Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 166128 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vem är han?
Fina grabbar: Ajjabaja, så här får man bara göra när det är 1:a April! För av två olika alternativ, så är det första att detta är någon snubbe som plojar, och försöker skapa ett komiskt inlägg med en massa skitsnack runt i kring! Om så är fallet så tycker jag att det är sorgligt tråkigt att förstöra en sådan här trevlig diskutionsplats med skit av den här kalibern.

Alternativ två är att du är polare med Elling, duktigt sinnessjuk, och helt enkelt inte är kapabel att ta hand om dig själv till 100%. På så sätt kan man ju förstå att du inte vet speciellt mycket över huvud taget, då Conny Evensson är ett namn och en man som tillhör allmänbildningen!

Oavsett vilket, lägg ner!!!

Sv: Lets rock!
RoCkEr: gött mos, ju fler desto bättre.
Alltid varit samma drag, man ska ju stötta sitt lag i vått och torrt, sen att det går väldigt bra nu gör ju inte saken sämre precis :)
På söndag åker vi till jönköping för att medverka i boskapslakt av tjurar ;-)

Lets rock!
Okej, det här är mitt första inlägg på detta community!

Trevligt att se så många VF fanatiker på ett o samma ställe, har det alltid varit samma drag på antal inlägg här eller är det nu under senare tid då VF går mot guldet med stormsteg?

9 poäng ner till 2an FBK (hur fan kan dom fortfarande vara 2a förresten då dom bara förlorar o förlorar?) detta känns så otäckt skönt så det inte likar nåt. VF har i mina ögan aldrig spelat en bättre hockey än vad dom gör just nu och vilket pondus dom visar upp under matcherna, det ser ut som dom möter juniorer oavsett motstånd! Det är självförtroende det så "Lets keep rocking"!

frölundafan: killen är ironisk i sina inlägg.

Fina grabbar: Alltså du måste ju fan vet vem conny e!
han e ju fan tränare i frölunda.. e du dum lr???
hoppas att du skojar em oss. de gör du va??????

Fina grabbar: du é la änna fö go, tv 4. Han é ju på sportradion, det är därför du inte sett honom......

Dragan 2k: Det måste vara nån som plojar, annars BLIR man mörkrädd :)))

rådbjer: Man blir mörkrädd. Det är allt man kan säga egentligen

Fina grabbar: Ha ha ha, det här tycker jag är bästa tråden hittills i HS!
Typiskt att den ska vara på VF:s o inte på TIK:s HS.

Shoot man shoot :)))))

Fina grabbar: men jag hoppas du skämtar? jag blir klen. Conny, hallåa? Äh..hur är det ställt egentligen =) Du har ingen koll på vem som tränar Frölunda, va. Eller att han råkar heta Conny? Ringer ingen klocka? =)

Dragan 2k:

Jag vet inte om jag har sett han då kanske? Är Conny experkommentator på TV 4 eller är han Tv Sporthallåa?

Fina grabbar:
Conny är GUD, men om du inte vet vem gud är så stäng ner denna och alla andra hockeysidor illa kvickt.

Joel, hoppas att du finner målet igen snart. Tänk Kahnberg, Joel och tolsa (efter skadan), alla gör mål och matchen är vunnen.

Vill också passa på och tacka indianerna för att ni har gett oss ett lag att älska, ni är riktigt gôa gubbar allihopa.

Fina grabbar: Han är GUD.

Dragan 2k: Nej jag tvivlar på att han gör det. det bästa han gjorde var att sluta bojkotta frisören. ...

Fina grabbar: Jag höll på sätta kaffet i strupen när jag såg ditt inlägg. Det här måste vara det mest iögonfallande inlägget i hela hockeysnacks historia. Att inte veta vem Conny är.

Om du ska inge respekt måste du veta vem det är som ligger bakom att Frölunda är ett sådant lag som det är. För låt oss alla inse faktum. Utan Conny vid rodret hade det inte sett så här bra ut. Precis som Tommy Boustedt sa i hockeykväll. Det krävs en tränare av hans kaliber att våga satsa på juniorer.

Egentligen ganska konstigt det här med Tommy Boustedt. Han var ju i praktiken ökänd för att han inte vågade satsa på juniorer i Frölunda. Han hade chansen men tog den inte. Nu sitter han som chef för utvecklingsarbetet bland juniorhockey. Vet han vad han pratar om över huvudtaget.

remes: Det är frågan om man är värd tillträde hit om man inte vet vem Conny är...=)

Fina grabbar: hoppas du skämtar???

