Frölunda HC

SHL · 60896 inlägg · 3408 ämnen
« · 218411 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Slutspelsbiljetter
Dragan 2k:

Ja, biljeterna går som smör,va fan.

Tur man har serie biljetter, så att man får 4 dagars förköp,
stackars dom som inte har det, dom måste ju fan ringa exakt när slussarna öppnar VARJE MATCH.

Hoppas FINALERNA spelas på Ullevi :)

Dragan 2k: Ja, tanken där är inte dum, frågan är ju när det blir verklighet ;-)

Klinth: Låt Got Event och kommunen satsa pengar på tak över Ulleiv så fyller vi den arenan också under slutspel. :)

Dragan 2k: Hur stort hade du tänkt dig? 20000 - 25000 hade det nog lätt kunnat bli i alla fall ;-)

Slutspelsbiljetter
Klockan är nu 12:26. Slutspelsbiljetterna släpptes för sisådär en 2 och en halv timma sedan. Kvartsfinal 1 slutsåld. Kvartsfinal 2 enstaka biljetter kvar. Ett sådant tryck för platser.

Undrar hur många biljetter Frölunda skulle kunna sälja om man hade större kapacitet i Scandinavium?

Sv: Leksand - Sveriges smutsigaste lag
Vf chefen: I ett slutspel är alla lag farliga att möta, vilka som vunnit eller inte vunnit i Scandinavium under säsongen har inte så stor betydelse. Jag vill se bra hockey och det tror jag att det skulle bli mellan VF och HV, dessutom skulle det bli lite derbykaraktär över det hela vilket gör det ännu roligare. Modo är för övrigt också en önskemotståndare. Det är på tiden att VF slår ut dem ur ett slutspel nu!

Stiina: Lite orolig för Modo och Hv i kvarten. Det är faktiskt dom enda lag som vunnit i scandinavium.

HENKEBUS: Jag håller fullständigt med dig. Jag gick till en kollega här på jobbet och försökte få honom att förstå att leksand är ett gris lag men han tyckte inte att dom var värre än något annat lag. (Han håller på HV.) Är det bara mot lagen i toppen av tabellen som leksand spelar gris hockey? Nä det kan det inte vara, leksand leder (ligger sist) i fairplay tabellen på swehockey
M 2 min 5min 10min 20min Snitt/match
47 334 10 7 12 21,87

HENKEBUS: nejnej...inte leksand i kvarten. Frölunda-HV, det skulle vara en höjdare det!

Leksand - Sveriges smutsigaste lag
Har sett Leksand ett antal matcher denna säsong och jag kan bara säga det att det laget är en skam. en smutsfläck för svensk elithockey. Att ett så ojuste lag kan hänga med är en gåta större än den att frölunda ej vunnit guld sen 1965.

HOPPAS och sänder en stilla bön till vår skapare att VF slipper detta skitlag i kvarten. Vore bra att slippa knäckta handleder o.d. så tidigt i slutspelet.

Hockeysverige borde starta ett uppror mot detta sveriges motsvarighet till "Chiefs",

..fast,, å andra sidan snabba matcher mot leksand är ju rätt skönt det oxå,,,

/Bus

Sv: Slagsmål?
radiosaigon: Noga ;-)

Klinth:
På tal om hockey så har han väl kallat sig Gandalf den Vite i cirkus 50 år snart.. =)

mysmi: Ja, det är jag och Gandalf Grå, eller Vit som han numera kallar sig ;-)

Klinth: du låter som en vis man ;)

Färjestad
Den där hannes Hyvvenen i färejstad har lyckats ganska bra tycker jag. Inte för att vi behöver honom eller så. Vi har ju spridda målgörare. Det roliga är ju att FBK möter leksand på Lördag och då misstänker jag att nån leksing kommer att slasha av några fingrar på Hannes. Då har inte FBK någon målgörare längre. Detta kan gynna oss längre fram i slutspelet. Jag önskar av hela mitt hjärta att vi inte får möta leksand i kvarten.

Sv: Uppdatering
Nu har jag läst igenom inläggen om vad Klinth, gud, danoj mfl skall göra vid SM-guld till Frölunda (Timrå).

