Svanru: Jo lyckan var optimal när pucken gick in sen var det komiskt att pucken tog på Hyvönen med :) Hoppas man får uppleva den där festen igen snart!!
MoK: Höjden av lycka att slå Djuren i sin egen lya och i sudden sen det är så att man blir tårögd. Jag kan förstå er lycka förra säsongen för jag får ståpäls än idag av Gregers skott.
MoK: Nädu Djurgården har vi mött i 4 och vi har vunnit en. Om ni minns Gregers tunnel på Tellqvist. Jag minns när de slängde biljardbollar på loob 83 så glöm det att ni är ärkerivaler. FBK och DIF har dominerat ES under nästan 30 år även om det under några år funnits andra uppstickare så det finns många exempel på många sk hatmatcher.
slashpuppie: heheh det e så många tips numera så det känns snart omäjligt att nån inte tippar rätt. Ja så länge det inte blir som i HV i torsdags då :)
Nu har jag konstaterat att den ende av experterna som inte tippat resultatet är Danne_L och då är det väl ingen idé att jag slänger ur mig mitt resultat för jag ger mig sjutton på att det är just det han kommer att hugga......
Kom igen nu Danne_L, jag vill liksom tippa nu.......
Jag VET att det är ett bra tag till "deadline" men......
Dysso: Håller med dej till fullo. Det Acke gjorde var helt absurt och meninglöst dessutom fyllde det ingen funktion ens. Hassinens grej var rent ut idiotisk oxå. Hade nästan räknat med att dessa 2 skulle bli avstängda men domaren tyckte inte det var så allvarligt tydligen. Sådanna här meningslösa saker skall stävjas helt klart.
Jag skrev tidigare att jag tycker att både Hassinen och Ackeström skulle bli avstängda och det står jag fast vid.
Det här har INGET med lagtillhörighet att göra. Det här handlar om ifall det är farligare att peta någon lite i ansiktet med nävarna när dom står upp och har koll på vad som händer, eller att köra in klubban i ryggen på någon, eller med hög fart i veka livet, när dom INTE är beredda. Vad tycker du?
GuldIndianen: Stämmer det. Inga avstängningar är att vänta.
Följande saxade jag ur hockeyligans puckprat:
"Matchstraffen för Oscar Ackeström och Jan-Axel Alavaara bedömdes som lindriga. Båda får spela mot Djurgården. Ackeström åkte dock på en utskällning av sin tränare efter det som hände i Kinnarps Arena ("buttending" på Anders Huusko) och Oscar bad om ursäkt efteråt. Eventuellt kan även Antti-Jussi Niemo och Jonas Esbjörs vara tillbaka. Båda har i varje fall återupptagit träningen."
Låter ju lovande.
Inga spelare blev för övrigt avstängda vare sig från Frölunda eller HV. Acke och Hassinen förtrjänade annars i mitt tycke en avstängning för tilltagen.
Frölunda förlorar inte hemma i Scandinavium, det är en sak du borde ta med i dina beräkningar om du ska tippa, och dessutom siktar på att få rätt. Bara ett tips..
65Selander: Alla är välkomna att utmana oss i expertpanelen, har svårt att tänka mig någon bland utmanarna som vill klaga på fler bud på deras sida. För oss i experpanelen så ser vi gärna att utmanarna är så många som möjligt, vår seger blir bara ljuvare av det ;-)
GuldIndianen: Måste bara berätta en liten kul grej frän matchen jag var på igår (FBK-BIF)
När ni ledde med 5-1 så muttrade FBK'arna bredvid mig om Frölunda mummel, mummel. När HV gick upp till 5-5 så spreds det ett glädjetjut i hela hallen, men ni tystade dom igen sedan med 2 mål.
5-1 har redan en av de andra utmanarna tagit, danoj hann först med att knipa det resultatet.