Vem är han?
Vem är den där Conny alla pratar om? Jag sitter här med matchprogrammet men hittar ingen med namnet Conny i laguppställningen.

den där Conny han är som gud i mina ögon... "Jag har aldrig sätt honom bara hört talas om han"

Sv: Tröjorna
gustavoc: jens karlsson får gärna dundra in med sina pannor i den där hassinen (han kan ta me sig davidsson samtidigt) =))

Sv: lite tändvätska
danoj: ta ner frölunda på jorden, vaddå tror han att laget står stadigt på molnen lr?
nu får ha nge sig, itne vårt fel att hans lag spelat som ett divison 1 lag.

Sv: Seger
observant: Vi ska göra så gott vi kan=) jag får väl säga lycka till till dig oxå, och ha det bra du me!

Sv: målvaktsparet Lunkan/Norrena
cj80: Algot har även alternerat med Sampa, som numera står i Linköping. Detta är ju några år sedan, och jag ansåg då att det var ett av Sveriges bästa målvaktspar. Algot var landslagsaktuell, och Sampa höll på att slå igenom. Grymma var dom då, men än grymmare är Lunkan/Norrena nu!!!

Frölunda vinner, tar ytterligare 3 poäng, utan att spela bra hockey! Tyder på styrka att kunna vinna matcher även under en smärra "formsvacka". Gäller att visa mer jävlar anamma nu mot HV och DIF, annars kan det bli tal om tappade poäng. Conny, dax att servera lite taggtråd i periodpauserna nu!!!

målvaktsparet Lunkan/Norrena
Det var ett tag sedan VF hade ett sådant här kompetent mälvaktspar. Jag tror inte att detta har hänt innan. Inga som varit såpass bra.

Nu skall vi även komma ihåg att VF:s backbesättning är även bättre än vad den varit.

Jag kom att tänka på ett målvaktspar, som också blev alternerade rätt ofta i VF och det var under den hårda tiden då Allsvenskan väntade vartannat år för VF. Då hette målvakterna Åke Liljebjörn och Håkan Algotsson, de var också riktigt bra, men som sagt även om backarna är bättre nu än vad de var då, så är nog ändå Lundqvist/Norrena snäppet bättre.

sofia: Måste bara säga att så här bra har jag aldrig sett Frölunda inte ens då -96 då ni gick till Final mot Luleå!! TAR NI INTE GULD TILL VÅREN då vete faan om ni någosin kan ta det ;-) HA DET BRA SOFIA o resten av er GOA GUBBAR!!!

Blöääääää!!! Hv kan bli svårt nu, även om vi vinner hela tiden, har vi inte spelat på topp. Rulla runt i Hv,s försvars zon så tar ni dom också. Smäll gärna sönder den där nollan Jani hassinen, också. det var han som skadade jari Tolsa!

anders: ja den tanken slog mig med när jag såg tröjorna.. :)
Men vilken ishall dom spelade i... tur att det är bättre klass i svenska ligan :)...

rayar:
Varför förnya något som står för kontunitet och klass ?
Dessa tröjor är dessutom endast 2 år gamla så det finns ingen som helst anledning till detta.

lite tändvätska
såhär kommenterar Lille harald mötet på söndag mellan HV och Frölunda.
citat: -Vi får hoppas att vi kan växa med uppgiften och kliva upp på den nivå som vi hör hemma. På söndag ska vi ta ner Frölunda på jorden igen, det ska bli inspirerande, säger Lückner."

Vi får väll se hur det blir med den saken :-)

FreddanVF: Mmmm, de var ruskigt lika Dallas tröjor! Fast det stod Star istället för Stars. Undrar om någon ifrån Dallas såg detta? För de vill nog vara ensamma om det här emblemet eller?

Appropå tröjor...

Ni som såg hockeykväll med fyran och vet hur NHL lagens tröjor ser ut.. Var inte det norska gängets tröjor misstänkt lika Dallas Stars? Det var ju nästan som om dom blivit körda i en kopieringsmaskin.

Frasse99: jo jag har sett dessa tröjorna alldeles för mkt, jag tycker det är tråkigt att dem inte orkar förnya sig utan rider på den gamla dif vågen.

jag tycker norrena visade yppersta klass idag faktiskt även om ja inte gillar målvakter som simmar så mkt så tyckte ja endå han va stabil.

