Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 209052 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Spela Hockey Bondjävlar!
Samen: Här har vi ytterligare ett praktexempel som inte insett att fotboll och hockeysektionen är 2 olika föreningar, bäst att du inte skriver mer nu, för vi skrattar åt dig.
Svider det fortf i ögonen efter förlusten?

Samen: IFK Göteborg.. BLÄ.

Klinth: Det jag menar är att ni är fåniga medgångare bara. 11000 i Scandinavium mot 400 på Ruddalen IP talar sitt tydliga språk

Samen: du är nog den sorgligaste figuren på detta forum, kryp tillbaka till din grotta tack och stanna där.

Samen: Vad F-N snackar du om? 1st VF-matchtröja och IFK Göteborg på väggen, vad menar du med det? Inte för att jag håller på Änglarna... Nä, ÖIS ska det vara! Men vad menar du med det?

Dragan 2k: Att fyra av våra spelare skadades tyder väl på att det var ni som spelade fult. Det är bara att kolla utvisningarna mellan lagen. Frölunda leder väl med ca 100 min mot leksand den här säsongen. Men det är klart Sockerconny vill ju få det till att vi filmar också. Till sist vill jag bara säga att jag har svårt för folk från Götet som tror att dom är fans när dom under sommaren hemma i garderoben har 1st VF-matchtröja och IFK Göteborg på väggen. Goa Gubbar jo tjenare

Sv: HAN KAN andersson
sektionU: ja men om gage hade varit på topp så borde han tagit den..men gage är ju inte inne i någon jätte form så..

Klinth: Rätt, men just det sjottet han sköt på gage i andra perioden som studsar in lite försmädligt bakom ryggen på gage, det var tur, men en bra målskytt ska också ha Tur.

sektionU: En riktig måltjuv sätter puckar ur både möjliga och omöjliga vinklar, och Nicke är en notorisk måltjuv, och därtill en slitvarg. Det är skitkul att han får ett erkännande för sin skicklighet, och kul att han lyckas förvalta det erkännandet så väl. Igår var det framförallt Nicke och även Hannula som var de drivande pojkarna, som drog upp trycket och farten i det svenska spelet, med god hjälp av många andra naturligtvis. Men de var tongivande. Hoppas innerligt att Nicke är med i VM också!!!

ribba9: ja tur mål kommer då och då men sjuter man inte blir det aldrig mål!

sektionU: men alla mål räknas...det spelar väl ingen roll hur dem ser ut..

HAN KAN andersson
Visst, 2-2 turligt men vem är det inte som gör det om inte "våran andersson ch sedan straffen den måste ju någon också sätta och visst Andersson.

1½ mål kan man ju säga

och sen får ju magnus lirka in en strut.mmmmm skönt.

Jag måste ändå säga att henriksson va bra i mål hoppas lunkan kan prestera nåt liknande (kan kan han ju)

Sv: C. Bäckman på väg in i NHL?
carina: vet precis hur det är...=)

liepins: Nej, jag vet inte vad vi pratar om. Det är bara roligt att lägga sig i. =)

carina: Jag var sanslöst ironisk i mitt senaste inlägg:)

Vet inte riktigt vad vi pratar om men tror du är rätt ute iaf:)

liepins: Nej du har fel. Arizona är iaf adressen till laget Phoenix Cyotes.

"Phoenix Coyotes Hockey Club
Alltel Ice Den - 9375 E. Bell Road - Scottsdale, AZ 85260"

Kanske inte det vi pratar om? =)

carina: Är rätt säker på att det ligger i Kalifornien....hehe

willysson: Arizona va?

Sv: Nikke A
Härligt Nicke. Han såg riktigt het ut idag. Bådar gott inflr kommande slutspel. Två mål av Niklas, ett av M Johansson. Det kan bli riktigt bra träningstillfällen detta för våra kära frölundaiter.

Hoppas bara att dragkedjan kommer igång. Verkade ha det svårt ikväll. Inte så konstigt kanske - grabbarna saknar Kahnberg.

Frasse99: Ligger inte Pheonix i Nevada och inte i Texas???

danoj: Nicke är kunglig:)

Bara jag som blev lite skraj när kanadicken tog i för kung o fosterland och prickade Mange med ett slagskott i magen? Huja..inga dumheter nu!

danoj: Niklas VISSTE att Cage inte skulle orka hålla pucken;)

danoj: Japp. Han är en duktig målvakt denna Gage, men på det skottet var han chanslös :)

Nikke A
Hehe han ela för go niklas, nån som såg intervjuven med honom i pausen?
Hur många "eh" fick han med egentligen, rätt kul :)
Att sen curt lundmark har mage att säga att niklas mål var en tavla av gaqe eju helt befängt, niklas placerade pucken iskallt i nedre gaveln ;)

Frasse99:

Jo, men Calgary Hitmen, där han spelar, blir Kanada. ;-)

BJ:
Phoenix Texas måste bli USA ;)

Sv: SHG
Dragan 2k:

Att försöka "skrämma" funkar inte längre och det vet kanadensarna. Speciellt som de flesta i det här laget spelar i Europa.

