Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 462039 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HV spöket....
mattias - 74: Vpran sk "Jämtin" försvann för längesedan enligt mej. Efter guldsäsongen var han bara JEnsa. Visst behöver man hårda spelare men inte fula sådanna. Vi har tillräckligt med spelare som kan ta för sej.

rullis:

Jämtin är en sådan spelare som alla lag behöver i ett ev slutspel, nu verkar det ju som om hv inte kansker går dit men serien är ju lång ;)

Ni gjorde ju er av med eran jämtin ( Jens Karlsson )

Danne_l:

Ta det lungt, bara för att ni kanske vinner serien överlägset så kanske ni ryker i kvarten ändå ;)

Låter som Jämtin inte är den mest älskade hockeyspelaren i det här forumet

mok: Jag håller med dig till 100%. Nästa match i Scandinavium mot HV skall Jämtin sitta som ett frimärke i sargen.

danoj: Rönnmark sög helt klart åt båda håll dock lite mer för Frölunda eftersom en blödande Andersson hände inget. Sen enligt dom på plats som såg Jämtin dra till Koivisti så hade det föregåtts av att Koivisto crosscheckat Jämtin.

Men blir förbannad både på domare och frölundaiter. Niklas får en klubba i ansiktet och INGEN gör nått mot Jämtin. Hela matchen höll ju på att vända.

Dragan 2k: Den BLÅ Tjuren bev besegrad till slut. Och hur gôtt kändes det från en skala från 1 till 10? Jo, 35!!!!!!!!!!!! Heja VF

VF

Danne_l: Såååå gôtt med en seger mot HV. Och så grymt rättvit. Eller hu?

danoj:

Jobbigt när det går så j-a lätt jämt. Nu rycker vi igen!

Gick ju bra idag ändå, Kahnberg lysande tillsammans med Henke, vidhåller fortf att Rönnmark suger, usch.

Nu kan man gå ut ikväll med gott samvete iaf :)

slashpuppie: Du snackar väl inte bara i illustrig tävling på plank, du har väl 2 ggr i rad satt en peng på Oddset oxå..;-)

FORZA TIK.......alltid, alltid...............

Det börjar bli pinsamt det här Domare Rönnmark, återigen står du i centrum i en match i Kinnarps arena, och nej jag har inte glömt dom pinsamma insatserna du stod för i semifinalspelet förra året mot HV.

Händelse 1: Jämtin kör upp klubban i nyllet på Niklas A som får lämna planen, solkalr utvisning, blåser Rönnmark? Nej.

Händelse2: Jämtin klubbar ner Koivisto rakt framför Rönnmark, blåser Rönnmark? Nej.

Händelse3: Snälla Rönnmark, ska DET DÄR kallas straffslag så får du allt blåsa straff betydligt oftare.

JÄKLA PAJJAS!

Dragan 2k: Då undrar då jag.... Varför är Frölunda ett så trendvändande lag? Tvåvägsspelare xpqkantarell..? Så du menar att ÄLSKADE och gudomliga TIMRÅ IK kommer att förlora ända tills dom möter Frölunda igen?????? Ja, men vad faaan, låt oss mötas igen snart då da.....;-)!!!!

Jag ger facit som ofrände: HV - Frölunda fulltid: 2 - 2, bonuspoängen går till Frölunda efter det att HenkeBenke i spel 3 mot 5 rensat ut pucken så bra att den går ribba in och därmed står Liv i båset med längre nos å slipper agera sköldpadda å tänker fjärrkontroll - Satan, har jag ett kylskåp oxå....;-)

FORZA TIK.............alltid, alltid.....................

saknad: 0-3 enkelt.

jag tror på 2-1 till frölunda då..

En Frölundavinst med 3-2 tycker jag känns som ett utmärkt resultat, sen om det blir så, det är en helt annan sak.

Jag tar helt enkelt och satsar på en favorit i repris, nämligen 5-7.

Dragan 2k:

Jag står fast vid gårdagens tips. Frölunda vinner med 0-2!

Motviering till detta är att laget är oerhört taggat inför denna matchen. Liksom Dragan och alla oss andra, så är man evinerligt trötta på att förlora mot HV71. Ett lag som vi skall slå 7 dagar i veckan, som det ser ut nu!
Detta gör en stabil defensiv insats, HV går bort sig och Frölunda vänder spelet snabbt.

Sen är det faktiskt dags för Henke att hålla nollan med...

slashpuppie:

Lätt seger, för utmanarna :P

Matchen HV71 - Frölunda Indians

"Experterna": Dragan 2-4
Klinth 2-5
Danne_l 3-4
mok 3-3

"Utmanarna": Linnea 3-5
danoj 1-4
Slash 1-3

HV spöket....
Jaha då var det dags mot våra kära derbykollegor från Småland igen. Och det tidigare Frölundaspöket för HV har ersatts med Frölundas HV spöke. 4 raka torsk mot dessa smålänningar. Personligen hatar jag att förlora mot HV 71. Vet inte varför. Det har säkert med att göra att man förr i tiden alltid besegrade dem samtidigt som de känns lite grann som lillebror på något sätt.

Vad tror vi om matchen. Nu hoppas jag på vinst. Men förutsättningarna är väl kanske inte optimala. Inte för att Frölunda är dåliga eller HV superbra eller något sådant. HV har en negativ trend. Man förlorade stort senast, Varför är då detta negativt. Jo, vilket lag brukar lagen vända sina trender mot? Jepps. Frölunda.

Men nu gäller det att ta tjuren i vid hornen eller vad man säger och visa att visst det går att vinna mot HV.

Ska vi satsa lite optimistiskt på en fin 4-2 vinst till Frölunda. Japp. Det gör vi...