MoK GG: ok, känns ändå väldigt bra att vinna så betryggande som vi ändå gör när vi är i en "svacka".
Gött att jensa karlsson fick sätta dit pucken med.
Hårt Hårdare JENS KARLSSON!

Oopssss jag glömde rubriken....
Sorry

Annamia's tråd
Fasen va gött det e att va frölindafan idag. Satt på jobbet i kväll iklädd full mundering (enda vf-fan) tillsammans med tre mif:are, varav chefen en av dom... O det va jag, lilla tjejen, som gick hem med fanan i topp. Nog lessen som jag va för att jag blev tvungen att jobba istället för att gå på matchen så va det nog meningen...att jag skulle få sitta där o håna chefen, när händer det annars utan att man får sparken...??? O inte bara det, jag fick lite extra provision också... Så jag e mycket tillfreds med mej själv...

O GRATTIS NORRENA TILL FÖRSTA NOLLAN!
GÖTT E DET!

danoj: Reflektioner? Jo Frölunda var urusla och kunde knappt passa pucken under stora delar av matchen men vinner ändå. Norrena bra som vanligt och gjorde en del vassa räddningar. Känns som VF haft en liten formsvacka dom 3 senaste matcherna då dom inte spelat. bra, ändå har VF plockat 8 av 9 poäng inte illa. Men krävs skärpning nu när vi framöver möter HV71 borta, DIF hemma, FBK borta....

så jäkla gött att dänga dit malmö, norrena fick dessutom hålla nollan, starkt jobbat.
Någon som var på matchen som kan ge lite reflektioner?

FORZA FRÖLUNDA!

hur många segrar har vi nu? gött att vi leder med 9 poäng i tabellen=) ser lovande ut=) kul att jens fick göra mål, och för kahberg flyter det bara på nu igen=)

BORÅSINDIAN: Jag tror inte att Frölunda har haft två så bra målvakter på hur länge som helst.
Finns säkert nån annan som har bättre koll på det än jag.

Det räcker att bara säga Evensson tycker jag.

Både Lunkan och Norrena är ju suveräna på att ta det på rätt sätt när de inte får stå nästa match efter att de har gjort en kanonmatch. De stöttar varandra fullt ut, inga sura miner (iallafall inte som jag har sett utåt).
Själv hade jag nog blivit tvärilsk om man inte hade fått stått nästa match.

sannes: exakt, ingen av dem kommer att tappa formen eftersom de får vila varannan match...

sannes: På söndag är det Lunkans tur att hoppa in mellan stolparna. Jag undrar om frölunda har haft så här bra målvakter innan? Evensson har verkligen fingertopp känsla när det gäller att välja målvakt.

sannes: håller me dig, å sen tror jag att dom taggar nog på varann ne dom får stå så här! Henke blir nog extra laddad nu ne Norrena hållde nollan... :) de brukar ju va hans jobb annars.. :)
iallfall mot sthlmarna... :)

skalpjägaren: Måste vara svårt att vara tränare när man får bänka en av målvakterna.
Jag tycker iallafall det är bra att de växlar mellan grabbarna, det kommer vi att tjäna på i längden. Händer det något med nån av dom så har den andre redan ångan uppe. det är aldrig bra att vara båsvakt under en längre tid.

sannes: Nu när det (förhoppningsvis) lossnat för Kahnberg och Tolsa är tillbaka blir vi svårstoppade. Men HV är ett bra lag, även om de är inne i en formsvacka nu. Får se om det släpper mot LHC...

BORÅSINDIAN: fan de e bra fint att den kanalen finns :)
hehe ja de e ju bara å säga att NU är jakten på guldet startad!

BORÅSINDIAN: Attans, ingen hockey för mig på söndag.
Javisst är det kul att Kahnberg har kommit loss, får vi dessutom Tolsa igång då "jäklar" blir vi ännu bättre. Tolsa var ju verkilgen på hugget innan han blev skadad.

Tre poäng mot HV borde väl inte vara några problem, tycker jag.

BORÅSINDIAN: Ja efter en sån seger sitter vi tryggt ett tag :)

remes: ja matchen sänds på ppv, matchen börjar 17.00 på söndag.

skalpjägaren: 9 poängs ledning med en match mindre spelad. Det är underbart att se tabellen nu. Vinst mot Hv på söndag vore inte fel.

BORÅSINDIAN:

sänds matchen på ppw??
fan fin fin vinst idag, rycker i tabellen :)

« · 166128 · »