Jag fick mig ett gott skratt nu på morgonkvisten, vilka grejer alltså.
Vilket lag det än blir som vinner så kan Ni väl vara så rara och meddela mig när Ni har tänkt utföra Era bravader, detta måste jag bara ha på bild.

Och så känns det som om det är Klinth jag skall följa längs kanalen med kameran i högsta hugg.

darktroll: Det jobbigaste med att fajtas är ju inte själva fighten, den kan ju vara rolig att se på någon gång ibland (Fullvuxna karlar som försöker slåss och vara manliga, men som mest ser ut som en svettig bambi på hal is), det är utvisningarna och orättvisan som skapas. Oavsett om du slår tillbaka eller bara står och tar emot ett par käftsmällar så åker BÅDA i princip alltid ut. Det är förbannat dåligt av dommarna. Visa ut den som initierar slagsmålet. Om båda är riktigt aktiva i slagsmålet, visa ut båda två. Som det är nu kan man ju "ta bort" nyckelspelare via slagsmål en hel match, t.o.m flera matcher på rad, bara genom att leka bambi på hal is med dom...... Se över denna regel omedelbart!

res-sällskap
jag ska åka en del matcher i slutspelet, framför allt vecka 13 och 15, om det finns nån i nollåttaland och närheten hörav er om ni vill åka med.

Sv: Modo - Frölunda
danoj: beträffande Modo var jag säker på att de skulle vara taggade till max med tanke på Leksandsmatchen. Håller med om att om de spelar så här blir de överkörda av ett utvilat Frölunda. Tyvärr visar dem HV igen på torsdag så det får väl bli Hockey Live igen.

Dragan 2k: Går säkert att ordna, ge mig 2 dagar bara ;-)
Trodde modo skulle bjuda till mycket mer än det jag såg idag, spelar dom såhär på torsdag så blir dom en munsbit för frölunda.
Det som jag skriver nu är inte hockeyrelaterat men jag kunde inte låta bli, 1-1 mot Nordkorea i fotboll!!???!!!
Och dom säger att svensk hockey befinner sig i kris :))

mysmi: Jag tycker att man skall markera att man inte tål att det andra laget spelar fult och fegt med att ge dom smäll, annars fortsätter dom att spela fult på och över gränsen.

Verkar finnas flera lag som spelar extra fult för att störa motståndarlaget när dom själva inte kan spela konstruktivt.

Tur att vi har spelare som Karlsson , Carnbäck , och M Andersson som inte backar för att ta en fajt för det egna laget.

Christian Bäckmans debut.
Bäckman har tydligen gjort debut i NHL. Var det någon mer än jag som missade detta. Enligt St Louis Blues hemsida, klubben som draftar Frölunda spelare i tid och otid, spelade Bäckman hela 6 minuter och 35 sekunder den 11:e februari.

St Louis var antagligen inte så nöjd med hans insats. Redan nästa dag skickades han iväg igen till Worchester Ice Cats. Lär göra underverk för killens självförtroende.

liepins: Gott. Dig kan man lita på i vått och torrt. :)

Dragan 2k:

Får du inte me dig Danoj kan jag ta plats på pakethållaren. Finns nog mycket att se på vägen dessutom.

Modo - Frölunda
Ska man ta sig en cykeltur upp till Ö-vik på torsdag och vara med om när Frölunda säkrar seriesegern? Vad säger du Danoj? Har du en tandemcykel så kan vi dra.

liepins: det va la skönt då at det är nån som håller med mig :)

nä, hårt spel e en annan femma...

mysmi:
Håller med dig.
Slagsmål ala Leksand är aldrig kul. Hårt spel är däremot en annan femma.

Slagsmål?
I "Allmänt snack"-gästboken pratar de om slagsmål. Alla utom jag tycker det är helt ok och de nästan hyllar slagsmål och förstår inte alls varför de ska bli avstängda.

Själv tycker jag att "schyssta" tacklingar är helt ok men slagsmål??? Det är väl inte hockey? Eller jag helt ensam om att tycka så???