FreddanVF:

Han blir inte direkt sämre och så kommer han närmare NHL, vilket Phoenix vill. Till sist så spelar han i Kanada.

Sv: HV - Frölunda
Dragan 2k: Otroligt var ordet, men sant. Och ja, skador skall vi helst slippa. Hoppas snarare på en nytändning av "dragkedjan"! Ett par baljor i SHG, och ett hyffsat resultat (allt annat än sist) för 3kr, så ska du se att grabbarna blir extra grymma till slutspelet ;-)

Klinth: Helt otroligt egentligen att 1/3 av laget spelar i Sveriges landslag. Nu håller vi tummarna för en bra match och inga skador.

Dragan 2k: Beställde biljett idag. Ska bli gött att se Frölunda trampa loss mot HV. Hoppas på en bra match, och gött tryck i hallen. 2-5 låter som ett härligt slutresultat. Men först så ska vi se 1/3 av VF spela SHG ;-)

HV - Frölunda
Ska bli intressant att åka till Jönköping och hämta lite poäng. hv ja, som idag har sparkat sin andra tränare (?!). Vissa lag gör sig av med sin huvudtränare för att få in en ny röst som kanske taggar grabbarna men inte HV. Där får huvudtränarens assistent gå.

Vad detta leder till får vi förhoppningsvis inte se förrän matchen efter Frölunda.

BJ: Han skulle iaf ha valt att utvecklas i Frölunda. Han blir inte en bättre spelare av att spela juniorhockey i USA. Det tror inte jag iaf.

Frasse99: Han är en rolig oldie dock=) Och förbaskat duktig!

danoj:
Tror nog att Hardy sökte lite ungdomlig talang i stället för en last gammal "oldie" ;)

Klinth: Skandal att inte ackeström kom med, jag menar niklas kronvall?
Hela sverige skrattar, utom hardy då.

Dragan 2k: Läste lite fakta om grabbarna som Kanade skickar. Inga duvungar direkt.

Dragan 2k: Och så har man inte med Ackeström... DUMT!!!

liepins: Speciellt som det är Kanada vi möter i första matchen. Har för mig att de brukar spela ganska tufft första matchen för att skrämma de europeiska lagen och markera att Kanada är minsann det tuffaste laget.

Dragan 2k: Strunta i sådana idioter och deras korkade inlägg. Det är inte värt besväret!!!

Samen: Hoppas definitivt att detta var ett försök till att vara rolig men det misslyckades kapitalt. Att du ens anspelar på de skador som uppkom på våra spelare i samband med vår första hemmamatch mot benknäckargänget är tragiskt. Sådant beteende som uppvisades på hockeyrinken ska ingen supporter, spelare eller ledare vara stolt över.

En liten påminnelse bara: Sist ni kom till Scandinavium försökte ni med samma taktik. Det slutade i att 4 av era spelare skadades.

SHG
Ryktas om att Kahnberg inte kan medverka ikväll p.g.a magsjuka. Gött..en mindre att behöva oroa sig för!
Bara att hoppas han smittar ner lite fler frölundaiter=)

Akta er så att ni inte får ont i tummen i slutspelet

FreddanVF:

Sjöström spelar juniorhockey i Calgary Hitmen.

Ja, kul för Bäckman.. men vart tog Fredrik Sjöström vägen? Han borde stannat och spelat i Frölunda i minst 5 år men jaja... stick till NHL bara och sitt på en buss i farmarligan. Måttligt kul kan jag tänka mig..

Sverige-Kanada
Ikväll börjar äntligen Sweden hockey games, Sverige-Kanada, på SVT kl 19.00, missa det ej

jag tycker det är synd om koivisto han började säsongen jättebra och nu är han i farmalaget.....

Dragan 2k:

"Hur är det med Koivisto. Är han fortfarande nere och harvar i farmarligan?"

- Jo, Koivisto är nog fortfarande i AHL.
Han började ju säsongen i NHL (St.Louis Blues) och spelade riktigt bra enligt mig, fick t.om spela power play mm. och fick i snitt mellan 15-20 min./per speltid. Så de kom lite som en chock att han skickades till AHL.

Han hann spela 22 matcher, med saldot 2+4=6 poäng.

Vem tycker ni är den mest "spelförstörande" spelaren i elitserien?
Det borde ju vara den med flest 2 minutersutvisningar, eller?

Klinth: Nä jag tycker det har varit stundtals bedrövligt. har fortfarande matchen mot LInköping för ögonen. Det var nåt av det sämsta jag sett. både från linköping och domaren. Det verkar vara nåt slags mänster. först är de benhårda, sen har de glömt bort att de har en pipa att blåsa i. Det vacklar för mycket. Bättre att sätta ribban på en nivå och hålla sig till det.

« · 209052 · »