FreddanVF: Vi var ett 60-tal TIKare på bortasektionen igår. Ja, de som satt någorlunda samlade iaf. När jag och ytterligare tre TIKare lämnade Babar och rundade hörnet nere vid Stage Door så möttes vi av några Frölundaiter och de gav ifrån sig ett lätt garv som lät nåt i stil med; "Muhahaha, blir det inte fler än fyra pers. på bortaläktaren. Muhahaha.." Varför du inte såg fler än tre var kanske att långt från alla var klädda i rött och vitt.
Dream Team: Civilklädda fans okej. Inte var det många fler som ropade Timrå IK *klapp klapp klapp* heller. Eller Vi är röda vita laget eller vad det nu sjöngs om.
Danne_l: Rätt kul det här dom flesta talar om katastrof att vi missade slutspel, huvuden skall rulla. Men ser man till tabellen skiljer det 9 poäng från att man skulle hamnat högt i tabellen och då skulle ingen skrikit lika högt. Är det verkligen så hårfint att skillnaden mellan katastrof och inget är 9 poäng dvs 3 vinster över 55 matcher? Ja då får det vara så. Maken till jämn serie...
Däremot gillar jag att se Timråspelare proppas i Scandinavium. Synd bara att ingen proppade till Lindström ordentligt senast. Typ klippte knät på honom eller nåt som han gjorde på Sean. Då hade jag njutit.
Dream Team: Han blev absolut inte tacklad in i sargen iaf. Dessutom så var det en förseelse på Plüss som fick honom att ramla. Om det var det du syftade på. Sannys kneeing/clipping, som borde renderat i matchstraff senast var däremot efter han spelat pucken på en spelare som inte var beredd på det. Och riktat mot knät. Visar bara vilket svin Lindström är. Och alltid varit sedan han kom från "NHL" och skulle visa sig "tuff".
Du vet likaväl som jag att den incidenten var ett rent olycksfall. Det fanns ingenting i Plüss agerande som gör att man ens kan fantisera om att hans avsikt var att skada Sanny.
Menar du den där incidenten mot Bergeheim? han sa ju i pausen att det såg inte alls snyggt ut och att det inte var med avsikt han gjorde det. Ingen spelare skadar väl nån medvetet?
mattias - 74: Konstigt att Sanny hamnat i blåsväder med sina knän förr isf. Han sätter ju ut knät och tar med sig Bergenheim långt efter att han själv spelat bort pucken. Hur normal är man i skallen då? Men du kanske litar blindt på vad alla hockeyspelare säger?
varför skall man inte lita på vad spelare säger, tror du verkligen spelare som Sanny skulle skada nån medvetet? Tror du det så vet du inte vad hockey går ut på! PSykningar och glåpord är väl Ok antar jag men inte att med flit skada. Det borde rendera i Livstids avstängning!
mattias - 74: Jag tror vad jag vill om hockeyspelare. Inte säkert han tänker överhuvudtaget. Han ser Bergenheim komma, sätter medvetet ut knät och sedan, Oj! vad gjorde jag?... Det är väl någon slags medvetenhet? Hur kunde knät annars klippa Bergenheim? Spasmer?
Det var inte alls meningen att mitt knä skulle fladdra ut just när han åkte där. Likadant som en spelare säger det var inte meningen att skada honom, det var däremot meningen att tackla honom i sargen. Sen att huvudet råkade komma först var ju ingenting jag hade räknat med. Ungefär lika bra svar enligt mig. Meningen när man gör det men man tänker inte att det kan gå illa, riktigt illa i slutändan. Så hockeyspelare gör det mesta medvetet men tänker aldrig på konsekvenserna.
Danne_l: Då måste man kanske se på Sannys krock med andra ögon. Eller inte med tanke på hur Pluss körde över honom före jul, men det kanske var en olycka, eller?
Som jag skrev till Dream Team imorse så är det en dålig jämförelse, något vi bägge var överens om. Det som hände Sanny när han åkte in i sargen var en ren olyckshändelse orsakat av när de krokade i varandra innan. Nu snackar vi dock om en kille som vid flera tillfällen tidigare använt just knät som vapen, och som nu gjorde det igen.
Per HApps: Hakningen av Timråspelare på Plüss innan Sanny fick en ramlande Plüss i ryggen ska du väl också räkna med. När Sanny klippte Bergenheim var det inte en spelare i närheten förutom målvakten och han stod 5 meter ifrån händelsen.
Per HApps: Nu berodde väl Sannys skada mest av allt på otur. Jag minns tyvärr inte händelsen i detalj, för det var alldeles för länge sen jag såg den, men någon medvetet agerande såg det inte alls ut som. Men att påstå att han som medvetet skulle gå ut för att ha skadat motspelare är kanske lite väl vågat.
hehe, nej Leksand var senast i Slutspel säsongen 2002 / 2003 och föloradde mot FBK i kvarten med 4 - 1 i matcher har jag för mig. har också för mig att vi vann en hemmamatch med 2 - 0.
1 mars 2003: Leksands IF-Färjestads BK 3-4 3 mars 2003: Färjestads BK-Leksands IF 4-2 5 mars 2003: Leksands IF-Färjestads BK 2-0 7 mars 2003: Färjestads BK-Leksands IF 4-1 9 mars 2003: Färjestads BK-Leksands IF 4-1
Ah, dessa härliga vadslagningar. Jag slog vad med El Maco en gång om att Djurgården skulle slå ut Timrå ur slutspelet. Han trodde såklart att Timrå skulle slå ut Djurgården, men så blev det inte. Den 20-dollarssedel jag vann på det vadet har jag kvar fortfarande.
Danne_l: Som sagt, jag håller mitt ord. Fast du anser ju att Timrå-gubbar inte duger Du...:-(
Det sitter i vart fall 200:- på Wild West Support's konto från mig och Du har ett mail i din box.... Så här ser det ut för ni andra om ni undrar..
Hej Danne! OK, nu har jag stått vid mitt ord... Men du ska inte leta efter något intetsägande "Flaggbidrag", du ska leta efter "Flaggbidrag från en som älskar hockey och Timrå..." Hehe, det fanns ju fler tecken att utnyttja så varför inte.....;-)
Men se nu till att föreviga "saken" på ett digitalkort så jag sedan får se varthän det barkade....
Det får du väl tacka mattias -74 för.