Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 323693 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: NHL-strejk
frölunda: Gott o Blandat? E det inte LHC som sponsras av Malaco :)

MoK:(gott och blandat) så klart:)

frölunda: Hehe dum tanke tycker jag..... vem skall man säga vann SM guldet då :)

Danne_L: jag tror detsama men det hade varit bra för ES-lagen skulle jag tro:)

frölunda:

En tanke som jag tror går fetbort tyvärr;)

frölunda:dom kanske kan göra ett NHL-lag med dom spelare som kommer och vill spela i elitserien så slipper ju ES lagen plocka undan spelare samtidigt som dom kan satsa på sina unga talanger.
Bara en tanke:)

Dragan 2k: Tror nog Henning i Brynäs kommer att få äta upp detta uttalnde!

Dragan 2k: Brynäs har inte ens råd till issotejp :-))

Som det var nu var det två lag som inte var alltför positiva- Linköping som saknar NHL spelare och Brynäs som inte har råd.

MoK: ja det hade jag om jag haft så mycket pengar som dom har och få hålla på med något som jag älskar att göra nämnligen att spela hockey:)

MoK: Det skulle förvåna mig om de kommer att spela hemma, men samtidigt kan man förstå om de vill spela pga träning och matchtempo. Men som jag sa, det ligger ju i deras intresse i så fall, så varför ge dessa spelare en enorm lön för det?

Och sedan kan man ju fundera på om klubbarna vill detta, då de som ni riktigt diskuterat kommer att tappa tempo på sina egna ordinarie spelare.... Delikat bekymmer om nu NHL spelarna vill spela i Sverige....

Dragan 2k: Ja ett haltlag som inte får spela, som sagt kan bli rejäla baksmällor för dne del klubbar det här.

MoK: Jag gillar inte heller hela det här konceptet med NHL spelarna. Visst. Ok. De kanske förgyller tillvaron på rinkarna men vad händer med resten av laget som inte får spela. I Modos fall är det som du säger 10 stycken som kan komma in. Tusan ett halvt nytt lag i princip.

frölunda: Så du menar du skulle jobba gratis bara för att du har pengar då :)

Klinth:ja och de NHL spelare som kommer kan ju inte kräva att få bra betalt. och egentligen så borde det inte spela någon roll för NHL spelarna om dom får betalt eller inte eftersom dom redan har flera miljoner.

Danne_L: De pengarna finns normalt inte, och kommer de hem för att spela under strejk så borde de spela gratis för att få möjligheten att hålla träning och matchtempo. Det ligger alltså i deras eget intresse att få klubbar att acceptera deras närvaro under träningar och eventuella matcher, inte klubbarna.

Sedan fungerar väl inte världen på det sättet, men ändå ;-)

Danne_L: 3-4 spelare tror jag är OK men 10 skulle ju skapa som du säger en rejäl bakfylla och dom flesta vet hur optrevligt det kan vara :)

MoK:
Jo precis, året efter kommer bli en fet bakfylla!

Känns bara bra att VF "bara" har tre spelare som är aktuella. Sen om Alfie tar med sig Chara hem eller så vore ju inte helt trist;)

Danne_L: Kommer bli katastrof detta tror jag. Säg typ MoDO som söger att dom tar hem 10st NHL spelare... resten av truppen då? Ekonomin? Juniorer?

NHL-strejk
Ja då verkar det bestämt att Hockeyligan inte kommer lägga sig i hur många spelare som kommer hem nästa år vid en eventuell strejk.
Detta innebär ju att det kommer bli en elitserie utöver det vanliga.
Frölunda hoppas givetvis på Husse, Alfie och Pebben. Bra förstärkningar...

Frågan är bara hur de lite fattigare klubbarna kommer klara av detta? för antar inte NHL-spelarna kommer hit gratis direkt.

Sv: Dokusoppan
Sibbe: Förstår inte hur man kan göra som MIF klacken gjorde i Scandinavium det vore mej helt främmande att göra så mot VF. Svika dom när dom verkligen behöver stöd. Nej du!

Sv: Dokusoppan
danoj: jag håller med till fullo. Inte för att jag är MIF:are men det där var riktigt, riktigt dåligt! Hellre hålla ers Goa Gubbars motto: Aldrig hata, bara älska!

