Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 329759 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Expertpanelen om Frölunda - Djurgården
GuldIndianen:
5-1 har redan en av de andra utmanarna tagit, danoj hann först med att knipa det resultatet.

MoK: Jag tippar 5-1 till Frölunda om inte det är taget. Nu skall vi visa värme elementerna att i Kålleseum så har ni inget att hämta.

Svanru: Året det var 2003 :) Nej dags att sova så natt med er alla

MoK: Nu talar vi inte om samma match vilken menar du ???
Den måste jag ha glömt eller var den någon gång på 60-talet

Svanru: Jo lyckan var optimal när pucken gick in sen var det komiskt att pucken tog på Hyvönen med :) Hoppas man får uppleva den där festen igen snart!!

MoK: Höjden av lycka att slå Djuren i sin egen lya och i sudden sen det är så att man blir tårögd. Jag kan förstå er lycka förra säsongen för jag får ståpäls än idag av Gregers skott.

Svanru: Jodå den tunneln minns man allt, man hajade noll hur det gick till :)

danoj: Tack du har rätt men snygg tunnel var det i alla fall

Svanru:

Var väll Söderström som stod i mål i Globen då, och inte Tellqvist.

MoK: Nädu Djurgården har vi mött i 4 och vi har vunnit en. Om ni minns Gregers tunnel på Tellqvist.
Jag minns när de slängde biljardbollar på loob 83 så glöm det att ni är ärkerivaler. FBK och DIF har dominerat ES under nästan 30 år även om det under några år funnits andra uppstickare så det finns många exempel på många sk hatmatcher.

Svanru: Trodde frölunda tillhörde dina ärkerivaler :)

Mitt tips som utomstående blir 2-1 till VF. Kan aldrig tippa vinst för mina ärkerivaler :-)

MoK: precis :)

slashpuppie: heheh det e så många tips numera så det känns snart omäjligt att nån inte tippar rätt. Ja så länge det inte blir som i HV i torsdags då :)

mangan: hmmm, vad alla är optimistiska.....kanske ska fundera på att ändra mitt tips......men nej, man ska ju gå på första känslan... :)

5-0 är det som gäller.

HasseT: Minns en härlig match som slutade 6-0 till frölunda i scandinavium. Jag hoppas och tror på en upprepning. 6-0 blir det.

Nu kommer hasses tips F-D 5-3

Danne_L:

Tack det var snällt av dig.

Men jag tror ju förstås att det blir 6-1 till Frölunda.

Danne_L: Då kör jag på 4-3

Sannes:

Hehe, ska inte dra ut på det mer. Nu kommer Dannemannens tips för helgen.

Frölunda-Djurgården 4-0.

Nu har jag konstaterat att den ende av experterna som inte tippat resultatet är Danne_L och då är det väl ingen idé att jag slänger ur mig mitt resultat för jag ger mig sjutton på att det är just det han kommer att hugga......

Kom igen nu Danne_L, jag vill liksom tippa nu.......

Jag VET att det är ett bra tag till "deadline" men......

Sv: Slutresultat HV-VF
Dysso: Håller med dej till fullo. Det Acke gjorde var helt absurt och meninglöst dessutom fyllde det ingen funktion ens. Hassinens grej var rent ut idiotisk oxå. Hade nästan räknat med att dessa 2 skulle bli avstängda men domaren tyckte inte det var så allvarligt tydligen. Sådanna här meningslösa saker skall stävjas helt klart.

MoK:

Jag skrev tidigare att jag tycker att både Hassinen och Ackeström skulle bli avstängda och det står jag fast vid.

Det här har INGET med lagtillhörighet att göra. Det här handlar om ifall det är farligare att peta någon lite i ansiktet med nävarna när dom står upp och har koll på vad som händer, eller att köra in klubban i ryggen på någon, eller med hög fart i veka livet, när dom INTE är beredda. Vad tycker du?

Dysso: Ingen av HV spelarna blir väl avstängda heller så helt sjukt kan det ju inte vara eller vad säger du :)

Dragan 2k: Niemis comeback lär vi nog få vänta på lite till tror jag. Axelskador är inte att leka med så han kan lika görna vila lite till.

Portello:

Det är fan inte sant. SJUKT!

Dragan 2k: Nu är det bevisat. Det är farligare att slåss lite än att göra fula saker med klubban!

GuldIndianen: Stämmer det. Inga avstängningar är att vänta.

Följande saxade jag ur hockeyligans puckprat:

"Matchstraffen för Oscar Ackeström och Jan-Axel Alavaara bedömdes som lindriga. Båda får spela mot Djurgården. Ackeström åkte dock på en utskällning av sin tränare efter det som hände i Kinnarps Arena
("buttending" på Anders Huusko) och Oscar bad om ursäkt efteråt.
Eventuellt kan även Antti-Jussi Niemo och Jonas Esbjörs vara tillbaka. Båda har i varje fall återupptagit träningen."

Låter ju lovande.

Inga spelare blev för övrigt avstängda vare sig från Frölunda eller HV. Acke och Hassinen förtrjänade annars i mitt tycke en avstängning för tilltagen.

Klinth: 4-1 känns givet och därför tar jag det...

70 Rodrigues:

Haha, klockrent :)

70 Rodrigues: Bara att hoppas, vettu!

mangan: Då säger jag väl 8-2 då!!

70 Rodrigues: 6-2 är redan taget av 65selander.

danoj: Frölunda vinner med 6-2...

Guinness:

Frölunda förlorar inte hemma i Scandinavium, det är en sak du borde ta med i dina beräkningar om du ska tippa, och dessutom siktar på att få rätt.
Bara ett tips..

Klinth: Sorry alla "experter" men det blir 1-3 och utmanarna spräcker nollan då mitt första resultat som utmanare nu är ett faktum.

65Selander: Alla är välkomna att utmana oss i expertpanelen, har svårt att tänka mig någon bland utmanarna som vill klaga på fler bud på deras sida. För oss i experpanelen så ser vi gärna att utmanarna är så många som möjligt, vår seger blir bara ljuvare av det ;-)

65Selander: Med det resultatet är du mycket välkommen :)

Klinth: Om man får hänga med som utmanare så tippar jag 6-2 till Indianerna!

MoK: Där ser man, två Experter, en tanke ;-)

mangan: haha ja dom satte det lila jublet i halsen :)

Klinth: Fan nu snodde han mitt resultat igen men jag kör på 4-2 istället :)

Expertpanelen om Frölunda - Djurgården
Hemmamatch igen = Seger

Frölunda i slag trots skadebekymmer = Seger

Payback att utkräva = Seger

Slutresultat 5-2

Sug på den kära utmanare ;-)

65Selander: Ja vissa e så lättroade :)

65Selander: Kul att de lila satte jublet i halsen.... igen.

GuldIndianen: Måste bara berätta en liten kul grej frän matchen jag var på igår (FBK-BIF)

När ni ledde med 5-1 så muttrade FBK'arna bredvid mig om Frölunda mummel, mummel. När HV gick upp till 5-5 så spreds det ett glädjetjut i hela hallen, men ni tystade dom igen sedan med 2 mål.

Trevlig helg Indianer

Sv: Frölunda - "Flames"
danoj: Låter bättre ;-)

mangan:

Hmm, får skylla på att jag är nyvaken , "Härlig revansch dårå" :)

danoj: Gruvlig revansch blir det väl egentligen inte förrän vi slår dem med samma siffror som de slog oss. Minst 5-0 således. Bara en tanke.....

« · 329759 · »