liepins: Semester! vem har det? Nu skall ju gubbarna träna inför säsongen. Varken Nicke eller ronnie har väl semester. Själv får man väl gå och kolla på träningarna i Wallen när de börja komma dit.
liepins: nä, han har väl inte d, men frölunda måste väl ändå betyda mer än nån annan nhl-klubb, han säger ju att d e ett alternativ, lr hur? om han inte blir talangscout..
Peter72: Ronnie är ju en av de tystlåta spelarna. Jag tror själv att JJ kommer bli Captain han är ju den ända Assisterande kaptenen som är kvar... Sen tror jag också att Esbjörs kan va ett bra alternativ, Niklas också....
MoK GG: Där har du en poäng. han hade jag inte ens tänkt på. Han har defintivt dom kvaliteter som behövs. Och han har varit en sorts pappa för laget redan.
MoK GG: Nej kanske inte det men man måste också se till dom kvaliteter han har. visst han är en ypperlig spelare men gör mycket jobb i det tysta som man inte märker. Plus måste jag säga vi har ingen riktigt som kan jobba som pappa i dagens VF. Ingen som micke eller carna.
MoK GG: Själv tror jag att JJ och i viss mån Niklas kommer att dela på sysslan. jag menar JJ valde bort NHL för att sluta sin karriär i VF. Det om något så steg JJ i mina ögon till en riktig indian.
MoK GG: Ja även om ungdomlig fart och fläkt är bra så kan vi ju säga att vi har redan det. Vi behöver en sorts pappa för laget. Tror att Jonas Johnson kommer att ta över den sysslan nu.
Dragan 2k: KLart man skall fortsätta ta upp yngre spelare men svårt att ha för mycket ungdomar i laget man måste ha äldre med erfarenhet oxå. Svår balans
liepins: ne och om han nu skullekomma till vf borde han grävt en fet lön för att kanske bara stanna 1-2 år..så jag tycker man ska sattsa på nån yngre..;)
iwm: Fast så stort hjärta för Frölunda lär inte Calle ha. Om jag inte minns fel har han inte spelat särskilt mycket för VF? Hans hjärta finns med all säkerhet hos Washington och det mesta pekar ju på att han fortsätter jobba för dem som scout. Som det verkar nu så är han inte särskilt motiverad att spela i elitserien. Så varför ska Frölunda sträva efter att ha honom i laget?
Dragan 2k: d måste ju bero på stålarna då ju,,,,,,,lite hjärta för göteborgspubliken å frölunda borde han ju ha. speciellt när d går så bra för vf som d gör nu, så borde d va ännu mer intressant....men, men vi klarar väl oss bra utan honom oxå :)
Dragan 2k: klart vi inte ska JAGA honom, tycker d e synn att han själv inte VILL avsluta i vf,,,,,han ska ju ändå flytta hem/ snart lägga av. d e just grejen att han funderar på yttligare en säsong i nån annan nhl-klubb, hellre än å komma hem.
MoK GG: Min inställning till det hela är att man helst av allt ska plocka in unga förmågor för att täcka upp. Det hade väl varit en sak om Calle verkligen ville hem och avsluta sin karriär i världens kanske bästa hockeyklubb. Men inte att man ska ut och jaga honom. Kommer han så kommer han.
Ser kanske helst att Pasi P, fd Timrå, kontrakteras i så fall.
Dragan 2k: Är det bättre att plocka in Niemi än Calle Johansson sm är Göteborgare och spelat i Frölunda bara för att han är gammal och kanske bara spelar 1-2 säsonger? Du tror inte Niemi spelar 1-2 säsonger för att kanske sedan få mer pengar i nått annat lag?
iwm: Jo, den säsongen tycker jag gott han hade kunnat lira i Frölunda, pengar har han väll tillräckligt av, artikeln ang Calle i dagens GP tycker jag lämnade en lite besk eftersmak om jag ska vara ärlig.
danoj:d e klart att dom unga ska få chansen oxå, men d e ju d att han funderar på å lira EN säsong till, i NHL. han har ju spelat för washington så j-a många år, att då flytta nån annanstans för å lira ett år där, å sen flytta hem till gbg d suger faktiskt lite. då kan han la flytta hit direkt då.....å köra en säsong i vf..
iwm: Håller med dig till viss del, tycker att han gott kunde lägga iaf 1 säsong hos VF, sen har han ju faktiskt kommit till åren och frågan är om det inte är bättre att ge en ung kille chansen istället, men visst hade det varit kul att se Calle i frölunda.
Tycker d e kasst av calle å nobba vf! tycker han borde avsluta me en säsong i vf iaf,,,,,men d e klart "money talks", e kanske inte så tilltalande å lira i elitserien då:( men stålar han han ju nog så d räcker ändå..........
Scorer: Jag hade glömt av Mickes jobb som ev talangscout och du har nog rätt i att det inte går att kombinera.
När det gäller en pappa i laget så är det något som alla lag behöver. Modo har Wernblom, Färjestad har Fröken Jönsson eller som Djurgården tidigare hade Charles Berglund.
VF behöver en kille som alla lyssnar på och som är en stabil och en person med pondus. Jag anser att Jonas Johnson inte har den typ av kvaliteter, han är en ledargestalt, visst är han det, men inte den som kan axla rollen som pappa. Detta gäller även Sundin som är en toppen kille och är helt underbar som person, men jag tror inte på han som pappa i laget.
Personer som kan ha denna roll växer ju inte på träd precis, inte svenska killar i alla fall. Jag tror att varje land har bara ett visst antal som har dom kvaliteterna och dessa är guld värda. Jag tror inte att klubbarna släpper dessa spelare hur som helst, för dom vet vad för värde dom har. //Lelle