Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 317235 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Luleå HF-Frölunda Indians
0-10 i skott efter 14 min

Bebben: 12-6 ska det givetvis vara!!

Bebben: Vad tyst det är i coop arena. Är det inga folk eller har inte canal digital satt ut några mikrofoner?

70 Rodrigues: Skott 12 - 6 och inget annat.

Än så länge ännu en bedrövlig bortamatch av VF i sina konfirmandsärkar...

2-1 paus! Skott 12-12.

danoj: nej jag tror inte det :(...

Frölunda spelar strålande i BP, överbelastar oerhört hårt,LHF kommer ingenstans, chanserna som kom stod Frölunda för.

BP i 5 min

Peter Ström åker på matchstraff för en checking from behind på Petter Nilsson!!

Frölunda åker på en charging, Ackerström är syndabock.

danoj: 2-1 Loui Eriksson

Hade jag varit Evensson så hade jag tagit en time out, för nu gör Luleå som dom vill, dom stoppar i princip alla försök till anfall från Frölunda, mycket slarviga uppspel.

slashpuppie:

Vill du verkligen höra på detta, nu stänger jag av hockeylive, vill inte höra mer av skiten.

2-0

Lundqvist gör en strålande benparad efter 6 min.

Är det bara jag som inte kan höra matchen??? :(

Luleå HF-Frölunda Indians
Luleå är mycket rappare än frölunda i inledningen, LHF forecheckar väldigt högt upp i banan och Frölunda har inte kommit in i matchen, åker dåligt med skridskor för tillfället.

Sv: Dax att fixa hem matchen
70 Rodrigues:

And here we go again, sanslöst!!

1-0 efter 1:03 , Ackerström tappar pucken bakom mål!

Klinth: Asså har du smågrisar! En anna har kämpat i flera år när ungarna låg på skötbordet gosandes och f:ade medans jag försökte få dem att säga bk oxså. Du måste ha haft det lättare med bara ett v :-)

Dragan 2k: Ang 50 spänn så är det Norrgruppens supportrar som går in för det. (BIF, LHF, Modo, TIK)

Rätta mig om jag har fel!

Klinth:
allt går att "lösa"...;0)

Dragan 2k: Kan jag nog skrapa ihop ;-) Barnbidrag vettu ;-)

gud: Det kunde jag med när jag bodde i lägenhet och hade com hem, nu bor man i hus och har Canal Digital. Har inte hört om något bra "gratis"kort till det än.....

småpojkar..det går att se matchen gratis...;0)

Klinth: Perfekt Klinth. Jag är på väg. Hmm. Har du en femtilapp över?:-)

Dragan 2k: Du kan låna min Saab, det tar knappa kvarten till Lule med den ;-)

Dysso: Grymt. Jag är student. Nu gäller det bara att hitta ett snabbt transportmedel upp dit. En och en halv timme har jag på mig.

Dragan 2k:

Krävs att du är student eller medlem i LuleFans för att få det priset då förstås. :)

Dysso: Det är ju snäppet bättre förståss......

Dysso: 50 spänn? Hmm. Man kanske skulle bege sig till Luleå - kanonbilligt med hockey verkar det som.

Klinth:

Själv ska jag gå på matchen för 50:- istället... :P

Dragan 2k: För den enkla summan 69:-, som hittat och en trevlig siffra ;-)

Klinth: Aaaarght! Daga att beställa matchen. Mmm. Betänk. Drygt 3 timmar av underhållning av absolut yppersta världsklass.

70 Rodrigues: Tur att du lärt dig denna viktiga funktion i samhället ;-)

Snart nedsläpp, *läsken* på kylning ;-)

Förväntningarna stiger.... Nu skall det bli kul att se om spelet stämmer och tre poäng äntligen kan bärgas på bortais....

Sv: Förlåt!
70 Rodrigues: Är det någon som tagit illa vid sig?

ROCK ON!!!!

Sv: Brynäs IF-Frölunda Indians den 29/11
Kanske dags för goa gubbar och övriga vf support organisationer och höra med ledningen för VF om en "sponsrad" resa för att få upp lite intresse för bortamatcherna igen,,

Minns hur tex HV- VF i början av 90 talet var en hel kortsida med frölunda fans som på den tiden var kanske lite grövre i mun än vad dagens supporters är men det var i alla fall över 500 man som drog till 036,, idag är det typ 1 buss,, 2 om det är lördag,, Come on gott folk,, Hockey är skôj!!!

65Selander: Är du blind, jag skrev den 11:e :-))

70 Rodrigues: Skall till LLA den 13:e, jobbresa ;-)

65Selander: Ska vi flyga ner den 11:e :-))

Känns som det enda sätter för Frölunda att ha en bortakultur är att en massa göteborgare flyttar till Gävle, Ö-vik, Södertälje med mera och inrättar lokala fraktioner av supporterklubben. Alternativet är i och för sig att supportrar kanske konverterar till den sanna tron och blir Frölundasupporter.

Det är ju riktigt synd att inte fler åker på resorna. Det kommer cirka 10000 - 12000 åskaådare och njuter på hemmaplan. Hade varit kul att se statistik på hur många som följer med till bortaresorna hos den officiella supporterklubben.

65Selander: Finns otroligt mycke Brynäare här nere skoj som satan när det e match och det finns en motståndarklack på plats som är över 30 man.

MoK: Stämmer vi från Supporterklubben Brooklyn Tigers vi var en buss resten var nog BSKV samt löst boende folk

Dragan 2k: Dom flesta av Brynäsarna som var nere tror jag tillhörde BSKV. Alltså Brynäs supporter klubb väst :) Bortakulturen vad gäller Frölunda är för dålig.

70 Rodrigues: Man hoppas verkligen att man inom en snar framtid kan få till en större samling människor som följer med på resor. Ta Linköping som hade väl en 2000 människor som drog till Stockholm för att se Djurgården åka på stryk. Samma gäller HV som stoltserade med 1400 personer som hängde med.

Behöver givietvis inte vara sådana stora siffror men kan det komma en 200-300 människor som hänger på hade det vara rena drömmen.

Även när ni från Brynäs håll hade väl nere i Götet senast säkert en 600 pers som var med. Stämningen både på match och utanför blir så underbar då.

Brynäs IF-Frölunda Indians den 29/11
Vad kul att ni kommer så många, då ska vi festa ordentligt :-))

Förlåt!
Jag ber om ursäkt om jag gjort några ledsna/förbannade över mitt tidigare inlägg, vill påpeka att det var ett skämt, om ni hade läst mina tidigare inlägg idag så hade ni kunnat läsa att jag älskar Göteborg.. Lite chargong måste man tåla, tänk om vi 08:or skulle reagera varenda gång det skämtades om oss, vilket sker dagligen? Återigen så ber jag om ursäkt.

65Selander: Hos mig kan du få en bärs, jag vet faktiskt hur man beställer hem matcher nu :-))

Klinth: Spara etn Portello och en påse pocorn åt mig också så kommer jag ner ;-)

Dax att fixa hem matchen
Nä, nu åker jag hem och beställer matchen, lägger ett par *läsk* på kylning och trimmar popcornmaskinen. Hockey i COOP och tre friska pinnar till Götet med flyg i kväll. Göragött!!!

« · 317235 · »