wedge: målsnålt......nja åt vilket håll jag tror nog inte att det blir SÅÅÅÅ många mål som 9 st eller liknande men kanske 5 eller 3 å 0-3 eller 1-4 till vf
målsnålt blir det säkert men jag vägrar att lämna ifrån mig en hundring till min arb.kamrat. I värsta fall får jag väl gå ner och coacha i stället för Timo :-))
Klinth: Du har rätt. Man ska alltid förlita sig vid den korrekta källan Frölunda Indians hemsida men där stod det ingenting om att Esbjörs skulle vara skadad. Ingenting någonstans om denna eventuella skada.
Man får väl vänta med spänning tills klockan 19:00 för att vara riktigt säker.
Helt klart ett avbräck om han är borta.
Var inne på Södertälje SKs forum för att se vad deras fans tror om kvällens match. En skribent skrev följande:
..."3 snabba lätta turliga mål sen backa hem och skjuta icing är nog dagens bästa recept"
Hoppas det inte blir en sådan match.
Själv ska jag se Hv-TIK på C+. Tror aldrig jag sett HV vinna när Canal + sänt matchen.
ribba9: Det vill väl Vf oxå, men hade han inte varit bra att ha om det blir skador? Om det går som man hoppas så blir ju slutspelet långvarigt, och då sliter det ju på gubbarma. (Om man nu inte vinner efter 4 eller 5 matcher och får vila förståss).
Klinth: Sazat från Hockeytligans puckprat: ...Acke var strålande. Vår klart bäste back, säger Conny. Frölunda spelar med fyra kedjor och den fjärde består av Jonas Esbjörs, Alexander Steen och Jens Karlsson. - Det är en tung trio som inte ger motståndarna någon ro, berömmer Conny.
Får väl hoppas att detta stämmer för Esbjörs har verkligen lyft Steen och Karlssons line. Nu har man fyra grymma kedjor och den fjärde linen måste vara bland de jobbigaste att möte.
Tänk dig som moståndare att se nr 58 komma in från bänken och bara veta följande: "Jens är på isen. Inte nu, inte om fem sekunder, inte om tio, men snart åker jag på en rejäl tackling som kommer att få mig att undra vilken stad jag befinner mig i."
En fråga hur tycker ni att Frölunda skall göra tills nästa säsong?
Lundqvist vill ju vara förstamålvakt annars tänker han flytta, säkert tänker Norrena likadant.
Vem skall man då satsa på att behålla? Lundqvist är elitseriens bästa målvakt och Norrena är en mycket bra målvakt också. Han skulle vara första målvakt i vilket annat elitserielag som helst, undantag då Timrå kanske.
Men vem skall vara kvar? Lundqvist är ju bäst! Men han kommer ju att bli proffs när som helst. Stannar han så blir det säkert bara 1 år till innan NHL tar honom. Jag tror att det kommer att vara svårare för Norrena att bli proffs i NHL. Alltså borde man ju behålla Norrena så har man en bra målvakt i framtiden. För det kan ju bli så att Norrena försvinner efter denna säsongen och Lundqvist försvinner efter nästa. Och då har vi ju tappat 2 bra målvakter.
wedge: Hehe. Det ska bli kul att se hur det går i matchen. Icke att förglömma att ni har en kanonmålvakt som har den fula ovanan att storspela lite väl ofta.
Det finns en möjlighet att NI vinner i kväll men den är inte stor :-) 1-4 är vad min galne arb.kamrat från Göteborg har satt en hundring på i vårt interna vad. Jag har självklart vetskapen om att den är förlorad eftersom SSK vinner med 4-2 och har så klart satt en hundring emot :-)) Det blir inte sämre av att vi kommer att se matchen tillsammans i Scaniarinken i kväll. Det kommer bli livlig argumentation om utvisningarna är riktiga eller inte beroende på vilket lag som drabbas :-) Så var det förra matchen vi såg tillsammans i Scaniarinken men då var han ganska lugn eftersom Frölunda vann med 2-0. Men den förlusten kommer inte att upprepa sig, jag vet :-D
Det är rätt bra för Lukkonen att "dra iväg" till Bofors, då har han en chans att utvecklas ännu mer när han får spela matcher, det är aldrig nyttigt att sitta ombytt på matcherna och aldrig få spela. Jag kan ha fel........nej...tror inte det.
Sen så tyckte jag att Esbjörs var bra i sist match mot FBK, han vill väl bevisa att han hör hemma i förstakedjan......
Om han nu blir utlånad så är han körd för mer spel i Frölunda för resten av säsongen.. Hoppas dom itne tar ett sådant dumt beslut.. Sista dagen e ju imorgon för "övergångar"....