Dokusoppan
Vet inte om det var någon mer än jag som just nu bevittnade MIF's såpa på TV4+ , men maken till skrattretande och pinsamma supportrar får man ju verkligen leta efter, iaf om man ser till deras "prestation" i Scandinavium.
Det kändes faktiskt pinsamt att som Frölundait att se hur dom betedde sig, kan bara föreställa mig hur det då känns som MIF'are (vettig sådan) att se skräpet som visades idag.
Pinsamt var verkligen ordet...

Sv: Calle Johansson
frölunda: GIvetvis skall ju alltid dom spela som är mest laddade för dagen men jag vill som Mangan sade tidigare i denna gästbok ha 3 backpar vilket blir problem om vi får fler backarf att tillgå.

MoK: ja det blir inte lätt för conny att välja vem han ska plocka åt sidan om det nu skulle bli så att calle vill spela i frölunda.

GuldIndianen: Ja o vem skall göra det :)

MoK: Ja hur man än vrider och vänder på det så blir det ändå fel. Om nån av dom kommer så är det någon i dagens trupp som får stiga åt sidan.

GuldIndianen: Jo men tror ändå 3 backpar är att föredra så backarna får nog med speltid och inte sitrter still för mycke som risken e med 4 backpar.

MoK: Jo men vi måste ju ha 4 likadana backpar. Om nu Mange eller Calle bestämmer sig för att spela måste nog Conny göra på ett eller annat sätt.

GuldIndianen: Flygande back? Låter sopm ett farligt begrepp det där. Erronen är ju an av vära bättre backar som spelar ypperligt med Acke

MoK: Jag är lite konfunderad när dom passar ihop Kakko och Alavaara? det är ju två defensiva backar. Hade det inte varit bättre att ha Acke tillsammans med Kakko och Alavaara tillsammans med Leetma. Samt Eronen som flygande back?

frölunda: Frågan är pom han nu skulle spela med A-legt hur skall backarna spela då?

GuldIndianen:jag vill också att han ska spela i A-laget.

Danne_L: Precis min tanke det oxå. Men vi får la se :)

Danne_L: Det kanske räcker för honom att spela med oldboys? Men jag hoppas faktiskt att han vill spela i A-laget. Sedan kanske det inte går med hans andra uppdrag.

Danne_L: ja det stämer.

MoK:

Med andra ord ska han nog inte det utan bara spel på skoj med oldboys?

Danne_L: ja precis men hur 17 skall han kunna lägga ner tiden det krävs för att spela i A-Laget då?

MoK:

Jo han är väl europascout för Washington om jag inte minns helt galet.

frölunda: Minns inte hur det var med det om han accepterade det eller inte.

MoK: det vet jag faktiskt inte.

frölunda: Jo det har han säkerligen men e inte han scout för nå NHL lag med? Eller struntade han i det?

MoK: ja men inget kontrakt e väl så bindande så att man inte kan bryta det och det kan ju inte hänga på pengar för det lär han ju ha en del sen han spelade i NHL

frölunda: Precis frågan e ju bara vad han har för kontrakt med Canal+ o sådant

MoK: ja ifall han ska spela med frölunda så så får han lägga dom andra jobben åt sidan och konsentrera sig på hockeyn

frölunda: Jo visserligen men e han motiverad så får tidningarna reda på det och då skriver dom om det :) Känns bara som han inte skulle ha den tiden som krävs för att spela med Frölunda då han tgagit på sje massa annat jobb och så.

MoK: nä jag tror inte heller att han kommer tebax bara för att tidningarna skriver det. för i fall han kommer tebax så gör han det utav att han är motiverad.

GuldIndianen: KLart Calle skall spela om han nu bestämmer sej, tror nog han är sugen och motiverad för att göra en bra insats. Däremot tror jag inte mycket på att han kommer tebax bara för att tidinigarna skriver om det just nu. Frölunda Oldboys kanske isåfall :)

Sv: Konstig känsla
GuldIndianen: Det mest oroliga är kanske risken för skador. Det var väl under denna turnering som Jari Tolsa skadade sig i fjol och var borta under tre veckor. Dragkedjan fungerade inte lika friktionsfritt efter den skadan.

Sv: Konstig känsla
Sannes: Vi får väl hoppas på det bästa och att dom bevarar tempot och spelet tills efter Kalle anka turneringen. Det kan nog vara nyttigt för Henke att få känna på lite Utlänskt motstånd. Kan kanske vara bra för honom.

« · 323693 · »