Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 507783 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Pebben kvar?
slashpuppie: Jo självklart vore de kul om han fick lägga va här men ja tycker kanske att han fortfarande har mer att ge, mycket mer, visst han e la gammal men inte sååå gammal att de e dags att lägga av. De måste du la ändå hålla med om?

Suffe: jag menar att det vore roligt om han slutar sina hockeyår i Frölunda. Tycker inte du det?

Sv: nu e de här..
mok: Var är alla timrå supportrar som brukar hänga här? Kom hit och diskutera nu då.

Vi har en massa kul att diskutera så som: missade öppna lägen, målvakts %, Kontringar, osv osv.

Sannes: Klart det inte känns bra men hade ju vart värre om dom redan nu gått ut och sagt att det ser illa ut. Nu kan man iaf leva i hopp om att det e någorlunda iaf :()

Sannes: Varför svarar du i telefon under match? Skulle jag aldrig göra. Visseligen har jag barn och jag har försökt lära dom att säga att jag inte har tid. Funkar ibland.

slashpuppie:
De hade ju inte varit kul menar du väl? eller va du bara ironisk?

mok:

Jag hörde vad Janne sa men trots det så känns det inget vidare måste jag säga.

Sannes: Janne sade ytterst lite efter matchen men dom skulle kolla mer imorgon o låta han vila en vecka. Får hoppas att det är det enda som krävs.

Och så var ordningen återställd igen. 1-2 genom Plüss, oj vad tyst det blev i Timråladan nu.

mok:

Då telefonen alltid har en förmåga att ringa när det är hockey, så har jag inte koll på om de har sagt något mer om hans skada.
Men det känns inget vidare alls om han skulle vara allvarligt skadad.
Jag hoppas på det bästa.

Och så kvitterade Timrå.....

Heda: Nej det e la detta som skall kunna sätta käppar i hjulet för en trevlig vår om man uttrycker sej så. Ledband går ju inte direkt på en vecka.

mok: Förbannat!!

Sannes: Undra hur det e med NIcke bara låter ju inte direkt bra. Ledband o grejer spekulerar dom i. Inge bra alls.

Man kan ju även se matchen på tvn, om man har säsongskortet vill säga.

lu93rowa: Du kanske redan vet om det men om du inte gör det kan du till och med lyssna på matchen på denna länk:

stefan Bskv: Trevligt att ha en helt opartisk som håller kontrollen på läget :)

nu e de här..
Såg VF spelarna komma inflygande över Alnö för en stund sedan..
De landar i ett landskap med lite dis, men uppklarnande på gång, lätt snö faller utanför fönstret..
Timrå har problem med lite sjukdomar inför kvällens drabbning.

Allt talar för en hård match med slutspelskaraktär o förhoppningarna är stora till en bra match..

Stefan/Bskv
Er utsände..

Sv: Omstart efter Kalle Anka-cup
Dream Team: Haha nejdå så oseriös är jag inte här tar vi spådomar högst seriöst.

mok: Låter mer som du i fortsatt berusning spådde i resterna av kaffekasken från förra helgen... ;)

Dream Team: Jajamen jag kan spå jag vet du. Ruskade just runt i min uppdruckna choklad o spådde i resterna i koppen. O där såg jag att TIK icke vinner SM guld i år :)

mok: ...säger han tydligt förvissad om hur framtiden ser ut..? ;)

lötabo: Skulle blivit jobbigt oavsett om ni bara har halva eller hela laget. Blir inget guld för er i år heller måste jag tyvärr meddela.

Heda: Timrå är bättre borta än hemma men nu är halva laget sjukt så ikväll blir det jobbigt för oss i Timrå.

Timrå IK tar guld i år.

Sv: Västra Frölunda, finns dom egentligen........?
BROS4EVER: Sade väll mest att Östra Frölunda låg åt mitt håll om man ser riktningen från där Gud bor. Sen är det ett par mil till in i skogen nära andra storstäder som Hyndarp och liknande :)

Jaha. Timrå borta. Och skall man möta Timrå någonstans, så verkar det vara på bortaplan. Minns slutspelet 03 då vi vann 3/3 där uppe, men bara 1/3 i Göteborg. Hittills i år så har vi 5-2 borta medans "bara" 2-2 och 2-3 hemma...

...undantaget är ifjol då lagen vann hemmamatcherna istället.

Men visst vinner Frölunda. Möjligt att Henke kan vara lite sliten kanske, så det rinner in ett par puckar mer än nödvändigt? Vi drar till med bortaseger: 3-7

Pebben kvar?
Hörde på radio att Pebben skulle sluta sina år i Frölunda. Det hade ju varit kul om det är så....

ståpäls: Något derby lär det inte bli tal om!

