Frölunda HC

60402 inlägg · 3400 ämnen

Frölunda - Brynäs Kvartsfinal 2

« · 689829 · » Till forumet

Sv: Frölunda - Brynäs Kvartsfinal 2
65selander:
Det blir match på Lördag Selander. Nattåget från Göteborg vart försenat med 10 timmar. Fick vända i Skutskär i natt o åka till Uppsala.
Kom hem till Sundsvall 13.15.
Fick tillbaka mina biljettpengar 808:- o nattkonduktören lovade mig match även på Lördag.
Litar helt o fullt på SJ, alltid:-)
Kommentera

kentalalarsson: SJ, SJ, gamle vän........
Kommentera

mangan:
Kallades själv för SJ ett tag:-) Stämmer bra överrens med mitt för samt efternamn.
Nåväl, hade trevliga damer bredvid mig som skulle till Åre, så man fick lite plåster på såren.
Tyvärr hade en av dem med sig sin ettåriga dotter som låg o tuggade napp samt jollrade hela natten, men det var något om Västra Frölundas spelsystem, så jag lyssnade ej så noga:-)
Kommentera

kentalalarsson: Barnsligt enkelt.
Kommentera

Sannes: Vi hade fått plats båda två i den där tröjan om du hade velat=) Den gode Selander tyckte dock att han skulle se ut som GBglass-gubben i min något mindre Frölundatröja så det fick vara=)
Kommentera

Du är smal som en sticka Linnea, men jag är ju desto större så det är ytterst tveksamt om vi båda hade fått plats.
Lite kul hade det dock varit och sett Selander i din tröja, en upplevelse man sent skulle glömma.. :)
Kommentera

Sannes: Tro mig, det fanns gott om plats; )
Kommentera

Linnea:
Med andra ord så får vi sikta in oss på den där tröjan vid något annat tillfälle, typ nästa säsong...
Kommentera

Sannes: Nästa säsong... pftt kommer ner redan på lördag eftersom vi snuvbblar 3 puckar i kväll. 3-0 till Brynäs ;-)
Kommentera

65selander:
3-0, vi får se hur det blir med den saken. Om det nu skulle bli match på lördag så kommer jag inte hinna med att se den, eftersom det på lördag är släktforskningens dag.

Men jag gjorde iallafall rätt för mig när jag träffade dig i lördags, DET är huvudsaken. (Nu får de andra fundera bäst de vill)
Kommentera

Sannes: Du kan nog behöva en paus i släktforskningen och vad passar inte bättre än en ev hockeymatch?
Kommentera

65selander: Det är dags för Frölundas första kedja att på allvar komma in i slutspelet idag. Minst 3 mål för Frölunda. Nu är det slut på stolpträffar och missar i frilägen.
Kommentera

FreddanVF: Så länge dom andra kedjorna producerar så kan Kallio o snubbarna vila formen tills det verkligen behövs :)
Kommentera

mok: Den producerade ju indirekt i PP senast. När Seikola gjorde mål. Men jag vill se lite fart från den. Dom är ju rätt ok men skjuter i stolparna osv..
Kommentera

FreddanVF: Vill du se lite fart? Jag vill se MYCKET fart..... ;-)
Kommentera

Klinth: Kolla ut på vänern då... Vågorna brukar rulla ordentligt så här års :-) Vi har ju sommarhus på andra sidan snipen hehe
Kommentera

FreddanVF: Jo indirekt har dom gjort en del men målen från JOnas, Niklas o Kallio dom kommer säkerligen snart. Hoppas Kallio iaf kan sätta 1 så han kan släppa loss ordentligt.
Kommentera

FreddanVF: Isen ligger tjock och det blåser kraftiga vindar från norr. Har vi otur flyger väl snart Jörgen Jönsson förbi som lilla nasse i en storm, något vilsen och undrar var hans kaffeburk blivit av... Ojojojojojoj säranåndå......
Kommentera

Klinth: Men då kan du ju lira lite hockey själv :-)
Kommentera

mok: Ja... lite skärpning hade inte skadat. Och dom får gärna leva upp till seriens bästa PP. Om ingen gick om dom i sista omgången.
Kommentera

Klinth:
Underbar jämförelsen av Jönsson!
Helt klockren!
Kommentera

FreddanVF:
Man får samtidigt inte glömma att de möter de laget som är bäst i BP..
Kommentera

