frölunda:dom kanske kan göra ett NHL-lag med dom spelare som kommer och vill spela i elitserien så slipper ju ES lagen plocka undan spelare samtidigt som dom kan satsa på sina unga talanger. Bara en tanke:)
MoK: Det skulle förvåna mig om de kommer att spela hemma, men samtidigt kan man förstå om de vill spela pga träning och matchtempo. Men som jag sa, det ligger ju i deras intresse i så fall, så varför ge dessa spelare en enorm lön för det?
Och sedan kan man ju fundera på om klubbarna vill detta, då de som ni riktigt diskuterat kommer att tappa tempo på sina egna ordinarie spelare.... Delikat bekymmer om nu NHL spelarna vill spela i Sverige....
MoK: Jag gillar inte heller hela det här konceptet med NHL spelarna. Visst. Ok. De kanske förgyller tillvaron på rinkarna men vad händer med resten av laget som inte får spela. I Modos fall är det som du säger 10 stycken som kan komma in. Tusan ett halvt nytt lag i princip.
Klinth:ja och de NHL spelare som kommer kan ju inte kräva att få bra betalt. och egentligen så borde det inte spela någon roll för NHL spelarna om dom får betalt eller inte eftersom dom redan har flera miljoner.
Danne_L: De pengarna finns normalt inte, och kommer de hem för att spela under strejk så borde de spela gratis för att få möjligheten att hålla träning och matchtempo. Det ligger alltså i deras eget intresse att få klubbar att acceptera deras närvaro under träningar och eventuella matcher, inte klubbarna.
Sedan fungerar väl inte världen på det sättet, men ändå ;-)
Ja då verkar det bestämt att Hockeyligan inte kommer lägga sig i hur många spelare som kommer hem nästa år vid en eventuell strejk. Detta innebär ju att det kommer bli en elitserie utöver det vanliga. Frölunda hoppas givetvis på Husse, Alfie och Pebben. Bra förstärkningar...
Frågan är bara hur de lite fattigare klubbarna kommer klara av detta? för antar inte NHL-spelarna kommer hit gratis direkt.
Sibbe: Förstår inte hur man kan göra som MIF klacken gjorde i Scandinavium det vore mej helt främmande att göra så mot VF. Svika dom när dom verkligen behöver stöd. Nej du!
danoj: jag håller med till fullo. Inte för att jag är MIF:are men det där var riktigt, riktigt dåligt! Hellre hålla ers Goa Gubbars motto: Aldrig hata, bara älska!
Vet inte om det var någon mer än jag som just nu bevittnade MIF's såpa på TV4+ , men maken till skrattretande och pinsamma supportrar får man ju verkligen leta efter, iaf om man ser till deras "prestation" i Scandinavium. Det kändes faktiskt pinsamt att som Frölundait att se hur dom betedde sig, kan bara föreställa mig hur det då känns som MIF'are (vettig sådan) att se skräpet som visades idag. Pinsamt var verkligen ordet...
frölunda: GIvetvis skall ju alltid dom spela som är mest laddade för dagen men jag vill som Mangan sade tidigare i denna gästbok ha 3 backpar vilket blir problem om vi får fler backarf att tillgå.
MoK: Jag är lite konfunderad när dom passar ihop Kakko och Alavaara? det är ju två defensiva backar. Hade det inte varit bättre att ha Acke tillsammans med Kakko och Alavaara tillsammans med Leetma. Samt Eronen som flygande back?
Danne_L: Det kanske räcker för honom att spela med oldboys? Men jag hoppas faktiskt att han vill spela i A-laget. Sedan kanske det inte går med hans andra uppdrag.
MoK: ja men inget kontrakt e väl så bindande så att man inte kan bryta det och det kan ju inte hänga på pengar för det lär han ju ha en del sen han spelade i NHL
frölunda: Jo visserligen men e han motiverad så får tidningarna reda på det och då skriver dom om det :) Känns bara som han inte skulle ha den tiden som krävs för att spela med Frölunda då han tgagit på sje massa annat jobb och så.
MoK: nä jag tror inte heller att han kommer tebax bara för att tidningarna skriver det. för i fall han kommer tebax så gör han det utav att han är motiverad.
GuldIndianen: KLart Calle skall spela om han nu bestämmer sej, tror nog han är sugen och motiverad för att göra en bra insats. Däremot tror jag inte mycket på att han kommer tebax bara för att tidinigarna skriver om det just nu. Frölunda Oldboys kanske isåfall :)
GuldIndianen: Det mest oroliga är kanske risken för skador. Det var väl under denna turnering som Jari Tolsa skadade sig i fjol och var borta under tre veckor. Dragkedjan fungerade inte lika friktionsfritt efter den skadan.
Sannes: Vi får väl hoppas på det bästa och att dom bevarar tempot och spelet tills efter Kalle anka turneringen. Det kan nog vara nyttigt för Henke att få känna på lite Utlänskt motstånd. Kan kanske vara bra för honom.