Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 506360 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Omstart efter Kalle Anka-cup
mok: Vi har 20-25 spelare som är bäst i laget...

kungsbacka: Kahnberg och Bäckman, Kallio och Niemi räknas inte som Frölundas bästa spelare??

mangan: då TIMRÅ har mer att spela för tror jag på 3-1 till TIMRÅ om nu landslags spelarna kommer upp i en bra nivå. för dock så har dom bästa fröl. spelarna förut. henke vilat medan dom bästa TIMRÅ spel. ställt upp i tre kronor

4-5

Klinth: 22-17 till Timrå

Vf chefen: Målrikt efter uppehållet. 3-5 och härliga 3 poäng till Götet ;-)

Dream Team: 3-0 till Frölunda.

Linnea: Som vanligt, numer, slutar väl matchen 2-2. Torde nog vara ett säkert tips det.

millis: Det är väl ingen som säger att man behöver ha fog för sina resultat så jag säger väl 3-5 då.

Mappe: Då spikar isåfall Sampan igen, så resultatet blir detsamma oavsett vem som vaktar kassen.
Nämligen 0-2.

Boråsindian: Tror stenhårt på 4-1 till älskade TIK! Henke kommer nog att vila sina ömma benhinnor.

millis: Jag tror att frölunda vinner med 3-1

Danne_l:
Jag kör väl på 1-5 då...vet inte varför men, men....

Dragan 2k: Får la kontron in med 2-4 i denna match helt enkelt.

Danne_l: Kontrar med ett finfint 2-5 resultat. Precis som förra gången uppe i proppskåpet.

Omstart efter Kalle Anka-cup
Ja då kör vi igen då. RIKTIG hockey på torsdag igen då vi reser till de norra regionerna för toppmatch.
Har ingen lust att analysera det vidare men jag tror stenhårt på en stabil seger.

Timrå-Frölunda 1-4

Sv: Hockeyresan TV2 20.00 ikväll...
Friman SR:
Tack för tipset! hade du inte sagt det så hade ja missat det grymma progget! Fan va kul e va (tyckte ja som hockeyspelande tjej) att de bara va hon... va hette hon nu igen.. Ida som fortsatte att spela å att hon hamnade i Kanada å landslaget!!!

Hockeyresan TV2 20.00 ikväll...

I all välmening...
Missa nu inte"Hockeresan" på tv ikväll. Det känns som ett viktigt program som kan skapa en viss debatt gissar jag...

Innehåll:Under två år följer vi ett gäng killar och en tjej som spelar ishockey iVallentuna. Spelarna är i 15-16 års-åldern ochuttagningen tillB-juniorerna väntar. Leken blir plötsligt allvar närkonkurrensen om"spelarmaterial" hårdnar.

FORZA TIK..........alltid, alltid...........

Sv: Västra Frölunda, finns dom egentligen........?
Känns ganska bra att vi kan plocka Grotnes om det skulle behövas. Han gjorde en bra landskamp igår mot Sverige.

Såg tät ut, släppte väldigt få returer på backskott vilket Tre Kronor hade många av. Han gjorde sig nog ett namn igår, så bli inte förvånade om han finns med i ett Elitserielag nästa år.

I övrigt bör man glömma denna landskamp.

Heda: mmjoo.. de stämmer men jag tycker allt att det är bra att dom sammarbetar med Hammers...

Dragan 2k: Dom har nog dribblat till det inne på swehockey. Grotnes spelar som du säger för Halmstad, men är också registrerad för Frölunda.

Hammers och Frölunda har fortfarande nån typ utav sammarbete och Pål Grotnes kan snabbt "flyttas upp" vid skada.

Vf chefen: Nu kom jag in. Swish! Fort gick det dessutom. Pål Grotnes ja. Swegockey insisterade på att sätta honom som en av målvakterna i Frölundas A-lag innan säsongen kom igång. Dessutom tyckte de att Henrik Zetterberg även han var Frölundait.

Pålmannen lirar om jag inte misminner mig spelar i Halmstad Hammers.

Dragan 2k: stats.swehockey.se/default.htm
Sen klickar jag på Tre Kronor, sen på Team rosters, och sen på Norge.

Vf chefen: Hmm. Kan inte öppna den sidan utan swehockey slussar mig vidare till startsidan för stats. Vilken sida är det du är inne på?

