortamatch. vi kan ju inte mer än att förlora. :)))
Okej det fortfarande tidigt på säsongen. Färjestad har börjat grymt bra, även om jag har mycket svårt för att erkänna det, och verkar nästan oslagbara som läget är nu. Vad säger ni? Kan Frölunda matcha Färjestad i år?
GuldIndianen: Lågan lär inte slockna, det är man alldeles för härdad för. Däremot kan den gå ner på sparlåga ett par. Glädjen kan kanske komma tillbaka på torsdag, men det ruset jag åsyftar kräver att man är "med" live.
På torsdag är det dax att ta första 3 poängaren på borta plan, då vi möter HV71. Vi måste börja vinna borta nu så att vi hänger på FBK i toppen. Hoppas att dom lärde sej nånting i dag, då dom tappade en 3 måls ledning, dom borde ha lärt sej att det är lätt att tappa en ledning. Dom vände ju själva mot LIF. Nu håller vi tummarna för att våra krigare tar en 3 poängare på torsdag.
Dragan 2k: Ja och på backsidan har vi egentligen inte förlorat en defensiv back utan en offensiv. så vad är det egentligen som har gått fel. kan man undra. Eller kan det vara så enkelt att Henke har stått får många matcher och behöver vila?. Nu har han ju ingen jämnbördig backup som förra säsongen. Och försvaret måste väl kanske känna lite av den ängslan som Henke har också tror jag.
Dragan 2k: jo särskilt med tanke på att frölunda släppte in minst antal mål förra säsongen, dom slog väl t.om. nåt slags rekord? nej, försvaret verkar helt ha lagt av. dags att göra nåt!
Jaha, så fastnade man framför datorn och HockeyLive trots att man lovat sig själv att aldrig mera utsätta sig för malmöiterna som inte kan uttala ett Frölundanamn riktigt om det så gällde livet.
Genomklappning när man nästan hade börjat förlika sig med kommentatorerna. När man mådde som bäst och var stolt över att första 3:an borta skulle komma.
9 dagar kvar till revanchen. 9 dagar kvar till nästa hemma. 9 dagar kvar att försöka rycka upp sig på 9 dagar kvar innan lyckoruset bubblar upp igen?
Nåja, om ett par dar kanske man är tillbaks i rätta gängor igen. Synd bara att man inte kan åka upp till Jkpg på torsdag. Då är det hög tid att Krigarna visar att dom är just det: Krigare.
Det är inte utan att man undrar hur det är ställt med försvaret. 37 insläppta mål efter 12 matcher. HV har exempelvis bara släppt in 23 och och Färjestad 25.
Försvaret måste verkligen sättas i stenhård träning.
det är så skönt att kunna bearbeta sin frölunda-förlorar-sorg med gelikar :) nu tar vi dom på torsdag! herregud så här kan dom inte fortsätta....skandal.....plötsligt förstår man hur leksand måste ha känt sig....men men....nya tag på torsdag, och jag är helt övertygad om att frölunda kommer ha en rejäl nu-ska-vi-allt-visa-dom-lust och spöa skiten ur HV....hehe....