FreddanVF: Nejdå dom kom allt 1a där även om det var tajt. Dom brukar ju ligga högt i powerplay och boxplay vilket ju betyder en hel del i slutspelet.
Kommentera

piff: Visst är dom bäst i BP men nu saknar dom SJödin så där blev dom säkerligen sämre... men sen är dom sämre i det mesta om man jämför med Frölunda. Men klart var spelar siffror för roll. Med statistik kan man bevisa precis vad man vill.
Kommentera

mok: FBK hade ett bra 5:3 spel igår. Och Brynäs spelar liknande box som Modo. Det skulle Frölunda tittat på och kopierat. Det var nära mål. Med en som kan skjuta så hade det varit mål.
Kommentera

mok:
Sjödin är borta resten av säsongen väl? Om nu Brynäs inte går till semi.
Ja, brynäs är ett, på pappret, sämre lag men nog kan de överraska. Kanske inte så mycket att de slår ut regerande mästarna men man vet aldrig.
Hoppas verkligen på målrik match från Indians sida, fastän samtidigt hoppas jag lite på mitt eget tips 0-2!
Kommentera

piff: Brynäs är rejält nervösa idag. Måste match. Och är Frölunda kyliga och stänger igen mittzonen och egen zon dom första tio så kan vi kontra sönder Brynäs sen. Eller så chockar Frölunda och drar på ordentligt från start och parkerar i Brynäs zon.
Kommentera

piff: Jo Sjödin är borta resten av säsongen kan man nog säga. Det där med regerande mästare är ett snack jag inte gillar. Vi saknar ganska mycket av vad vi hade förra säsongen. Ogillar verkligen när GG i SCandinavium skall köra ramsor att vi är svenska mästare i omgång 49. Första 3 omgångarna e la det kul och kanske mot det laget man körde ut i finalen. Men sen får det allt vara.

Tror nog inte Brynäs kan överraska såpass att dom slår ut oss i kvarten. Skall dom vinna nån match skall dom göra det idag,
Kommentera

mok:
Det finns inte en chans i världen att jag kan komma undan släktforskningen på lördag, det är bara att gilla läget...
Kommentera

Sannes: Gilla läget!.. Gillalalala läget!
Kommentera

Va gött!!!
Kommentera

masterseb: Tomi Kallioooooo!
Kommentera

FreddanVF:
Så nu får det inte bli fler mål. Nu sitter vinnarresultatet! Men om det absolut måste bli fler mål hoppas jag att de kommer från rätt klubbor!
Kommentera

FreddanVF: viktigt att han kommer igång
Kommentera

piff: så piff Salos första nolla kommer idag då
Kommentera

Brynäs kross.... det blir 1-7 som sagt...
Kommentera

FreddanVF: En ordentlig ketschup-effekt för Frölunda i andra perioden.
Kommentera

Salcin: Sådär... nu ska Frölunda göra 3 mål så går mitt oseriösa tips in.
Kommentera

FreddanVF: tippat 1-4 på matchtipset så det får gärna bli avvaktande resten av matchen nu hehe.
Kommentera

Salcin: två mål kvar nu
Kommentera

FreddanVF: Går dina tippningar in 6-0 till Mora och 1-7 till Frölunda in lär du gräma dig över att du inte lämnat in det på en bomben rad( såvida du nu inte gjort det?) fettstort odds skulle det bli på ett sådant bombspel.
Kommentera

Där sket sig tipset...
Kommentera

FreddanVF: Gratulerar till segern !
Kommentera

brynästigern: Tack... Jag var aldrig nervös... kände på mig från början att det skulle gå vägen. Vi äger alltid andra perioderna i Gävle. Av någon konstig anledning.
Kommentera

FreddanVF:

Grattis till semifinalplatsen
Kommentera

mattias - 74: Nä, min vän. Kvartsfinalserien avgörs i bäst av 7 matcher, vilket innebär att Frölunda måste vinna en match till innan de har säkrat semifinalplatsen.
Kommentera

mangan:

Vad talar för att brynäs skall vända detta, inte ens om eran 1.a kedja samt salo går sönder vänder dom, vf har för bred trupp
Kommentera

mattias - 74:
En dålig match så kan de ta ett tag innan VF komme upp i normal kapacitet igen...
Kommentera

Vi äger Brynäs!!
Kommentera

mattias - 74: Nä, som du säger är det inte speciellt mycket som talar för att Brynäs ska vända. Men det ändrar inte det faktum att man måste vinna 4 matcher för att gå vidare, som jag skrev i mitt ironidrypande inlägg tidigare.
Kommentera

« · 689829 · »