I morgon kväll kan det bli så att två frölunda målvakter möts på samma plan. Kolla nr 34 i länken. Jag har inte någon koll på vem den andre är.

gud: Hehe ja en liten bit till e det allt men det e ju nästan åt rätt håll om man ser från dej :) Östra Frölunda.... ja kanske inget lag man bara springer på hur som helst.

mok:
Hehe..Det var nog en skvätt längre än till dig du...
Det ända jag riktigt kommer ihåg av den matchen var att laget inte
riktigt var så bra och att vi lirade i Ubbhult..Där hade dom en fin gräsplan allafall..

Normalt så hade vi nog inte spelat mot dom..men våran tränare var tydligen polare med deras...

Så kan det gå..

gud: Åt rätt håll men du får lägga till ytterligare ett par mil för att hitta dit :)

gud:

Sååå långt bort bor inte MoK. Dom hör hemma i Överlida, vetefan vart det ligger. Riktnummer 0325. Är väl ut mot Alingsås skulle jag tro..

Danne_l:
Hade det på känn att de inte hörde till götet..Dom huserar
väl nånstans där mok bor va??

gud:

Men dom hör ju inte hemma i Göteborg så än finns chansen att starta upp en derbyförening;)

mok:
Det finns ett fotbollslag som heter Östra Frölunda..Jag har faktiskt
spelat mot dom..Men dom var inte så där lysande bra..;)

Sv: 3 - 7 ?
mangan: Haha ja det var ju precis det jag menade :) Men menar du att det som står i Aftonbldet inte stämmer, kan det va så illa!!

ståpäls: Tveksamt om Östra Frölunda har det faktiskt men det vore nått :) KAnske får sponsra upp et lag där.

mok: Läsa Aftonbladet!?!? Det måste vara det som är förklaringen till att ni experter tappat.

mok: Har Östra Frölunda någon klubb (snacka om derby!) ?

Sannes: Inte ens det hjälper för oss verkar det som. Vi har testat allt numera. Spå i teblad, läsa Aftonbladet, kolla statistik etc. Så vi har kommit fram till att ni bara har flyt :)

mok:

Läsa tidningar, nähä du, det behöver inte jag göra, får ju in rätt resultat ändå, däremot tror jag att experterna behöver göra det, eller? :))

Sannes: Kan vara jag har iaf missat det men kan ju stämma om du säger så. 5-2 är ett mycket bra resultat. GT hade en lista på matcher VF vunnit med just detta resultat och det var ett bra gäng. Läste du den artikeln kanske :)

mok:

Jag har fått in de två senaste resultaten, 5-2 verkar vara ett bra seger recept för min del.

Jag har för mig att det isåfall skall vara 3-7 till oss utmanare, det stod ju 3-5 innan jag mina två "segrar". Eller?!
Hm, skulle jag dopa mig, tveksamt om jag får säga det själv....
Fast man vet aldrig vad kärringen kan hitta på.

Vf chefen: Kan ju vara helt korrekt oxå eller så har vi slarvat och lagt in dubbelt men vi avvaktar och ser om någon har nån bra förklaring.

mok: Det kan ju vara så att Expertpanelen lagt in dubbelt med poäng för utmanarna i sista matchen medvetet. Sen anklagar ni oss för fusk och vi diskas. Hux flux så vinner ni rond 2.

Hur ska vi kunna bevisa att ni lagt till en 7 istället för en 6?

Men så är det väl inte?

Danne_l: Ja det e la ändå vi som bestämmer reglerna så. Demokrati e för amatörer :)

mok:

Reglerna är solklara. Vid fusk diskas man. Med andra ord tillskrivs experterna totalsegern, låter ju skitbra;)

Danne_l: Hehe jo det måste dom ju helt enkelt göra :) Dopade med nån konstigt.

mok:

Alltid misstänkt det, nu är det bekräftat. Utmanarna fuskar!!

3 - 7 ?
Ser att det står 3-7 ovan.... sist jag kikade var det nog 3-5 och jag ändrade till 3-6. Sannes fick rät tror jag. Vem fick in det 7e resultatet??

Sv: Slutspels datum???
mok: Då får vi hoppas att det är avgjort redan då :) Vil inte vara ute på havet utan att veta hur det gått om nu frölunda är i finalen.

Sv: Slutspels datum???
Boråsindian: Den sista finalen alltså match nr 7 spelas den 15e.Så vi får la hoppas det inte blir så många om vi kommer dit :) Har spanat på detta själv då jag väntar tillökning beräknat den 14e April :)

« · 506360 · »