Vf chefen: jo, inte så konstigt heller, det har dom inte bara hos honom utan även hos övriga hockeysverige, med all rätt, till skillnad från vissa andra. Håller helt med honom i det han skriver, och det är även synpunkter med från finlands förbundskapten aravirta.
liepins: Ja, det är väl ganska så troligt att Norrena är taggad till max. 4-1 till VF verkar ju vara ett bra tips, även om jag hoppas att VF gör fler mål ;-)
ja vad tror ni. Dags för en ny bortavinst kanske. Fortsätter man som senast finns det väl egentligen bara Lahtinens patenterade "äckligt discplilnerade" hockey som kan stoppa Indianerna.
Tror på bortavinst (tror alltid på vinst oavsett motstånd).'
Ska vi säga 1-4.
Carnbäck är väl säkert inblandat i minst ett mål. Ackeström med.
Dragan 2k: Jag tror inte FBK och DIF har så stor dragkamp, Bofors släpper nog ingen spelar till DIF, Så här säger Bofors sportchef om den dragkampen : Uppgifter de senaste dagarna har gjort gällande att bröderna Calle och Oscar Steen ska träna med Djurgården under uppehållet för Sweden Hockey Game. - Märkligt, om nu Oscar ska lånas ut till träning med någon elitklubb är det Färjestad som gäller, konstaterade Stefan Bengtzén, sportchef i Bofors IK, när han kommenterade de här uppgifterna.
Vi kommer ta väl hand om eran lirare.Hoppas han gör mycket mål.
svanru: han ville gå till en klubb där han kunde utvecklas i...det var där för han kanske valde bofors..t.ex halmstad o möndal är väl inte så framgångs rika.
Dragan 2k: Glöm inte att FBK och Bofors har ett samarbete, jag tror att det är så att om en Boforsspelare vill lämna så har alltid FBK första tjing. Jag måste säga det att det känns skönt att ha ett så bra lag som Bofors i min gamla kära region. Förvånande att det inte finns något hockeylag i närheten av GBG som VF kan samarbeta med . (Ursäkta Kållered och Forskäl, Veddige m m )
FBK har följande på tillväxt i Bofors: Marius Holtet, Fredrik "Grizzly" Eriksson, Fredrik Eriksson, Robin Jonsson, Fredrik Sundin. Att de "plockade hem" Calle Steen är lite fel ordval då han var Bofors egen spelare. De fick betala 350.000 för Calle och Bofors krävde att de fick låna Sundin för att släppa Calle.
danoj: Japp. Ska bli intressant att se hur det går för honom där. Han spelar väl då tillsammans med FBKs Fredrik Sundin. Vet inte om FBK har fler spelare där på tillväxt.
Såg för övrigt att FBK och DIF verkar ha dragkamp om Steen bröderna. Det är väl en av anledningarna att man plockade hem Calle Steen från Bofors för att DIF att bjudit över honom till dem. Han spelade för övrigt rätt bra i gårdagens match.
Dragan 2k: Kommer ju ihåg den första hemmamatchen som var i höstas mot leksand, då satte ju "lucky luuko" 2 strutar, snacka om flygande start, tror dock han kommer att producera många poäng i bofors, han är teknisk och snabb, är väll i det fysiska spelet som han kan bli bättre.
danoj: Fram till den 13.e april gäller utlåningen. Därefter kan jag tänka mig att man kanske omförhandlar utlåningskontraktet beroende hur Frölunda tycker det ser ut med truppen.
Han kan således i bästa fall vara med i en eventuell SM-final. Gillar hans attityd.
..."Då hoppas jag vara tillbaka i Göteborg. Det är därför jag gör det här, för att utvecklas, bli bättre och kunna ta en plats i Frölunda.".
Där har vi en lojal lagspelare som vill tillbaks till klubben som han vill spela i.
Jag vet inte om man kan bryta ett sådant kontrakt. Är det någon kunnig jurist eller juridikstuderande som kan något om avtalsrätt som kan upplysa??
Dragan 2k: Om det mot förmodan skulle bli skador, har man då möjlighet att ta tillbaka luukonen under pågående slutspel, eller hur funkar det? Tycker förövrigt lite synd om mattias, har alltid gett allt när han har varit med, inte lätt dock att ta en plats i dagens frölunda när man är ordinarie,men han kommer ju tillbaka som tur är, han har ju så att säga framtiden för sig :)
Ingen aning om han inte får spela i J-20 eller inte. Men det är inte bra att ha en kille som Mattias bara sittandes på bänken ifall någonting händer.
För killens utveckling är det bra om han får mer matchträning. Tror att Mattias kan komma att bli en riktig bra tillgång för Frölunda i framtiden förutsatt att han får mer speltid. Det vittnar om inte annat hans statistik från fjolårets säsong i J-20.
Tror att Mattias är egentligen lite för bra för att spela i J-20 och behöver mer utmaningar i form av allsvenskt spel.
Men som sagt - bara att hoppas att man slipper skador i slutspelet.
4th Line: 58. KARLSSON, Jens 17. STEEN, Alexander