Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 204438 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Lukkonen till Bofors.
Hörde på sport radion Lukkonen går till Bofors.

Sv: VF?
Ja försöker med en chansning, om det är någon som har 2 biljetter till salu tills på lördag mot leksan så tveka inte att skicka ett mail till mig.

danoj: Näpp

Klinth: mjo, kanske finns nått samband där?
Har du förresten hört den om Datasupporten och 08´an? :)

danoj: Betyder inte gone borta, eller kanske helt väck på engelska?

Klinth: Vi får ta det varligt med Gone, inte lätt att vara 08á vettu ;)

Gone: Det beror på att när hockeysektionen blev en egen klubb så antog de först namnet Västra Frölunda HC (VFHC) vilket av gammal vana även förkortades VF. När Amerikaniseringen kom farandes för att öka souvenirförsäljning och dyligt, så bytte man namn till Frölunda Indians. Trots detta så används fortfarande förkortningen VF av gammal vana.

Det som skiljer föreningarna Västra Frölunda och Frölunda Indians är således sporten. Fotboll respektive hockey, eller ska jag säga ishockey för att vara korrekt så att även du förstår?

Gone: har du tråkigt på jobbet eller?
Frölunda indians kallas av många för VF fortf, så, förklaringen var faktiskt så enkel.

VF?
Nu har det ju gått ett tag sedan fotbollen gick på semester men jag minner mig en frågeställning jag hade i samband med kvalspelet. Bland andra Klinth var ivrig att framhärda att det minsann är stor skillnad mellan Västra Frölunda och Frölunda Indians. Det är inte samma klubb och därför är det naturligaste sak i världen att sitta och hoppas att IFKgbg vinner kvalet och att det alltså går åt skogen för VF.

Scannar man er gb nuförtiden så är det ett väldans snack om VF, och då antar jag att det är hockeylaget som åsyftas. Även från Klinth. Hur har ni det med identifieringen där nere egentligen?

Sv: Huselius
Frölunda85: Det skulle säkert vara okey men det finns en massa människor här som letar fel hos Norrena. Efter en sån här tabbe skulle det tjötas ännu mer om hans framtid...

Sv: Vf-Ssk
Klinth: på något sätt känns det lite säkrare när henke står..

ribba9: Ja, det vill man ju tro. Det känns som om det är läge att välja en som man tänker satsa på, det brukar ju i alla fall vara så när det närmar sig slutspel, och definitivt under slutspelet.
Även om Norrena är en nog så duktig målvakt, dessutom med mer rutin, så tycker jag det ör kul att Henke får chansen (om det nu är så). Det är ju kul eftersom han her fostrats i VF de 5? senaste säsongerna. Känns ju som en egen produkt, och man vill ju onekligen att han skall lyckas. Hoppas dessutom att det går bra för honom i SHG. Detsamma gäller dragkedjan. De sliter och kämpar, men resultatet vill inte komma riktigt. Hoppas att det släpper, då gärna under SHG.

Klinth: det lutar väl att henke kommer att stå..han har ju stått 4 matcher i rad nu..det hade ingen gjort när dem skiftade..Henke är nog första valet nu.

ribba9: Det står inget om det på VF´s hemsida än. Det uppdateras i morgon, så då först vet vi med bestämdhet.

Jag gissar på Henke igen, men vem vet hur Conny funderar!?!

ribba9: Tror jag nog att dom gör, visst ssk´s formkurva pekar väll lite snett uppåt, men att dom ska rå på oss imorgon tror jag är föga troligt.
Spelar frölunda sitt vanliga spel så blir det inga problem, men som sagt, underskattning får det inte bli.

Vf-Ssk
Matchen imorgon måste frölunda gå ut med 100% inställning...men vi brukar ha lätt för ssk...vet ni vem som står??

Sv: G-P...
BJ:
Annan tidsuppfatting??? Vad sägs om att hänga med i nutid, men det är klart "dags" tidningar är väl okänt fenomen utanför storstäderna. Tänkte inte på de.....;)

BJ: Jo, men det som togs upp i den var saker som redan debatterats om. Att vi åkte på torsk mot både Dif och Luleå när det bara återstod sekunder av matchen har vi diskuterat förut. Håller med Klinth om att "vinnarskalle" finns. Att inte sura när man trots spelarövertag släpper in första målet tyder på det. Om inte annat fick man vinnarskalle när man besegrade Fbk som efter juluppehållet varit en av ligans bästa lag.

Segern var extremt viktig i och med att man bygger upp självförtroende. Personligen anser jag att den viktigaste aspekten med gårdagens vinst var just att självörtroendet ökade. Sedan att man drygar ut ledningen i tabellen är väl bara plus med tanke på vilka sportsliga och ekonomiska fördelar et medför.

