Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 311997 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Seeeegt utan Leman
Dysso: I förra årets seriespel hade vi väl övertag i antal segrar, eller?

Dysso: Stämmer bra det. Och tittar du över två säsonger så har VF vunnit majoriteten av matcherna i Kinnarps - därav mitt uttalande.

Dysso: Med andra ord så kommer nästa match att bli vinst. Ok nu slår vi fast det. Dysso har sagt att det kommer att bli vinst. Då blir det det. ;)

Sannes: Japp. Visst är det så. En fin tredje plats dessutom. Det kunde varit värre. Vi kunde legat sist...hehe

mangan:

"Hur du räknar" syftar inte på någon exakt matte, utan mer tidsperspektiv. De två sista matcher lagen imellan har slutat med en vinst och en förlust.

Dragan 2k:
Klart att en 3 poängare är med i kalkylen, den närmar sig med stormsteg, var så säker.

Men trots knackigt spel så ligger vi på övre halvan av tabellen, det tycker jag visar på en styrka trots allt.

mangan: Han kanske räknar bokstäver???

Låter troligt......

Sannes: Det har han säkert men jag tror att i taktiken finns någon beräkning för en 3 poängare på bortaplan:-)

Dysso: Hur jag räknar? "Vi brukar ha ganska lätt mot HV" - ingen matte där såvitt jag kan se......

MoK: Instämmer. Undrar vilket år dom någonsin har börjat bra i elitserien?? kan inte komma ihåg nån gång faktiskt.

MoK:
Jag är dessutom rätt säker på att Conny har nog nån form av taktik som gäller över hela serien.

mangan:

Beror väl lite på hur du räknar. Ni vann i Scandinavium, vi vann matchen före i Kortedala. :)

Sannes: Bara backspelet börjar funka bättre så blir VF farligare... det kommer. VF börjar ALDRIG elitserie bra. Brukar tidigast bli bra runt jul.

Nu har jag tagit en nypa frisk luft och lugnat ner mig. Mot HV71 har vi ju haft ganska lätt de senaste matcherna. Så om killarna bara kan knyta ihop säcken så ska det kunna bli tre friska på torsdag.

Dragan 2k:
Tur att det finns nån som håller med mig...litegrann iallfall...*ler*

Sannes: Bara backspelet börjar funka bättre så blir VF farligare... det kommer. VF börjar ALDRIG elitserie bra. Brukar tidigast bli bra runt jul.

Sv: Straff
Boråsindian:
Skandal tycker iallafall jag är ett för starkt ord så här i början av säsongen.

MoK:
Det är den mentala biten som det hänger på just nu, får dom bara ordning på det så händer det positiva saker på isen.

Trots att spelet klickar så hänger de ju med hyfsat i matcherna, tänk den dagen då hjärna, hjärta, skridskor, puck, klubba funkar samtidigt, då attans då går det undan.

Antagligen är det bara jag som inte är allt för deppad över dagens match....

Sannes: Vi har åtminstone kvar 3:e platsen. Håller med. En nyttig läxa var det säkert. Hoppas nu HV får betala priset:-)

Sannes: Man ska inte släppa in 2 mål inom 1 minut, SKANDAL tappa en 4-1 ledning, kommer bli ännu svårare på torsdag mot HV i jönköping. Jag är väldigt besviken på frölundas borta spel hitills. Dom måste ta sej i kragen nu, och visa att dom är svenska mästare.

Stefan:
Hrmpf....vaddå vilken 1-10 match, den har jag glömt kan jag meddela.

Sannes: Problemet är ju att dom borde inte behöva lära sej detta på nytt. Alla vet om hur snabbt det kan gå antingen åt den ena eller andra hållet. Skall bli kul att se sporten o läsa matchrapoorter för att se vad 17 som gick fel. Go Natt :)

Sannes: tycker de borde ha lärt sig en hel del vid det här laget...

Nu är man bara ledsen över att dom inte avgjorde tidigare men det är bara att ta nya tag så tar vi HV på torsdag.

MoK:
Jag tror att grabbarna har lärt sig oerhört mycket i kvällens match, lika lätt som att komma kapp målmässigt, lika enkelt är det att släppa in mål.

Med Leksandsmacthen i färskt minne så kom verkligheten ikapp oss ikväll

Sannes:

det tror jag med, iofs det tror jag alltid numera när MIF möter Frölunda av nån konstig anledning :)

Och nästa match är i Göteborg vilket talar ännu mer för Frölunda, men jag håller tummarna för att resultat tavlan lyser 1-10 efter matchen som för några år sedan :)

Boråsindian:
Det var inga som helst problem idag.

Hutta: Slarigt att tappa 4-1 med. Man kan inte skylla på att det var kort tid kvar. Det gäller att kämpa i 3-ä20 minuter och inget annat. Hopas COnny talar om för dom ett o annat nu. Jja 2 bortamatcher kvar innan nästa match i scandinavium

Ja, då ska man försöka somna nu då med gnaget i sig :(

Stefan:
Nästa gång så nyper vi alla poängen.

Hur kan dom släppa 2 mål i sista minuten=(

Hutta: Ja oerhört. dom borde ha gått fram och gjort ett till och inte legat på försvar. ANFALL.

Jaha. Där ser man. 4-2 såg tämligen säkert ut och kräftgången på bortaplan fortsätter. Om man ska se någon ljusglimt är det väl att man inte förlorat under ordinarie matchtid på ett bra tag nu. Nu tar vi nya tag i Jönköping... Suck. Men tungt känns det.

Stefan:

Grattis, ni vann RÄTTVIST, anser inte att man förtjänar att vinna en match när man viker ner sig i slutet som vi gjorde, pinsamt Frölunda.

Slarvigt att tappa 4-2 med så kort tid kvar.

65Selander: Gött att du håller på oss nån gång :)

Slarvigt att tappa 4-2 med så kort tid kvar.

Sannes:

tack för god match, även om det nu inte var speciellt rättvist.

Fyyy fan. Inte ens det kunde vi lyckas med idag. Ja, ja. Grattis Malmö!!!

Detta var nog det mest orättvisa :((

MoK: Klen tröst men jag höll på er eftersom det hade gagnat Brynäs

Stefan: Njae, kanske var lite tvetydig.

MoK: Tar tebax mitt eget uttalande just nu :)

MoK:
Äsch, blev bara en poäng.....men dock en mer än sist.
Nästa gång tar vi 2 till.

Usch!!! 1-1.

BROS4EVER:

och alla förstod säkerligen denna :p
efter mitt inlägg också :)

Straff
Gäött vi har Kahnberg som kan lägga straffar!

Jaa. Mangan kan man lita på!!!!!!!!

MoK: Gott. Kahnberg kan man lita på i alla väder.

« · 311997 · »