Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 577690 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Äldsta Målvaktsparet?
mangan:

Så efter stark efterfrågan från allmänheten kommer jag hålla lektioner i hur man uppför sig på internet.
I kursen ingår allt från rena svenskalektioner till möten med idoler likt
Dragan och Paddan. Den sistnämnde för att denne skall avslöja sina hemligheter i hur man bäst skämtar om Salo.

Ibland känns det som att man la ner all form av svenskundervisning ett par år efter jag gick ur skolan. Man får läsa en del inlägg två och tre gånger och från olika vinklar för att förstå vad folk menar.
Vårda språket, ungdomar!

Danne_l:
Gallringen har redan startat 7 pers vart hemskickade efter 1:a dagen , men som sagt henke är ju på allvar med och slåss om målvakts platsen så .. enligt mig är det nog så han och montoya slåss om 2:a platsen medans weekes och holt är ganska givna för 1:a respektive 4:e platsen

annars finns det ju ett scenario att weekes kommer spela flest matcher och henke och montoya kommer alternera om vem spelar dörrvaktarn och spelar i farmen för att dom ska se vilken som mest att satsa på och både henke och montoya kommer provas i rangers oxå några matcher

själv hoppas jag att henke verkligen får chansen visa hur bra han är , men som sagt beror på hur dom anser konkurensen är ju

mok: Tja, det jag läst av rapporter från trainingcampen så får Henke lovord varje dag, så han verkar ligga väldigt bra till för en plats som båsdörrsöppnare i Rangers.

mok:

Tror jag läste någonstans att den första gallringen sker redan nu efter helgen eller i nästa vecka.

Paddan: Aldrig fel så sett skall bli intressant att följa hur detta fortsätter och se hur det utvecklar sej. Det är väl snart dags för gallring där borta?

Kanske fel tråd det här, men jag tänkte bara lämna en liten länk om Henke.

Verkar dessutom som att Henke får lite mindre konkurrens om målvaktsposten. Dan Blackburn har tydligen skadat sig och blir borta i ett par veckor.

Klinth: Äh, en sån har jag redan. Den fungerar alldeles utmärkt, även om Bubbles är lite väl närgången emellanåt.

Finns det förresten någon statistik som talar om äldsta/yngsta målvaktspar i elitserien och såna intressanta saker?

Paddan: Varför frågar du? Har du behov av en sådan kanske?

Det visade sig att just Jacksons syrgaskammare var för liten för två målvakter med all utrustning på, så det byggs ett jättetält på heden just nu.

Men som sagt, har du behov av en syrgaskammare så kan Frölunda säker sälja den till dig för en vettig peng...

Danne_l: Stämmer det att Frölunda köpt Michael Jacksons syrgaskammare och att det är där man kommer att förvara Sandberg och Salo mellan matcherna?

Sv: Match i Grästorp...
Danne_l: Den matchen SKA ses, hoppas på vinst för Frölunda!

Dream Team:

Va? Inte ens om jag skickar iväg tolv till?:)

Nåja. Nu var matchen avklarad och vi slapp förlust. NU är det dock upp till bevis nästa vecka när förväntade toppkollegan kommer på besök i Kungsbacka.

Danne_l: Hur många inlägg du än postar så gör Frölunda inga fler mål ikväll, tyvärr! ;-)

_majja_:

Sa ju att de inte skulle vända. Men 3-3 är ju nära, i alla fall.

Va nära på att svära men nu behöver jag inte det =)

5 minuter kvar, detta kommer ju inte gå :(

Dragan 2k: haha, men om du läser här före då så får du ju min hjälp! :P

_majja_: Hehe. jag fick rättningen via Frölundas officiella och WWS kollegan Birgersson. Men du får också lite cred även om jag läste ditt inlägg efteråt. hehe

mangan:

Japp. Någon måste ju vara "the bad guy"!

Dragan 2k: hehe, va bra att jag fanns här och rättade dej då ;)

Danne_l: En kedja med 2 snälla killar och en elak då med andra ord....

_majja_: Jepps. Anton är 16. Glömde i min iver bort vem det var. Fast nr 16 är alltid Peltonen:-)

Danne_l: Japp han är ju de... Nu fattas bara mål av Sebastian och Viktor så är jag nöjd, hehe

_majja_:

Han är också en snäll kille, helt enkelt.

_majja_: På live- rapporten står de att 16 gjorde mål.... Anton är ju 16 !!

_majja_:

Kahnberg lyssnade till din bön, snäll kille.

Nu får dem allt se till att göra mål!

Danne_l: Nej det här duger inte. Avgå Bengt Hedin.

piff:

Sampan.

piff: Sampan tror jag...

Sannes: Är det Salo eller Sampan som står idag?

Poffa:

Från jobbet i Trollhättan är det dessutom bara ett rejält stenkast, jag har inte en enda bra ursäkt att komma med. Jag såg inte ens matchen i Lysekil, är bedrövligt.
Men jag såg iallafall matchen här i Uddevalla inför förra säsongen, inte illa det.

Jag måste först ta div 2 fotbollen i hamn, sen kan jag börja koncentrera mig på hockeyn.

Dream Team:

Jodå, det borde de ju göra. Men tar ju faktiskt hellre en förlust idag än mot Hv nästa vecka. Om man nu skulle tvingas välja:)

Sannes:

Varför åkte inte du? Det är ju inte mer än två rejäla stenkast från Uddevalla till Grästorp.

Danne_l: Äh, Timrå vände ju 0-3 igår mot Kovland hemmahörande i divsion 1 på mindre än halva matchen. Klart dom fixar det!

Sannes: Aja är det så det hela ligger till så kan vi likagärna lägga ner det med en gång :)

mok:

Äh, träningsmatch bara ju. Sparar det optimistiska tänket till serien:)

Dom ljuger säkert ihop nåt bra tillslut.

Jag undrar om inte Klinth är i metropolen Grästorp, det måste vara han som är orsaken till att Frölunda ligger under. :)

Danne_l: Ja se lite optimistisk kan la du vara det är ju ändå en del tid kvar om man säger så. Hoppas jag slipper läsa imorgon i tidningen att Frölunda torskade men att Janne och Lillis var nöjda med det dom såg :)

Danne_l: Jodå klart att frölunda vänder 3-1...

mok:

Exakt. Och där kom trean. Det här vänder inte Frölunda.

Danne_l: 

Och så 5 st utvisningar på 3 minuter, och dessutom mål för Oskarshamn igen.

Danne_l: Jo då var man rätt nervös när man var nere i Oskarshamn och det var lika i sista perioden men dom löste det. Saken med många lag och speciellt allsvenska e ju att dom vill visa sej från sin bästa sida och visa att dom minsann kan dom med. Därför blir det tungt ibland.

_majja_:

Sist gjorde de fyra, om jag inte minns fel.

Danne_l: Men ändå... två mål för oscarshamn...

_majja_:

Äh, precis så här såg det ut för några år sedan. Då lyckades Frölunda vända på steken tillslut, gör de idag med.

2-1 vad händer??? :S

Danne_l: Men alla försöker ju klanka ner på Frölunda och deras juniorsatsning... låt dom hållas så kan vi sitta och gäspa och skratta.

Dragan 2k:

Spara det här inlägget och använd det varje gång som svar då samma dumma, korkade, idiotiska och tröttsamma fråga dyker upp igen.

Klockrent, kunde inte sagt det bättre själv!

_majja_: Hoppas han får nån chans redan denna säsongen! Bara för att prova på hur det är i en elitmatch. Skulle nog vara bra om han nu kommer spela nästa säsong.

« · 577690 · »