Sv: Aftonblädet
Vf chefen: Intressant tolkning av Boork, måste jag säga. Sedan att han sänker hela MoDo-skutan rakt av, utan några positiva nyanser alls, det kanske man får ta med en nypa salt. Men nog torde Boorken ha iaf lite på fötterna efter sina tre år i klubben, även om det är länge sen..

Dream Team: I denna artikel tror jag Boork hr 95% rätt för en gångs skull.

expressen.se/index.jsp?a=211252

mok: Jo, att DIF nära på sålde ut en arena, Hovet igår, ja, då inte MoDo var där, det måste väl ses som bland de större saker som inträffat på hockeykartan på mycket länge. Klart man får stora skälvan då... ;))

Dream Team: Hetaste målvakterna ja.,.. men det är ju ändå SThlm blaskan Aftonbladet det handlar om så dom passade väl på när det fanns något överhuvudtaget som var hett med deras hockeylag i staden och skrev nått bara :)

Heda: Kiprusoff var ändå stabil mot Frölunda, trots förlusten och de fem insläppta. Nån retur som han kanske borde ha hållt, men i övrigt var det en habil insats. Bättre motståndare, helt enkelt.
Matchen mot Brynäs såg jag inte, så där kan jag inte uttala mig. Mot SSK igår var det rätt darrigt. Båda målen, speciellt det första får han ta på sig.

Så att Kiprusoff skulle vara så värst het just nu, det får vi nog beskylla AB´s tärningskastare, eller nåt...

Läste skiten nu, o såg iof att det står "Hetaste Målvakterna", och det får man väl hålla med om att Turco är då.

Därimot kan man väl diskutera hur het Boucher är just nu? Och Kirpusoff med sina tre raka förluster?

Heda: Det är ju Aftonbladet och dom har ju sina rankingar titt som tätt och man skrattar nästan varenda gång. Skrattade ungeför lika mycket nu som när GG hamnade topp-10 i klack rankningen :)

Tycker väl att den här rankingen är aningen oseriös. Lite mer har dom väl ändå att komma med i en stor tidning?

Ett lågvattenmärke nästan

Kalle K: Jo det stämmer nog det eftersom dom snittat mest poäng av alla nykomlingar. Men gäller som ni säger att spana bakom ridåerna för att få en korrekt bild

mok:
Alla vet väll vad Wennerholm kan göra med sin statistik.
Var det inte igår han utnämnde Mora till ES bästa nykomling någonsin?

Det är ju lätt att skriva när denna säsong innebär att Mora har NHL spelare i laget..wennerholm är fantastisk , eller hur?

Frasse: Hehe tur jag skrev ett frågetecken efter min 2a då eftersom jag var lite osäker. Jo det är ju sant som du säger allt går att bevisa med statistik. Kan du komma på nått vis att bevisa att Frölundas tekare är bra då? :)

mok:
Skall vi vara petiga så har Turco nu spelat 3 matcher.
Samtidigt vet vi ju alla att man kan göra vad som helst med statistik.

Sv: Tips
Danne_l: 3-5 blir det och inget annat. vänder? Det tror jag inte=)

Klinth: Dags o vinna mot HV vilket vi haft svårt med. Lär inte bli lättare efter deras 5-1 förlust i Sthlm.

mok: 2-5. Nu ska vi visa alla otrogna hundar vilka det är som är bäst!!!

Aftonblädet
Aftonbladet rankar målvakterna. Första platsen ser ni enligt nedan. Visst e han bra Turco speciellt spelet med klubban men att skriva "överlägset bäst räddningsprocent". Visst har han det men vad har han spelat ... 2 matcher?

1. Marty Turco, Djurgården
Redan en av elitseriens största publikfavoriter. Trots att han hoppade in i elitserien direkt från atlantflyget har han överlägset bäst räddningsprocent i elitserien (96,39).

Danne_l:

Jag tar 1-4.

För örvrigt äger Within Temptation's nya album Silent force, på tal om något annat :)

mok:

Jag tar 3-4. Nu vänder vi...

Sv: Bortamatch=Vinst
mangan: 08 land? Har vi inte döpt om det till 1-8 land?

Tips
Eftersom vi ligger under med 0-8 och jag hela tiden tycker jag kommer med vettig tips är det dags att frångå alla sina principer. Jag satsar helt enkelt 3-3 på Lördag.

Nu sänds matchen på Canal + igen kl 7 för dom som vill se den igen, finns det en bättre start på en helg än att inleda med att se en seger? :)

Vf chefen:
Nope, det gjorde jag inte. Jag har dock bestämt för mig att det har funnits en länk från startsidan tidigare.

Sannes: Jag hittade det genom att söka på ordet kallio. Sen var jag där och klickade mig vidare, men hittade du någon länk från startsidan?

Danne_l: Jag har blivit som Vinnerborg. Jag behöver hjälp annars blir jag snart hockeydomare.
Jag kan inte hitta till hockeysajten på
www.sr.se/radiosporten/

Nån annan som ser nån länk dit?

mangan:

Nja. Det är bara det att skärpan framför mål saknats. Det ligger mycket i brister i kosten, alldeles för mycket onödig mat nere hos kocken.
Nästa landslagsuppehåll kommer utnyttjas till hård träning och finslipning av taktiken.

Danne_l: Nu låter du litegrann som Mikael Andersson, Luleås tränare. Han sa också att "vi har varit med bra, men tappat många matcher på dumma misstag".

slashpuppie:

Vi lägger oss inte ner och dör för det här. Det är långt kvar och vi ser positivt på framtiden. Innan våren är över har vi kvitterat de vanliga människornas ledning.

Poffa: de har haft sin glanstid. Nu är det dags för oss vanliga dödliga att få sola sig i stjärnglansen ;)

« · 462039 · »