BJ: Är du en dålig förlorare?? =0)..... Om Frölunda inte har vinnarhuvuden, vad är det då FBK INTE har?? eftersom vi vann mot dom ganska lätt. Jag säger som förefående talare, vi bevisade motsatsen igår.
FORZA FRÖLUNDA

SupportVF: Jag tror det var fel från början. Dom pysslade ju med samma grej i båset innan han kom in på isen inför 3:e. Och sen fick han ju springa in bakom läktaren för att alla småbarn inte skulle se den när han fixa till grejerna, hehe kanske nåt i den stilen.

BJ: som sagt, redan kommit ut en ny upplaga av GP idag, och den artikeln du hänvisar till bevisade vi motsatsen till igår.
Vart vill du komma?

Dragan 2k:

Gammal? Den är ju från gårdagen. Annan tidsuppfattning i Götet? ;-)

BJ: Japp, den har jag både läst och diskuterat. Verkar dock som om senaste matchen motbevisar den artikeln ganska så väl.

Lyckades ju vinna trots underläge med 0-1 och sedan en kalasbjudning av Henke som kunde vänt matchen, om FBK lyckats sätta press. Nu var ju VF såpass starka så det blev ju aldrig farligt... Det kallas styrkebesked, och visar dessutom att VF trots denna artikel och två snöpliga förluster har just vinnarskallar.

BJ: Hmm. En gammal artikel som vi redan disktuerat färdigt känns det som

Sv: Kallio snurren
sektionU: Du är inte ensam :)

SupportVF: Salo är bäst

Kallio snurren
jag har gåshud fortfarande........

liepins: Varrför skulle det inte vara ok om Norrena gjorde samma misstag?

Sv: Frölunda-Färjestad
SupportVF: Nej, jag var tyvärr inte där, men jag kollade på tvn.

Klinth:

En artikel i samma tidning men kanske inte samma poesi. ;-)

www2.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=128&a=115988

FreddanVF: bara så du vet så va jag skeptisk :) naturligtvis så var det väldigt gött o veta att vi klockrent krossade FBK :)
när carna gjorde mål o han gämrade sig va det inte då som typ hans pungskydd gled åt sidan ??

Sen vad gäller Huselius så hoppas jag grabben blir tradad till ett lag med riktiga spelare. Så han slipper harva nere i Florida - Strykgänget. Han måste få en riktig center bredvid sig då kommer han att visa NHL vem han egentligen är.

SupportVF: Varför inte? Så som dom har hånat oss alla år innan. Jag njuter i alla mina blodådror så jag får knottrig hud, haha..
Så skööönt så sköönt! Sen såg det ju faktiskt ut som om det klämde till lite i familje juvelerna på Wallinheimo efter Carnas mål. Han vrider sig lite i smärta ser det ut som.. Eller så är det bara så att han grämer sig för att Carna slår pucken via hans ben in. Vem vet? Visst dom saknade Nordström, Jenni och Prestberg. Men Prestberg ger jag inte mycket för. Han är så liten så när han spelade i VF så flyttade ju motståndarna på honom som en liten fjäder. Han är en power play spelare inget annat.

FreddanVF:
hehe! jo det e ju sant! men vi ska inte vara så taskiga mot dom :P

SupportVF: Det är Henkes mål. Men kan inte Färjestad göra mål så får ju Henke hjälpa till så att alla vi som satt framför TVn och ni där i Kålleseum fick lite spänning.

danoj: Haha...säkerligen uppskattat!

liepins: hehe, ska ta med mig inspelningen av matchen till jobbet nu idag, där har vi några fbk'are som jag ringde efter matchen som säkert vill se denna drabbning en gång till :))

danoj: Njut kompis...njut!!:)

Sv: Tolsa
ribba9: men sluta spamma, maila mig om du vill mig något personligen.
På torsdag får södertälje pisk.

danoj: varför då vara så purken???

ribba9: jotack det vet jag, och ingen var nog gladare än jag.

danoj: värst va du va purken då...vf vann igår.

ribba9: Skriv det i tre kronors gbok då.

Tolsa
Enligt mej har tolsa inte presterat något vidare efter jul och han borde inte varit med i hardys trupp..

Följande länktips går till herr wennerholms krönika på aftonbladet.
citat som "Svensk hockey lever – om man är på rätt ställe."
och "Frölunda är fantastiskt roligt att se." finns att tillgå i hans krönika :)

Vf chefen: hans kontrakt går ut eftersäsongen....då kan han gå var han vill....

liepins: Näe, helt snett ute var du ju inte ;-) Mina 3-2 räckte ju inte långt och var ju betydligt tråkigare som slutresultat, men det var lika nära som ditt tips ;-)

Glad att jag hade fel ;-)

Klinth: Jepp fick in VF men Brynäs släppte in ett mål för mycket. Jävla nollor=)

Var ju inte helt fel ute med mitt 7-2 ändå=)

liepins: Då hade det väl tagit hus i helvete antar jag ;-)

Hade du 5-2 på bomben då?

SupportVF: nja fel av mig iallafall årets

« · 204438 · »