Frölunda HC

SHL · 60919 inlägg · 3408 ämnen
« · 519679 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Semi final motstånd?
heffe: Skall inte spela någon roll egentligen men dänger helst FBK i Finalen om dom kommer dit vilket jag tror om det inte blir VF - FBK i semi. SSK eller LHC känns som det kvittar faktiskt. Kanske är bra med något av dom och hinna varva upp efter uppehållet som nu blir.

Vore om inte annat kul för SSK om dom gick till semi som gick till slutspel i absolut sista stund

heffe: Spelar nog ingen roll tror jag.

heffe:

FBK, DIF och SSK tror jag gör sällskap till semin. Väl där hoppas jag på SSK. Undviker helst gärna både DIF och FBK så länge som möjligt.

Semi final motstånd?
Känns som Fyra raka? topicen har tjänat sitt syfte och vi börjar på nästa...

Vilka följer med VF till Semifinalerna... Och vilka har ni som favorit motståndare av de olika?

Sv: Fyra raka?
mok: Hehe, inte bara frölunda vinster, 8-1 vinster ! ! ! :)
Ja det var typiskt, jag höll utkik efter dig, eller nått...

heffe: Heheh enda gången på länge jag inte fick med mej flaggan givetvis. Var för stressad så jag han inte med det. Typiskt måste man ju säga. Nåja du får la hålla kollen vid ev nästa match i scandinavium helt enkelt.

Sätta alla finalmatcherna.... e nöjd om vi kommer dit sen får du gärna sätta alla dom eftersom du sätter Frölundavinster :)

mok: Tackar tackar :) Nu sätter jag resten av Final matcherna, bara så ni vet.... (Övermodig, vad är de?)

Hörde du inte hur jag skrek när det nästan blev 9-1 13 sekunder innan slutsignalen?
Var där tidigt igår och spanade efter någon som skulle sätta upp WWS flaggan men såg ingen...

heffe: Fanken jag som satt och hoppades det skulle bli 9-1 :) Har justerat din poäng ovan nu iaf.

Sannes: Ja man tackar man tackar :) Efter som jag satte 20kr på Unibet på 8-1 vilket innebar 1.600kr så inte bara äran att skicka in ytterligare ett point till utmanarna :)

Rolig och underhållande match om även lite spänningslös efter 40 minuter spelade... Underbart att Affe fick spä på sitt självförtroende och dessutom att så många i VF fick känna på nätet.

De stående ovationerna de sist 2 minuterna av matchen var härligt och se.

I semi !

Portello: visst kändes det lite tråkigt att inte få skriva in en enda målskytt i dag.

Portello: är väl inte så svårt om det enda man måste göra är att träffa mål, förr eller senare går pucken in. Lundkvist släpper inte in i mål i onödan. vilket man inte kan säga tex. om nanny.
Frölunda vet att även om man släpper nått skott så blir det ändå inte mål.
Den tryggheten har inte Luleå.

kalle_75: En annan stor skillnad är ju att Frölunda utnyttjar sina chanser.Ta som exempel idag: Luleå har tre frilägen- noll mål.Frölunda får ett- sätter den.

Grattis till segern och semi !
nog för att det stog klart redan efter lottningen.

Ni var helt enkelt bättre. Framför allt har ni en målvakt, det har inte Luleå, tyvärr.

tror att det är största skillnaden, givetvis inte allt men ändå.

Portello:

Nä. Är väl det som vart grejen i samtliga matcher. Man är med ungefär halvvägs men sedan rasar det. Det är knappast en tillfällighet att det är så. Luleå orkar helt enkelt inte stå emot längre.
Som du säger, den tredje perioden var en pinsam historia. Tyckte riktigt synd om målvakten som lämnades på tok för ensam.

Danne_l: Seriöst, försökte dom verkligen idag efter Frölundas 4-1? Sista perioden är en av de sämre perioderna jag sett dom göra.Totalt ointresserade.Hoppades att ni skulle få göra 10 mål, men så blev det inte.

Portello:

Tack tack, Luleå skall trots allt ha en eloge för att de försökte in i det sista. Men Frölunda är bättre helt enkelt!

Grattis till segern idag.Samtidigt vill jag önska er lycka till i semifinal samt i finalen. Hoppas att ni vinner guld.

Man får gratulera heffe som lyckades att få in kvällens resultat.

Jag kan för övrigt meddela att jag enbart i fortsättningen kommer att tippa slutresultat här. Jag känner att jag inte har mer att ge när det gäller denna gästbok, då är det lika bra att kliva av. Vi får se när jag stiger på tåget igen.

Tack för denna tid!

Vf chefen:

Måste ju säga att Niemi har det sämsta backskottet på år och dag (iaf idag).
Fattar inte varför Salo inte laddat stora bössan mer än vad han gör

Bonuz: Ett enda backmål på fyra matcher. Vad beror detta på? För bra forwards eller backar som spelar defensift?

Frölundas backar är ju inte kända för att stanna vid blålinjen precis.

Det är jämt i nääääästan alla kvartsfinaler.

Gör lite mål nu då!

heffe: Klockan står på 43:49 och nu står det 8-1. Jag tror ditt tips ryker nu..