Östra Frölunda har iofs ett fotbollslag, men geografiskt skulle det vara som ett derby mellan Frölunda och Halmstad.

Östra Frölunda ligger inte ens i närheten av MoK om man bara har hört talas om lokalkännedom.

MoK är en riktig stadsbo om man jämför med Östra Frölunda. Själv bor jag bara en knippe mil därifrån, och känner till dom tack vare: Ja, just det, FOTBOLL!

//BROS

mok: Ledsen att mitt svar är sent, men det känns som jag jobbar dygnet runt just nu. Resten av tiden går åt till träningar och cuper och poolspel för grabbens U-10 lag.

Nog är det så att förkortningen VFHC har gått i graven. På årsmötet sades det väl att VF kommer att leva kvar som förkortning bland fansen eftersom det hade så djup förankring! Däremot VFHC som förkortning för klubben har numera ändrats till FHC.

Jag menar att jag har rätt i detta och att VF lever kvar, men inte VFHC!
Den korrekta förkortningen är i vilket fall som helst: FHC.

//BROS

Sv: Inget NHL denna säsongen
It wasn't me - It was the one-armed man.

Paddan: Hehe dp behöver ni inte undra längre :)

mok: Med tanke på att det rapporterades på MittNytt att någon kommit över 3 miljoner i kontanter i Östersund genom att hota med den Jugoslaviska maffian och underteckna hotbrevet med Dragan så kan man ju undra hur Frölunda betalat sina spelare ;)

Paddan: Ja speciellt denna säsongen får man väl säga.

Bonuz: Undrar just vilka lag det är som du definierar som köpelag, för vad jag vet så har väl alla lag, på ett eller annat sätt, "köpt" sina spelare.

Fanns 12 stycken köpelag i Elitserien. Problemet för vissa av dessa var bara att ingen ville spela hos dem...

Tur för köpelagen det!

Danne_l: Men det har ju faktist varit ovisst in det sista . Hade ju varit bättre om det varit tyst hela tiden. Nu har det ju haglat rykten var och var annan dag. Så man har inte inte kunnat veta med säkerhet. JA festen fortsätter !

darktroll:

Ett väntat besked, och ett bra besked tycker jag personligen. Nu kan festen fortsätta helt enkelt!

Inget NHL denna säsongen
Slut diskuterat kolla livesändningen själva

Sv: Medlemskort
danoj:

Du kan få ta över min plats nästa år. Jag har behandlat den väl;)

Danne_l:

Det lutar nog åt det ja :)

danoj:

Samma problem varje år. Lika bra att du skaffar seriebiljett nästa säsong;)

Tycho:

Ah ok, vad bra! :)

danoj: Betalade du via nätet gäller det som kvitto. Bara att skriva ut bekräftelsen...

Medlemskort
Någon som vet hur lång tid det brukar ta att få sitt medlemskort ifrån Frölunda efter att man betalat in avgiften?
Biljetterna släpps på måndag och jag börjar få kalla fötter eftersom Frölunda släppte ett pressmeddelande häromdan där dom skrev att om man inte har hunnit få sitt medlemskort så gäller kvittot på inbetalningen.
Men jag betalade över nätet och tänkte inte på det?

Sannes: Ditt o ditt resultat :) Men du får la va glad för det har ju hänt vi snott "era" resultat så dänger ni till med rätt resultat istället. Alla andra resultat än dom vi tar borde ju annars vara bra om man ser till statistiken :)

Sannes: Det tvivlar jag inte en sekund på att han gjorde=) Då får jag väl klämma till med 3-4 då och hoppas på att det får vara ifred=)

Förbaskade expert som snor mitt resultat :))
Jaja, sånt som händer, jag skall väl inte klaga eftersom jag lyckats att få in de två senaste matcherna.

Jag får köra med en 3-2 vinst till Frölunda denna gång.

Om jag har läst alla inlägg rätt, så får Linnea vara så snäll att ändra sitt resultat, Klinth snodde det mitt framför din näsa.

mok: Det går åt rätt håll i alla fall.

Senaste nyheterna är att alla utom Påhlsson och Tukio var på is idag. Dom badade...

...eller vad man skall kalla det:)
Bassängträning är bra för ljumskskador, bland annat, nämligen.

kungsbacka: Lutar mera åt 4-2 till Timrå. Modin avgör....

Heda: Jo det är ju faktiskt så :) Skall bli skönt att det äntligen är match igen på Torsdag och nu närmar det sej allvaret med snabba stef. Hoppas bara alla i Fölunda hunnit krya på sej nu.

« · 507783 · »