Slagsmål?
I "Allmänt snack"-gästboken pratar de om slagsmål. Alla utom jag tycker det är helt ok och de nästan hyllar slagsmål och förstår inte alls varför de ska bli avstängda.

Själv tycker jag att "schyssta" tacklingar är helt ok men slagsmål??? Det är väl inte hockey? Eller jag helt ensam om att tycka så???

Sv: Jag vill ju va som NI...
liepins: ja men jag blir ju utslängd

mysmi: Som sagt..gäller att vara aktiv under en längre tid...:)

liepins: så mycket som jag har loggat in idag så borde jag vara expert när som helst :-/..........

cj80: du måste ju bevisa att du den expert du vill bli :)))

cj80:
Är man aktiv under en längre tid ökar den. Logga in mycket, skicka mail, bli vän med folk osv så är du snart lika cool som oss=)

cj80: Mailar man folk ökar också statusen.

danoj: Ingen fara, spamma har aldrig varit min grej, men jag vill bli det (expert) ändå, orkar nästan aldrig skriva i gästböckerna, bara läsa dem (oftast då alltså)

cj80: hehe, jepp man får en viss status beroende på hur många inlägg man har skrivit, men det är ju ingen ide att spamma runt i alla gböcker bara för att den ska öka, då inger man inget större förtroende ändå, statusen förändras tids nog :)

Jag vill ju va som NI...
Klinth, Danoj och alla andra välkända snubbar här inne...
Ni har status: Expert i era presentationer, lite coolt anser jag allt
Beror detta på att ni skriver så rysligt många inlägg på forumet, eller har det med nåt annat att göra?

Är lite trött på "nybörjarstatus", vill ju bli cool som ni :-)

Sv: Avstängningar
liepins: Den kör vi på, den var ju görbra *ASGARV*

Leksand och Tolvanen, inse fakta...... ni hänger inte med, och då bökar, hakar och slåss ni. Kom in i matchen!!!

Däremot är det patetiskt att man kan bli avstängd för att man tar emot styk, där vill jag ge Tolvanen rätt.

Dragan 2k:
Ja då var ju vi nyblivna svenska mästare ju=)

Samma som att dra till med " Här e svenska mästarna från Götet!"...hehe

liepins: Lirarnas lag var det på 70-talet tror jag. =)

Dragan 2k:
Sen när skulle de blivit kända som lirarnas lag?

Tror jag också tar och skrattar en gnutta åt detta uttalande...pinsamt.

Dragan 2k: Hahaha, nu garvar jag sönder mig, den kommentaren ligger numera 1'a på min floskeltopp, lär med största sannolikhet hamna på lasse anrells också.

PS: HAHAHAHAHA

Avstängningar
Sågh att gage och Eneqvist blev avstängda lika länge - sammanlagt 3 matcher.

Såg tränare Tolvanens kommentar till detta. Saxat från Aftonbladet:

...De (disciplinnämnden) borde fråga sig varför vi hamnar i slagsmål så ofta. Vi är ju kända som "lirarnas lag" och många lag försöker testa oss, och vi har fått försvara oss många gånger då domaren inte riktigt hunnit med, säger Jarmo Tolvanen.

Tillåt mig småle lite. Nej, jag tror jag skrattar lite.

SMÅLAND: Eller så kan ju du hänga på och simma i Göta älv, från Göteborg till Trollhättan, motströms, slussa i Lilla Edet och i Trollhättan.... Det blir skitkul när Frölunda tar SM-guld ;-)

gud:

Aldrig paddla kanot me öl i kroppen fattar la du!? Sprit värmer mycket mer...;)

mysmi:
jag tror dig...men skulle det finnas minsta tveksamhet så får du ropa på mig...;0)

liepins...
svinkallt är det..har paddlade kanot där en gång och med några öl i kroppen så välte vi en del gånger...;0)

SMÅLAND:

Indalsälven..är det inte jävligt kallt där???=)

gud: klarar mig rätt bra tycker jag :) ........men min kapacitet för alkohol har minskat avsevärt...........inte för att det är dåligt precis.......

danoj o mysmi...
så ja så ja..Farbror ska leda er igenom livet..

« · 218411 · »