Sv: Om 4-0 och Semi...
Dragan 2k: Japp jag blev så förvånad så jag var tvungen attspringa från tv:n och kolla in swehockey så jag hade sett rätt.

Nej dra mig baklänges. Vi gör ett powerplay mål. Nu blir det fest i stora slag.

lu93rowa: 3-1 nu

Kan ju inte vara svårt för Frölunda att vinna mot Luleå.
Luleå har ju ingen målvakt.

mattias - 74: 1-1 står det i matchenstats.swehockey.se/ gå in där och sen står det onlinegames och då trycker ni där

mok:

Jaja tjöta, Tacka vet jag Gundes Dialekt ;)

mattias - 74: Dialekt vet du :)

Dragan 2k: Haha little Plüss! Nej, men Affe är ingen mes som skulle vika sig i mina ögon. Fajt mellan Jensa och Souray tror jag inte på men om Jensa spelar så lär han inte vika sig, de tror jag inte.

mok:

Armbägar? Är det särskrivning i götet ;)

Dragan 2k: Plüss biter Chara i knävecket eller armbägar han i röven?

mok: Haha. Jag är inte lika optimistisk inför det scenariot som du. Jag tror på en 1,2475 procent chans till en fight mellan dem två. Däremot kanske Plüss går in och sänker både Chara och Souray om de tykar upp sig för mycket.

mattias - 74: 2% chans tror jag det blir :)

mattias - 74: Nej 4a raka blir det nog inte mot någon i semfinalerna. Men klart det trodde nog ingen när vi slog ut FBK i finalen heller.

Dragan 2k:

Hur stor är chansen att man få se en fight mellan Jens Karlsson och Souray i en ev final ;)

Dragan 2k: Alla går att få ner och sista matchen i Scandinavium tyckte jag dom tog hand om CHara rätt bra. Var på han så han blev trött sen i 3e perioden orkade han inte lika mycket

mok: ääääh det är lugnt. Det är väl bara för Niemi att reta gallfeber på jätten. Niemi kan i och för sig få lite ont men det är hårt virke den mannen är gjort av.

heffe:

Jo men du får tänka på att eran ev semifinalmotståndare är ju betydligt bättre än luleå. Får ni tik eller dif så blir det inga 4 raka matcher så länge jag heter Mattias ;)

mok: Ja. Kan tänkas.. Men VF har haft svårt mot Dif i år, i alla fall borta. Dock sista matchen kanske inte ska räknas då VF inte hade något att spela för. MoDo är nog utslagna fruktar jag, Timrå - Dif blir tufft, men om Timrå vinner idag tror jag de vinner resten, Link-Tälje blir nog 7 matcher där jag hoppas på Tälje hehe.

heffe: DIF e för ojämna, nog bara FBK som oroar men över 7 matcher vet i 17. Bort med CHara så e det lugnt :)

mattias - 74: Jo, det finns en poäng i de du säger... Men har svårt o tänka mig att Frölunda skulle ge bort en match.... det är för farligt, Mot vilket lag som helst.

mok: Jo... Men jämför Lule med Färjestad så har du ett lag som kan spela som Lule fast med resurser :)
Tror på VF ändå va, men Färjestad kan bli tuffa. dock enda hotet tror jag... Känns lite sisådär me Dif också. Men de ska nog gå vägen

heffe: I bäst av 7 matcher skall de egentligen inte gå att grisspela och vinna. Frölunda är för bra ändå. Det har man ju sett mot Luleå som häller tätt bakåt.... sen kommer lite yta och pang så sitter målet.

heffe:

Jag ser helst att Luleå vinner åtminstone 1 match så ni inte behöver vila så länge, Oftast är det en nackdel!!

Dragan 2k: Du skriver i princip det jag tänker broder Dragan. Här var jag uta efter att skapa debatt med målsättning att få fram precis detta, och du fullkomligt krossar det med en underbar analys. Heder broder Dragan!!! ;-)

Dragan 2k: Du har nog rätt i det, men som någon annan sa här under, så tror jag det är svårt för ett lag o gå in för att spela defensivt mot frölunda... när frölunda kontrar står blixten still, har för mig att det är ett gammalt djungel ordspråk lyder så.
Så länge VF kan hålla fokus tror jag de blir svårslagna... Det är ju kända för att sätta sina chanser numer... Kolla tredje perioden sist, 5 skott i sista o gör 2 mål... det är tufft

Klinth: Visst går det att stoppa Frölunda med grishockey A'la böka, stöka, knöka spel blandat med sarg ut och destruktivt spel i allmänhet. Men då måste man ha ett vasst PP och ett ännu vassare BP. Har man det så kan man gott hålla nere siffrorna och kanske kämpa sig till en vinst och är det n å t lag i elitserien som klarar detta så är det just Luleå.

Men tyvärr så tror jag att detta räcker till m a x i m a l t en vinst. Så från är inte O M Frölunda slår ut Luleå utan N ä r!

Vidare i slutspelet så tror jag Frölundas värsta fiende är dem själva. Är de inte ödmjuka inför uppgiften varje match så kommer det att gå åt skogen.

Klinth: Nej absolut var dom intes å överlägsna men att köra över och skada rätt spelare kan rätta till mycket.

« · 519679 · »